• امروز : دوشنبه - ۲۸ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 18 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

31
گفت‌وگوی اختصاصی صدای حوزه با چهره آشنا در فضای مجازی؛

شیخ فرهاد فتحی؛ از تدریس در حوزه تا حضور چشمگیر در کلاب هاوس / روزی ۱۰ تا ۲۰ ساعت مباحثه رسانه ای!

  • کد خبر : 38712
  • 02 اسفند 1400 - 11:17
شیخ فرهاد فتحی؛ از تدریس در حوزه تا حضور چشمگیر در کلاب هاوس / روزی ۱۰ تا ۲۰ ساعت مباحثه رسانه ای!
دشمنان حرف‌ها و اعمال ناصحیح خود را با زینت و جلوه جذاب برای جوانان عرضه می‌کنند ولی ما حرف و کردار نیک و خوب اهل بیت(علیهم‌السلام) را چون تزئین بلد نیستیم جوری بیان می‌کنیم که به‌جای جاذبه، برای جوانان دافعه ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه، حجت‌الاسلام شیخ فرهاد فتحی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، یکی از فعالان و تاثیر گذاران فضای مجازی است که شیوه فعالیت‌ مخصوص و خلاقانه خود در این فضا را دارد و محبوبیتی نیز بین افراد مختلف از جمله برخی از مخالفین نظام پیدا کرده است. این طلبه فاضل و فعال همچنین در فضای مجازی تبلیغ دین اسلام و انقلاب اسلامی را با پاسخ‌دهی به شبهات به شیوه مناظره پیگری می کند و در همین راستا و به دلیل اثرگذاری بالای این کنشگر دینی، رسانه صدای حوزه با وی گفت‌وگو کرده است که در ادامه می خوانید:

شیخ فرهاد رسانه

صدای حوزه- دغدغه‌ و فعالیت‌های فضای مجازی شما از کجا شروع شده و آیا در گذشته به این شکل بودید یا در برهه زمانی و به دلیل خاصی به این سمت آمدید؟

فرهاد فتحی متولد سال ۱۳۶۹ متولد شهر تبریز هستم، بعد از اخذ مدرک دیپلم در رشته ریاضی فیزیک در سال ۱۳۸۹ برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه به شهر قم رفتم و در مدت ۶ سال دروس سطح را تمام کردم و موفق به اخذ مدرک سطح ۳ حوزه شدم و به مدت ۵ سال در دروس خارج اساتید معزز قم و بیشتر از محضر حضرات آیات وحید خراسانی و شبیری زنجانی و موسوی گرگانی و سید مجتبی خامنه‌ای و … استفاده کردم.

سطح ۴(دکتری) را تمام کردم و چندین سال است که در دروس کلام و فلسفه مشاء و صدرا شرکت کرده و کتب متعددی در این سال‌ها نوشتم که ۴ کتاب اسلام‌کده و عطش و جرعه‌ای از نور و معاد جسمانی از منظر علامه طباطبایی چاپ شدند و در حال حاضر مشغول تدریس سطوح عالی و تحقیق و … در شهر مقدس قم هستم.

دغدغه من در خصوص فضای مجازی از تبلیغ و رساندن مطالب به دیگران آغاز شد، تبلیغ و رساندن مطالب به جامعه مخاطبین از طریق منبر و شیوه ‌های متعدد در طول تاریخ بود که از زمان شیوع کرونا مخاطبین از روحانیت، دین و منبر دور شده و به سمت فضای مجازی آمدند و من نیز سعی کردم با فعالیت در این فضا این فاصله به‌وجود آمده را کاهش دهم زیرا امروزه اکثر افراد جامعه در فضای مجازی و اینستاگرام حضور دارند.

من صفحه اسلام‌کده را در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ بعد از به وجود آمدن هجمه‌ای به سمت روحانیت، ایجاد کردم که ۱۳ هزار دنبال کننده دارد و در یک لایو مناظره طولانی از ساعت ۲۲ شب تا حدود ۶ صبح به پرسش‌های شخصی در مورد اسلام و تقلید پاسخ دادم که این لایو در اولین پست‌ها برای استفاده دنبال‌کنندگان ذخیره شده است.

