• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 6243اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5
یادداشتی درباره حوزه ای که نیاز به نگاه حوزوی دارد:

زیر پوست اینستاگرام چه می گذرد؟

  • کد خبر : 4863
  • 13 اسفند 1399 - 11:17
زیر پوست اینستاگرام چه می گذرد؟
به جز مبلغان مدارس و مشاورین که مطلع‌ترین افراد از صنف روحانیت به نوجوانان امروزی هستند؛ مسئولان، بزرگان، اساتید و توسعه‌دهندگان علوم دینی، عموما با این قشر نه ارتباطی دارند و نه از زیرپوست دنیای نوجوان ایرانی مطلع‌اند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه طلاب، روحانیون و قشر مذهبی، به واسطه فضای زیستی، با بخشی از جامعه ارتباطشان قطع شده است. این قطعی ارتباط، لزوما یک موضوع منفی نیست اما بی اطلاعی از یک قشر اجتماعی که اتفاقا چالش‌های اجتماعی آینده بر اساس نقش‌آفرینی آنها شکل ‌خواهد گرفت، موضوع مهمی است.
موضوعی که با توسعه فضای سایبر و زیست مجازی جامعه ایرانی، وضعیت پیچیده‌تری پیدا کرده است.

فاصله حوزه با نوجوانان

از مهمترین مصادیق این قشر، طیف نسبتا وسیع نوجوانان دختر و پسری است که اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب، بخشی از زندگی روزمره‌شان را شکل می‌دهد. کم سالانی که مواجه‌شان با فضای مجازی بسیار متفاوت از پدران، برادران و خواهران بزرگترشان رقم خورده است و همراه با گوشی‌های هوشمند با دنیای بزرگسالی آشنا شده‌اند. 
به جز مبلغان مدارس و مشاورین که مطلع‌ترین افراد از صنف روحانیت به نوجوانان امروزی هستند؛ مسئولان، بزرگان، اساتید و توسعه‌دهندگان علوم دینی، عموما با این قشر نه ارتباطی دارند و نه از زیرپوست دنیای نوجوان ایرانی مطلع‌اند.

ضرورت رصد تخصصی

به نظر می‌رسد رصد صحیح و تخصصی فضای مجازی، از نیازهای امروز حوزه‌های علمیه است؛ که به دور از بولتنهای سیاسی یا بولتن‌های عمومی، نگاهی ویژه به مسائل طیف نوجوانان، آینده‌سازان ایران داشته باشد.
با انتشار بخشی از ویدیوی تازه‌ی یک خواننده معروف لس‌آنجلسی، که قبلا با اجرای ۲ آهنگ ویژه نوجوانان به محبوبیت ویژه‌ای بین این طیف رسیده بود، با انتشار پستی، به مطربی با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن پرداخته که مورد توجه بسیاری از مخاطبانش قرار گرفته است. در همین راستا محمد سرشار (مدیر شبکه پویا) یادداشتی درباره کلیپ مذکور منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید:

یک اقدام ضد انسانی

در همه دنیا، ارایه هرزه‌نگاری (پورنوگرافی) به کودکان ممنوع است و اگر کسی کودکان را به تماشای پورنوگرافی تشویق کند، با واکنش منفی مردم و دولت مواجه می‌شود.

هنرمندان حرفه‌ای در آثار دارای مخاطب کودک و نوجوان از بازیگران هرزه‌نگاری (پورن‌استارها) استفاده نمی‌کنند و یک باور جمعی برای مقابله با #آزار_جنسی کودکان وجود دارد.

اما متاسفانه «ساسان حیدری یافته» (مشهور به ساسی) در آخرین نماهنگ خود از یک پورن‌استار استفاده کرده و برای دیده‌شدن بیشتر، آتش به خرمن تربیت #کودکان و نوجوانان ایرانی زده.

آن هم در شرایطی که شیوع #کرونا باعث شده کودکان برای یادگیری از راه دور، به #اینترنت دسترسی وسیعی پیدا کنند و هنوز بسیاری از خانواده‌ها، آموزش لازم را برای استفاده صحیح کودکان از اینترنت ندیده‌اند.

و البته از یاد نبرده‌ایم که او در یک نماهنگ دیگر خود، شبکه‌ای را در برخی مدارس کشور ایجاد کرده بود تا #دانش‌آموزان آهنگهایش را همخوانی کنند.

پدرها و مادرها نگرانند

من به عنوان پدر سه فرزند به شدت نگرانم. نه فقط من که پدرها، مادرها و کارشناسان بسیاری نگران هستند. مهم نیست ما چه باوری داریم. مهم نیست ما ملحد یا مومن، مسلمان یا مسیحی، انقلابی یا برانداز، چپ یا راست، یا هر دوگانه دیگری باشیم؛ حتی مهم نیست ما ساکن ایران یا خارج باشیم.

مهم این است که ایران آینده را فرزندان ما خواهند ساخت و ما باید امروز برای حفاظت از آینده، دست در دست هم با آزار جنسی کودکان و تشویق آنها به تماشای پورنوگرافی مقابله کنیم.

۱. از خانواده، دوستان و دوستداران آقای ساسان حیدری می‌خواهم او را نصیحت کنند تا از این مسیر نادرست برگردد.

۲. از ایرانیهای ساکن خارج کشور درخواست می‌کنم مستقیما یا از طریق انجمنهای حمایت از حقوق کودکان، با این رویه ساسی مانکن مقابله کنند و براساس بند الف ماده۳۴ کنوانسیون حقوق کودک یا دیگر قوانین کشورهای خودشان، از او شکایت کنند.

۳. از والدین و مربیان تقاضا می‌کنم به همدیگر خطرات این اقدام و تبعات تماشای هرزه‌نگاری توسط کودکان را گوشزد کنند.

۴. از فعالان #فضای_مجازی می‌خواهم با صفحاتی که محتواهای اینچنینی را منتشر می‌کنند، مقابله و ضمن گزارش این صفحات، نارضایتی خودشان را اعلام کنند.

۵. از دادستانی، #وزارت_ارتباطات و #پلیس_فتا درخواست می‌کنم براساس بند۶ ماده ۱۰ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، با کسانی که به این محتوای مبتذل، دسترسی کودکان را ایجاد می‌کنند یا آن را به آنها ارایه می‌دهند؛ برخورد کنند.

ما برای آینده #ایران و فرزندانمان باید جلوی این خطای بزرگ بایستیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=4863
  • نویسنده : محمدعلی بهلول‌زاده

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.