• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

1
آغاز مرحله دوم عملیات «محله پیشرفت»؛

رویداد ملی شهید اصلانی در هرمزگان کلید خورد

  • کد خبر : 44415
  • 05 اسفند 1402 - 15:40
رویداد ملی شهید اصلانی در هرمزگان کلید خورد
مدیرعامل بنیاد هدایت در آیین افتتاحیه رویداد شهید اصلانی گفت: فریب دشمن، ما را از صعود به قله‌ها بازمی دارد و اگر دشمن دل ما را خالی کند از صعود به قله‌ها باز می‌مانیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، در افتتاحیه رویداد ملی شهید حجت الاسلام اصلانی، ادعای تمدن های جهانی مبنی بر خوشبخت کردن مردم را یادآور شد و گفت: هیچ یک از تمدن های بشری نتوانسته اند ادعای های خود را در این خصوص عملی کنند.

مدیرعال بنیاد هدایت افزود: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند ما هنوز نتوانسته ایم اسلام را به طور کامل پیاده کنیم. ما باید به این سمت حرکت کنیم تا گره از کار جهان باز کنیم.

وی ادامه داد: همه تمدن‌ها مانند همین تلفن همراهی که در دست من و شما است یک سیستم عامل دارد که همان الگوی حکمرانی اداره جامعه است؛ در تمدن اسلامی این سیستم عامل را رسول اکرم(ص) در روز غدیر به همگان معرفی کرد که آن مدل امامت است. اگر این مدل امامت درست عمل کند باید هرجایی جواب بدهد.

حجت الاسلام میرمحمدیان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک محله را اداره کنیم باید از همین مدل امامت استفاده کنیم و مسجد باید محور محله قرار بگیرد. محور حکمرانی محلی باید مسجد باشد. بنابراین امامت و مسجد تبدیل به حرف‌های محوری در محله می شوند.

مدیرعامل بنیاد هدایت عنوان کرد: ما از ابتدای انقلاب یک تجربه طلایی از مسجد داریم. مسجد بعد از ساختار پوسیده حکومت پهلوی نقش محوری بازی کرد. امنیت محله را مسجد تأمین می کرد؛ ارزاق مردم توسط مسجد توزیع می شد. تربیت و آموزش با مسجد بود؛ جشن های محله در مسجد صورت می گرفت. عمده کارها را مسجد انجام می داد. در شرایطی که کشور به هم ریخته بود مسجد توانست کشور را سامان ببخشد.

وی ادامه داد: در حادثه های تروریستی که در سال های نخستین انقلاب رخ می داد چطور می شد انجام امنیت را برقرار کرد و یا وقتی ارزاق کمیاب بود چگونه می شد مشکل را حل کرد این کارها با تشکیلات مسجدی انجام شد. امروز هم باید تلاش کنیم مسجد را به این سمت سوق دهیم.

حجت الاسلام میرمحمدیان به موضوع جهاد تبیین هم اشاره کرد و گفت: باید امروز همان نقطه ای را که سپاه شیطان مورد هجمه قرار می دهد را زیر نظر داشته باشیم و در همان نقطه به تبیین بپردازیم. در همان نقطه ای را شیطان بر دست مؤمن غفل می زند به پا خیزیم و جهاد کنیم.

رهبر انقلاب می فرماید ما به قله ها نزدیکیم اما اگر دشمن دانا و دوست نادان دل ما را خالی کنند همان اتفاقی رقم خواهد خورد که برای مالک اشتر رقم خورد و در حالی‌که داشت به خیمه معاویه می رسید مجبور شد که عقب بنشیند.

گفتنی است، عملیات «محله پیشرفت» برنامه شش ماهه پیش‌روی بنیاد هدایت است و تا عید غدیر ادامه خواهد داشت. ضمن این عملیات چندین رویداد آرمان برگزار شد و امامان شاخص استان‌های سراسر کشور با حضور در قم، در این برنامه‌ها شرکت کردند.

رویداد شهید اصلانی، ویژه حلقه های میانی سراسر کشور

مرحله بعدی این عملیات به صورت استانی و تحت عنوان رویداد «شهید اصلانی» ویژه حلقه‌های میانی و کنشگران فعال مسجدی خواهد بود و در ادامه مسابقه‌ای ملی نیز با همین عنوان و موضوع برگزار می‌شود و برای ۱۰۰ محله برگزیده کشور، برنامه‌های توانمندسازی و آموزشی در مشهد مقدس تدارک دیده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44415
  • منبع : بنیاد هدایت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.