افراد مختلفی بعد از اولین لایو خواستار مناظره شده و در همان اولین لایو حدود ۳ هزار نفر به جمع دنبال‌کنندگان پیوستند و این حرکت خوب باعث شد به‌صورت جدی وارد فضای مجازی شوم و با توجه به اینکه برخی از افراد ضداسلام و ضدانقلاب ۱۶ ساعت در فضای مجازی علیه دین و انقلاب اسلامی فعالیت می‌کردند؛ وظیفه خود دانستم با ۱۰ تا ۲۰ ساعت فعالیت در این فضا در جهت ترویج و تبلیغ دین و انقلاب اسلامی گام بردارم.

صدای حوزه- دلیل تاکید بر استفاده از لقب شیخ برای طلاب چیست؟

با وجود القاب دانشگاهی مانند؛ دکتر که موجب از بین رفتن القاب و اسامی حوزوی مانند؛ شیخ و میرزا و شده، برای احیا و ترویج آن‌ها در بین حوزویان بر گفتن شیخ یعنی طلبه تاکید فراوانی دارم زیرا ما طلاب به حوزه علمیه آمدیم تا شیخ، حجت‌الاسلام، ثقه‌الاسلام و… شویم و اگر افراد به دنبال القابی مانند دکتر و مهندس باشند باید تحصیل در دانشگاه را انتخاب کنند.

ما جوانان باید برای احیای القاب قدیمی و اصیل حوزوی تلاش کنیم زیرا حوزه‌های علمیه توجهی به این موضوع ندارند و منظور از شیخ، شیخ انصاری و بهایی و …  نیست بلکه شیخ در اینجا به طلبه اطلاق می‌شود.

صدای حوزه- انتقادی به آموزش در حوزه و همچنین سطح نقش آفرینی حوزه علمیه در فضای رسانه دارید؟

بله نسبت به دروس حوزه و بعد رسانه‌ای شدن فعالیت‌ حوزویان انتقادهایی دارم زیرا حوزه نمی‌تواند زحمات طلاب را در تمام ابعاد به‌خصوص زمان کرونا که طلاب به‌صورت جهادی در غسل فوتی‌های کرونایی تلاش کردند که حتی نزدیکانشان نمی‌توانستند این کارها را انجام دهند، از طریق شبکه های اجتماعی و صدا و سیما رسانه‌ای کند.

رسانه‌های ما باید فعالیت‌های جهادی و دستاوردهای انقلاب را به‌جای کارهای اندک رژیم شاهنشاهی مطرح کنند تا نسل‌های جوان از آن‌ها اطلاع داشته باشند و رسانه‌های ضدانقلاب نتوانند در کم اهیمت جلوه دادن دستاوردهای انقلاب که با الهام‌پذیری از اسلام بوده موفق شوند؛ دشمنان حرف‌ها و اعمال ناصحیح خود را با زینت و جلوه جذاب برای جوانان عرضه می‌کنند ولی ما حرف و کردار نیک و خوب اهل بیت(علیهم‌السلام) را چون تزئین بلد نیستیم جوری بیان می‌کنیم که به‌جای جاذبه، برای جوانان دافعه ایجاد می‌کند.

 برای مفید و موثر بودن در رسانه باید با قواعد رسانه و مخاطب‌شناسی آشنا شویم، و باید هر مبحثی را برای مخاطب خودش بیان کرد زیرا اسلام مانند داروخانه‌ است که باید هر آیه مانند دارو برای مخاطب خودش تجویز شود و برای همه نسخه واحد ارائه ندهیم.

از دیگر مشکلات رسانه ای ما این است که برای مشکلات فرعی وقت، هزینه، کارشناس دینی و… صرف شده در حالی‌که باید ابتدا مشکلات اصلی و اساسی برطرف شود سپس به فرعیات بپردازیم و باید با مخاطب راحت بود و به زبان خودش صحبت کرد.

صدای حوزه- با توجه به رفتار و محتواهای معقول از جمله روضه‌خوانی، مطالب علمی و منطقی شما در فضای مجازی که بدور از رفتارهایی به اصطلاح زرد هم بود، شیخ فرهاد چگونه مطرح و شیخ فرهاد شد؟

از عید سال گذشته که پلتفرم کلاب‌هاوس مطرح شد، به‌نظر من معجزه قرن بود چون هم مخاطبین و افراد متفاوت بسیار زیادی در آن حضور دارند و می‌توان در آن میزگرد زنده برای بحث‌های مختلف تشکیل داد و افراد مطلع و عالم می‌توانند در این فضا به شبهات به‌وجود آمده پاسخ دهند.

