• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
یادداشت؛

دو واحد درس خانواده در محضر رهبری

  • کد خبر : 44315
  • 08 دی 1402 - 0:46
دو واحد درس خانواده در محضر رهبری
دیدار رهبری با جمعی از بانوان در ایام میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) نکات ویژه ای داشت که حقیقتا میتوان به عنوان دو واحد درسی در مراکز علمی مورد توجه قرار گیرد. در این کوتاه نوشت به برخی از آنها اشاره میکنم:

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام ابراهیم شریفی پژوهشگر حوزه اخلاق و رسانه طی یادداشتی به بازنگری مبحث خانواده و مباحث مطرح شده از سوی رهبر انقلاب در دیدار اخیر با بانوان پرداخته است که در ادامه می خوانیم:

دو واحد درس خانواده در محضر رهبری

دیدار رهبری با جمعی از بانوان در ایام میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) نکات ویژه ای داشت که حقیقتا میتوان به عنوان دو واحد درسی در مراکز علمی مورد توجه قرار گیرد. در این کوتاه نوشت به برخی از آنها اشاره میکنم:

رویکرد مطالبه گرانه و به چالش کشیدن غرب؛ با تنزل جایگاه و شأنیتی که برای زن در غرب رخ داده است ما باید از غرب مطالبه کنیم نه آنکه آنها ما را به چالش بکشند.

وجه غیر عقلانی رویکرد غرب در قبال زن در مقابل رویکرد عاقلانه و منطقی اسلام به زن؛ عریانی، ارمغان نگاه غرب به زن بوده است. رویکرد غرب درباره زن چیزی جز سودجویی و لذت جویی نیست. چنان که درباره آن نه توضیحی می دهند و نه اجازه سوال ولی در مقابل، عاقلانه بودن رویکرد دینی وجه برتری آن است چون ما توضیح میدهیم و قدرت تبیین منطقش را داریم ولی آنها صرفا با ابزارهایی مثل فضای مجازی و فیلمها و… دیدگاهشان را به جوامع تحمیل میکنند.

مشروط به دو شرط، فعالیت اجتماعی در هر قامتی پذیرفته بلکه لازم است: جلوگیری از جاذبه جنسی با رعایت حجاب و در نظر گرفتن مسئولیت خانوادگی؛ کارآمدی های بسیار و جدیدی برای زنان در عرصه های مختلف موجود است تا حدی که اهتمام همگانی برای امور اجتماعی یک تکلیف برای همه بانوان است.

از یک سو بیانات حاکی از فهم عمیق از اسلام عزیز می باشد و از سویی دیگر چنان است که انگار روشنفکری والامقام این افاضات را داشته است.

این همه تلاش میشود در مراکز علمی و آکادمیک ارائه دقیقی از جایگاه زن در اسلام ارائه گردد که حقیقتا باید مدعی شد این فرمایشات ایشان در حد عالی نمونه ای موفق، عمیق و مختصر از این موضوع بسیار چالش برانگیز است.

بیشتر بخوانید:

خانواده مقاوم و کنشگری فرهنگی در فضای مجازی؛ فرصت همزبانی در عصر جدید!

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44315
  • نویسنده : حجت الاسلام ابراهیم شریفی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.