در فضای مجازی تلاش عمده من برای جذب افراد به سمت دین و انقلاب است و حتی از افرادی که شک و شبهاتی در این مورد داشتند با مطرح کردن موضوع در مورد حق و باطل به آگاهی رسیده و تفکراتشان تغییر کرده و اگر حتی یک نفر با صحبت، درک، صبوری، احترام و جلب اعتماد رفع ابهام و متوجه ماهیت و حقانیت انقلاب اسلامی شود ، می‌توان امیدوار بود.

در فضای مجازی صحبت با افراد مخالف می‌تواند در تغییر نگرش و ارتباط آن‌ها با روحانیت تاثیرگذار باشد، زیرا افراد موافق نظام با روحانیت ارتباط دارند و به‌راحتی می‌توانند با مطرح کردن شبهات به پاسخ برسند ولی باید افراد مخالف را جذب کرد و تا حدودی در این زمینه موفق بودم و این برند شیخ فرهاد به تعبیر برخی از افراد فاصله بین روحانیت و مردم را با رعایت احترام، ادب و شئونات اسلامی برداشته است.

مبلغ باید با تصور خود به‌جای افراد مخالف، آن‌ها را متوجه اشتباهشان کرده و با جلب اعتماد و ایجاد دوستی راهنمایی و ارشاد کند؛ من با توجه به قوت و قدرت علمی به ضد انقلاب و ضد اسلام تحدی کردم، اگر جذب و ترویج با شیوه علمی و با محتوای درست و کامل با تکیه‌گاه علمی با افرادی که سواد رسانه دارد همراه باشد برخی از مشکلات قابل برطرف شدن است.

حین فعالیت در فضای مجازی حدود ۲۵ بار صفحه من با دنبال‌کنندگان زیاد از بین رفت و من دوباره پیج جدید ایجاد می‌کردم و در کلاب‌هاوس تعداد زیادی از افراد با روحیات و عقاید مختلف با عکس من برای حمایت از من‌ وارد اتاق‌های مختلف می‌شدند، برای جذب مخاطب از هر قشری از جمله مخالف و موافق، تحمل، صبر و ادب از اصول اولیه و بسیار مهم است که من همیشه سعی در رعایت آن‌ها داشته و دارم.

صدای حوزه- طلاب حاضر در کلاس درس شما به فعالیت شما در فضای مجازی و پلتفرم‌های موجود که ساخته غرب و دشمنان است، چه دیدگاهی دارند؟ و چگونه می‌توان در این فضا فعالیت کرد ولی منحرف نشد؟

باتوجه به دیدگاه‌‌های مختلفی که در افراد وجود دارد طلاب همراه ما بوده و مشکلی با این مورد ندارند، مقام معظم رهبری نیز در اینستاگرام و توئیتر صفحه دارند، بعضی وقت‌ها استفاده از پلتفرم خارجی موجب ارزشمندی آن می‌شود در این صورت نباید استفاده شود ولی زمانی که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند و نیاز به رفع شبهه دارند در صورت عدم تامین این نیاز در آن فضا، موضوعات و مباحث نادرست رواج پیدا می‌کند و اگر با علم و استدلال وارد شوم دچار انحراف و خروج از مسیر اصلی نخواهم شد.

پلتفرم‌هایی مانند توئیتر، کلاب‌هاوس و اینستاگرام مخاطب زیاد دارند و اگر تعداد اندکی هم از این مخاطبین جذب شوند مطالب و محتواها بازدیدکننده های بسیاری خواهد داشت و بازنشر حقیقت و اسلام به‌خوبی انجام می‌شود، کدام منبر هر روز هزار نفر مخاطب ثابت دارد؟ دسترسی آسان و راحت به رسانه و فضای مجازی بهترین ویژگی آن است که باید از این ظرفیت موجود بهره‌مند شد.

این پلتفرم‌ها مخاطب زیادی دارند و این یعنی اگر بتوان از مخاطبین آن‌ها هزار نفر را هم جذب کرد پتانسیل و ظرفیت عظیمی برای نشر و گسترش فرهنگ انقلابی و اسلامی به‌دست می‌آید.

نیل پستمن در خصوص رسانه می‌گوید:« رسانه برای انتقال فرهنگ و مطلبی به جای دیگر تشکیل شده است، ولی رسانه فرهنگ‌ساز شد و تلوزیون کودکی ما را له کرد»، فضای مجازی نیز جوانی ما را از بین می‌برد ولی این رسانه وجود دارد و نمی‌توان با آن مبارزه کرد و چون هست باید بهترین کنش را در مقابلش انجام دهیم.

بهترین کنش‌ مسلح شدن با اطلاعات، توشه و آگاهی بسیار است تا در آن فضا دچار گمراهی نشده و به روشنگری بپردازیم، عدم روایت واقعیت‌ها موجب ترویج کذب و روایات اشتباه می‌شود که با تقویت رسانه می‌توان مانع این اتفاق شد.

صدای تعریف و تمجید چهره های معروف کلاب هاوس و عناصر زاویه دار با نظام از شیخ فرهاد فتحی

در این فایل صوتی صدای افرادی نظیر امیرمصدق کاتوزیان(مدیر سابق رادیو فردا)، فرید مدرسی(خبرنگار اصلاح طلب) و… را می شنوید.

در حال بارگذاری پخش کننده...

صدای حوزه- با امیر فخرآور و سایر مخالفین نظام جمهوری اسلامی چگونه توانستید ارتباط برقرار کنید؟

افراد ضدانقلاب از جمله فخرآور از وقتی دیدند من مخاطب فراوانی دارم، به گفته خودشان نتوانستند فتحی را نادید بگیرند و زمانیکه رسانه و فضای مجازی صرفا برای طرفداران و دوستان باشد در دشمنان ترس و تاثیرگذاری ایجاد نمی‌کند، ولی زمانی که با انجام کاری از جمله مناظره و صحبت، مورد توجه مخالفین قرار بگیریم ترس برآ‌ن‌ها غالب می‌شود.

 مجموع برخوردها، سیره عملی و رفتارها موجب به‌وجود آمدن تصویر خوب می‌شود و با صبر و اختصاص وقت می‌توان با افراد مخالف ارتباط برقرار کرد و اندک اندک بر آن‌ها در جهت تغییر نگرش تاثیر گذاشت مثلا از اول امسال در کلاب هاوس حدود ۳ هزار ساعت فعال بودیم و یکی از مخالفان می‌گفت:« فتحی وقت گذاشته، اگر این همه مدت به کوه نگاه کند از بین می‌رود».

صدای حوزه- تا کنون شبکه‌های معاند برای تطمیع شما تلاش کردند؟

چون من رویه فعالیت‌ها را طوری تعیین کردم که کسی این اجازه رو به خود ندهد، تا کنون این اتفاق روی نداده ولی شبکه‌های خارجی فارسی زبان و معاند چندین بار از من درخواست کردند به‌عنوان کارشناس در برنامه‌ آن‌ها حاضر شوم که چون مخالف نظام و انقلاب هستند و آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسم نپذیرفتم، ولی در پلتفرم‌های بی‌طرف حضور پیدا کرده و صحبت می‌کنم.

صدای حوزه- با توجه به مقاله ای که در مورد مشورت با زنان تالیف کرده اید، با همسر خود مشورت می‌کنید؟

بله چون واقعا عاقل هستند و در روایات داریم وقتی بعد از آزمایش دیدید خانم‎‌ها سره را از ناسره تشخیص می‌دهند با آن‌ها مشورت کنید و همسر من با وجود مشکلات در زندگی واقعا همراه من است که این همراهی در فعالیت و موفقیت تاثیر بسیاری دارد و در زمان انتخابات سه یا چهار ماه که شب بیدار بودیم که موجب تغییراتی در رویه زندگی می‌شد که نقش حمایت و صبوری خانواده را به خوبی جلوه‌گر می‌کرد.

صدای حوزه- تاکنون از سوی رسانه‌ و افراد ضدانقلاب تهدید شده اید؟

در اولین مواجهه و مناظره با آقای فخرآور در یک اتاق کلاب‌هاوس، به صفحه اسلام‌کده من پیامی از یک کارمند اینستاگرام به‌این صورت آمد:« مناظره را واگذار کن در غیر اینصورت صفحه هک خواهد شد» و اینگونه شد و با هک اینستاگرام به تمامی اطلاعات و تصاویر گوشی دسترسی پیدا می‌کنند به همین دلیل من اطلاعات مهم را در گوشی نگهداری نمی‌کنم و ترسی از هک شدن نداشتم وبه کاربران این فضا توصیه می‌کنم بیشتر مواظب اطلاعات خود باشند؛ خلاصه اینکه تهدیدهای مختلفی وجود داشت که شکر خدا تاکنون عملی نشده اند.

صدای حوزه- اگر در انتها حرفی با مخاطبان صدای حوزه دارید بفرمایید.

داشتن دغدغه برای نشر اسلام موجب می‌شود با در اختیار داشتن کمترین امکانات، بهترین فعالیت‌ها را داشت که به وقت‌گذاشتن، نیت الهی و روحیه جهادی نیاز دارد و تا حدودی اینگونه بوده و ضدانقلاب به همین دلیل در ۴۳ سال نتوانسته مشکلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌وجود بیاورد.

باید با بی‌سلیقگی‌هایی از جمله ایجاد هشتگ با هزینه‌های هنگفت برای معرفی سردار سلیمانی که موجب آزار مردم می‌شود مقابله شود زیرا سردار بزرگوار رسانه‌ساز و در ابعاد بین‌المللی شناخته شده است و نیازی به معرفی اینچنینی ندارد…

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38712

مطالب مرتبط

08دی
آیا فرهنگ کافه نشینی می تواند جایگزین شبکه های اجتماعی باشد؟
تأملی در چرایی افزایش کافه ها و اشاره به جای خالی "پاتوق های مذهبی خوش فرم" در شهر؛

آیا فرهنگ کافه نشینی می تواند جایگزین شبکه های اجتماعی باشد؟

01خرداد
نماز اول وقت پیرمرد دست‌فروش
روایتی جالب از یک کاربر شبکه های اجتماعی؛

نماز اول وقت پیرمرد دست‌فروش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 25در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۲۲
  1. واقعاجای تاسف داره که فرهادفتحی درکلاب هاوس ازالواتهاتابازداشت قبل ازورودبه حوزه تاادعای داشتن مدرک بالاباسن ۳۰سالگی درتعجبم که اینقدربی دروپیکرشده بجای پیگیری تخلفات نامبرده دراینجابه تعریف وتمجیدش پرداخته تارزومه نامبرده شوددرکلاب هاوس.اول تحقیق کنیدبعدمصاحبه کنیدتابیشترازاین آبروی نظام نرود.
    باتشکر

  2. اگر ممکن ست دوستان بروند در یوتیوپ سرچ کنند و با گوش خود بشنوند سپس خود ب قضاوت بنشینند،کجای عالم سراغ دارید مبلغ هر دین و مسلکی به جایی برسد ک با نیت روشنگری و آگاهی سازی احاد جامعه لسان خودرا به انواع فحش های ناموسی باز کند..در لباس مقدس روحانیت مسئولیت بسیار سنگین و مهم ست.اما متاسفانه بارها شاهد ناهنجاری‌های بسیار سخیف از سوی این فرد در فضای کلاپ هاوس بوده ایم.خاصه در مثلا گفتمان دینی با فردی معاند بنام اسکپتیک،سرچ کنید عزیزانی ک این مصاحبه رو تنظیم کرده اید و بدانید یقینا باید در تفکر خود تاملی بسیار جدی کنید..بارها ایشان در مقابل چندین هزار نفر فحاشی کرد و بارها بخود وی و آقای محزون از سوی آن فرد هتاک بد ترین فحش های ناموسی و جنسی داده شد .اما متاسفانه ایشان زره ای خم ب ابرو نیاورده و گفتمان را با هدف مثلا پیروزی ادامه داد..آقای فتحی در آن اطاق مشخص ب صراحت عنوان کردند قبل از اینکه ملبس ب لباس مقدس بشوند فردی بوده اند لات باانواع ناهنجاریها در جامعه و هم نشینی با افراد لات و لوت و….یقینا ضرر امثال ایشان ب مراتب از نفعی ک اگر داشته باشند بیشتر است..اسکپتیک هتاک با چند کلمه اعصاب شیخ فرهاد رو تا جایی متزلزل کرد و ب هم ریخت ک ایشان هم عین او ب کرار فحش ناموس داد..اکثریت مخاطب کلاپ هاوس شاهد این اتفاق سخیف ست …. فقط میتوانم بگویم وا اسفا …وا محمدا…وا علیا …این هم ورژن جدیدی ست از انواع شبهه افکنی در عصر آخر الزمانی ..اللهم عجل لولیک الفرج 😞😞😞😞😞

  3. شیخ فرهاد فتحی خیلی خیلی منطقی هست همین منطق هم همه رو ناک اوت می‌کنه واقعا بهش اعتقاد دارم خاطرش هم خیلی برام عزیز هست

  4. همنشینی این فرد با بعضی از معاندین باعث شد تا آنها جان تازه ای بگیرند و مخاطب خودرا در رسانه خودشان بالا ببرند ، درضمن در روم ایشان ضد انقلاب بیشتر از انقلابی ارزش دارد ، هرکجا دیدید دشمن از شما تعریف میکند بدانید خطا کردید( امام خمینی) اگر مدیریت صدای حوزه از جریان استحاله شده است که سلمنا ، ولی اگر از جریان اصیل و انقلابی حوزه است که باید با مصاحبه کننده برخورد شود

    • جهت گفتگوی مجدد با ایشون حتما انجام وظیفه می کنیم ولی برخورد با مصاحبه کننده یا مصاحبه شونده امر قابل دفاعی نیست. ممنون از نظر شما

  5. متاسفم که بجای گفتگو ومصاحبه رپرتاژ تبلیغاتی تهیه شده هست.شیخ بدعت گذار با هم نشینی با شهرام همایون وکاتوزیان و…والفاظ گاها رکیک وشوخی های جنسی وکادوی تولد گرفتن برای نامحرم هاو….. قبح خط قرمزها را شکست.متاسفم فقط متاسفم

  6. متاسفم که بجای گفتگو ومصاحبه رپرتاژ تبلیغاتی تهیه شده هست.شیخ بدعت گذار با هم نشینی با شهرام همایون وکاتوزیان و…والفاظ گاها رکیک وشوخی های جنسی وکادوی تولد گرفتن برای نامحرم هاو….. آن هم با لباس روحانیت قبح خط قرمزها را شکست.متاسفم فقط متاسفم.احتمالا به درخواست خودایشان این گفتگو انجام شده…

    • سلام و ادب. خیر تحقبق شده و طلاب کنشگر در فضای مجازی طرف مصاحبه صدای حوزه قرار می گیرند.باتشکر

  7. سلام درکلاپ هوس برنامه ها ومنظره ها راپیگیری کردم همه درحد یک ادعا بود !!خوب یا بوش بماند،چقدر پای آنچه می‌گوید آقای شیخ فرهاد می ایستد،آیا حاضر است پای عقیده خسارت بدهد؟؟؟چگونه میتوانم تماس داشته باشم همراه من ۰۹۱۲۱۳۱۲۱۸۱ است منتظر پیام شما هستم،اگر واقعا همانطور که می‌گویید هستید اکثر قریب به اتفاق شما اینگونه نیستند آماده اثبات هستم

  8. چیه باز شما کم عقل های حجره نشین پر مدعی همیشه طلبکار دارید حاج اقای فتحی رو میزنید کدومتون جرات دارید یا بهتر بگم سواد دارید یا اقل کم ذره ای نحوه ی استفاده از منطق توو کلام رو بلدید که برای بار میلیاردوم نشستید گوشه ی رینگ و به یه مهاجم و مدافع با عرضه ی دینی می گید لنگش کن کاش حده اقل میگفتید لنگش کن دست شما باشه دست ضد انقلاب رو میبرید بالا با حرفاتون با عمل کردناتون و با عمل نکردناتون ، از این تنه ی سوخته ی حوزه یه جا هم که دودی بلند میشه و نور و گرمایی میبینید به قصد خاموش کردن با تفکر ضعیفتون و بی بصیرتیتون میدوید……
    اقای فلانی کع پیام گذاشتی هر جا مخالف اسلام ازت تعریف کرد بدون کارت خرابه امیدوارم بی عرضه و ناتوان نباشی و از حسادتت حرفی نزده باشی سه تا جواب داری
    اولا ضد انقلاب از ایشون نه حمایت میکنه نه قبولش داره بلکه انقدر مسلطه روی بحث و همه رو ساکت میکنه که دشمنشو مجبور به اعتراف میکنه با اینکه همه ضد انقلاب از حاج اقا فتحی متنفرن چون دستشونو رو میکنه ولی بخاطر ترس از افکار عمومی نمیتونن مناظره رو ترک کنن و نتیجه رو با ترک زمین به نفع حاج اقا فتحی اعلام کنن
    دوما :
    کلم الناس علی قدر عقولهم ، اقای فتحی مجبور با زبان خودشون باهاشون حرف بزنه ، کما اینکه معصومین هم به زبان هرشخصی با او حرف میزدن مخصوصا امیر بیان حضرت علی علیه السلام (بخوانید داستان های صحبت با اعرابی را)
    سوما :
    اگر تسلیم شدن و مجبورشدن به اعتراف ضد انقلاب در مدح حاج اقای فتحی نشون از خطای ایشون و گل بخودی زدن رو داره
    پس جواب تعریف عمر از حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام رو چی میگید؟؟؟؟!!
    لولا علی علیه السلام لهلک العمر

  9. لقب حجت الاسلام فقط ائمه طاهرین حجت خدا بر مردم هستند و آیت الله لقب صاحب الزمان علیه السلام می‌باشد به امید اینکه کلاس گذاشتن ها کنار گذاشته شود وبا تواضع همان لقب های شیخ و آخوند و علامه را انتخاب کنید

  10. افتخارمیکنم فردیفاضل ازفضای حوزه انقدر نامتعصابانه برخوردمیکند و غیرمحافظه کارانه که بامعاندانش همنشین میشود.
    وشمااگر زرنگترید بیاییدمیدان، بسم الله

  11. شماخوبی

  12. چند تا خصلت که باید در طلبه ها باشه
    ۱-جرات بیان مطالب رو داشته باشند
    ۲-مسلط بر بحث باشند
    ۳-با جدید ترین شبهات اشنا باشند و براشون جواب داشته باشند
    ۴-بتونن با هرکسی مثل خودش حرف بزنن
    همه این خصوصیات در شیخ فرهاد هست

    اقای بزرگواری که هر چی از دهنت دراومد گفتی قسم میخوری که خودت علیه السلام هستی و هیچ نقطه منفی در زندگی نداری؟؟

  13. کامنت ها بسیار افتضاحه ، حالا می فهمم چرا شیخ فرهاد عزیز از کلاب هاوس رفت ، چون یه مشت حسود نادون بهش حمله می کنن. از خدا قوت قلب برای شیخ فرهاد و ذره ای عقل برای آقایان

  14. با سلام
    مدتی هست درکانال ایتا شیخ هستم.بعضی از کلیپ های مناظرات داخل کلاب هاوس را دیدم. واقعا روشش رو می پسندم. هدف از مناظره ایشان با افرادی چون فخرآور و همایون و دیگر براندازان ، هدایت اینا نیست ولی دیگر اعضایی که دارند این مناظرات رو نگاه میکنند از منطق طرفین متوجه حقانیت آنها می شوند

  15. تو کانال های دیگه باارائه فتحی آشنا شدم ،بسیار حرف های منطقی میزنن .

  16. سلام.
    به آقای سیدشهاب: ممنون که توضیح دادین درباره ی شبهاتی که توی کامنتا مطرح شده بود
    متشکرم

  17. سلام علیکم شیخ فرهاد واقعا زحمت میکشد
    پشت سر او نباید حرف زد آقایان کامنت گذار(فقط عده ای)
    ایشان واقعا تمام اوقات خودشون رو صرف این مسئله کردند.
    طوبی له

  18. شیخ فرهاد شاید اشتباهاتی داشته باشه اما همین که جراتشو‌ داره و میاد با مخالفین دین و انقلاب مناظره و گفتگو می‌کنه یک هیچ از شمایی که تنها ادعا داری جلوتره! اتفاقا خیلی هم منطقی بحث می‌کنه جوری که مخالفین جلوش کم میارن!

  19. برید توبه کنید به شیخ تهمت نزنید

  20. سید شهاب خداوند بشما اجر دهد که از دل همه طرفداران سخن گفتی درود خدا برشما و شیخ فرهاد عزیز امیدوارم این مسیر را همچنان محکم و استوار پیش ببرد تا زمان ظهور ان شاءالله خداوند به همه حق گویان عمر باعزت عنایت کند سایه تان مستدام
    مولا علی میفرمایدبا حسودوبخیل نشست و برخاست مکن …..حسودهرگز نیاسود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.