• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

2
طی یادداشتی بررسی شد؛

۸ دلیل برای اینکه بدانیم چرا مشارکت در این دوره بالاست؟!

  • کد خبر : 44424
  • 08 اسفند 1402 - 13:31
۸ دلیل برای اینکه بدانیم چرا مشارکت در این دوره بالاست؟!
یکی از تلخی‌های گزنده در دوره‌های مختلف انتخابات، قیم‌مآبی عده‌ای در جناح‌های متعدد کشور بود که مجالی برای عرض‌اندام به باقی ظرفیت‌ها به‌ویژه جوانان نمی‌داد. طیفی با ترساندن از رقیب موهوم و طیف‌دیگر با تحکم‌های روشنفکرمابانه، هر صدایی را در قامت «صدای‌ملت» در جناح متبوع خودشان خفه می‌کردند؛ «اما این‌بار فرق‌می‌کند!»

به گزارش صدای حوزه، عباس بابایی با انتشار یادداشتی به بررسی علت بالا بودن مشارکت در این دوره از انتخابات پرداخته است که در ادامه مطالعه می نمایید:

ناکارآمدی‌های فراوان دولت قبل در کنار جنگ جهانی رسانه ای علیه ملت، باعث‌شد نصاب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ انقلاب حدود ۵۸ درصد بود، به حدود ۴۰ درصد تقلیل یابد! تکرار مشارکت زیر ۵۰ درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری با میانگین ۶۶ درصد، نگرانی‌ها را نسبت به انتخابات پیش‌رو به‌طرز قابل‌توجهی افزایش داد.
اما با اندکی تأمل می‌توان فهمید، حوادث مبارکی در حال وقوع است که نوید «مشارکت حداکثری» را می‌دهد:

نوید مشارکت حداکثری

۱) پایان قیمومیت پدرخوانده‌ها؛
یکی از تلخی‌های گزنده در دوره‌های مختلف انتخابات، قیم‌مآبی عده‌ای در جناح‌های متعدد کشور بود که مجالی برای عرض‌اندام به باقی ظرفیت‌ها به‌ویژه جوانان نمی‌داد.
طیفی با ترساندن از رقیب موهوم و طیف‌دیگر با تحکم‌های روشنفکرمابانه، هر صدایی را در قامت «صدای‌ملت» در جناح متبوع خودشان خفه می‌کردند؛ «اما این‌بار فرق‌می‌کند!»
آنان‌که «نهضت مردم‌سالاری دینی» را در راستای «نهضت بزرگ خمینی» می‌دیدند، با «ائتلاف مردمی عدالت» به مبارزه با پدرخوانده‌های سیاسی آمدند تا «هوالمطلوب»های واقعی، در میان تعدد لیست‌های مردمی انتخاب شود نه با زدوبندهای سیاسی در شب انتخابات!
نکته‌ی زیباتر آنجاست که این‌روزها حتی در پایتخت، بعضی از احزاب در برابر تعدد لیست‌ها نتوانستند «پایداری» کنند تا در یک جبهه نیز شاهد لیست‌های مختلف باشیم!

۲) تنها نسخه‌ی شفابخش؛
نزدیک‌شدن افکار و گفتار و رفتار مجریان دولت و ناظران شورای نگهبان به منظومه‌ی سیاسی‌-اجتماعی «امام‌خامنه‌ای» باعث تأیید صلاحیت گسترده‌ای از طیف‌های مختلف شد که محصول ارزشمند آن، «مردمی‌ترشدن» انقلاب و نظام و «مشارکت حداکثری» خواهد بود.

۳) دولت مردمی؛
خیز بلند دولت برای برگزاری انتخاباتی «آسان و امن»، نویدبخش لیله القدری مبارک است. مصوب‌شدن قوانینی همچون استفاده از انواع کارت‌های شناسایی جهت رای‌دادن، در کنار جلوگیری از تکرارنشدن اتفاقاتی چون تخلفات انتخاباتی ناجوانمردانه‌ی برخی مدیران در دولت‌های گذشته، انتخاباتی پررونق را نوید می‌دهد.
این اقدامات ارزشمند و بهنگام، وقتی در کنار خدمات فراوان دولت(به‌ویژه ریشه‌کنی کرونا) آن هم بعد از بحران‌های فراوان هشت‌سال دولت غربگرایان قرار می‌گیرد، هر انسان منصفی را نسبت به انجام وظیفه‌‌ی مکتبی‌اش در قبال اسلام و انقلاب و میهن شائق می‌کند.

۴) صداوسیمای ملی؛
صداوسیما که مدت‌های مدید تبدیل به «جعبه‌ی جادویی سلبریتی‌ساز» شده بود، در سالیان دراز با نشان‌دادن احزاب تکراری و پیرمردان سیاسی، داد انقلابی و غیرانقلابی را درآورده بود!
امسال اما در تغییری ماهوی فقط در یک برنامه‌ی تراز انقلاب حدود یک‌میلیون نفر از مخاطبانش، عهد کردند تا «به‌اضافه‌یک» شوند و یک‌نفر را که با صندوق رأی قهر کرده، پای صندوق رأی بیاورند!
راه‌اندازی کانال‌های متعدد انتخاباتی در تلویزیون، مناظرات فراوان و پرچالش سلایق گوناگون، به همراه برنامه‌های متنوع و گسترده که زیبا و هنرمندانه در حال تولید و پخش است، ثمره‌ای مبارک به‌دنبال خواهد داشت.

۵) سرداران جوان گام دومی؛
این دوره از انتخابات مصادف شده با تولد طیف‌های گسترده‌ای از گروه‌ها و کنشگران جوان حوزوی و دانشگاهی در سراسر کشور که در آوردگاه جهاد کنشگری، فضای حقیقی و مجازی را عالمانه و هنرمندانه به دست گرفته‌اند تا بازنشستگان سیاسی این‌بار مجبور شوند صحنه‌ی پرتکرار «احساس تکلیف» را به «جوانان گام دومی» بسپارند!

۶) دانشگاه تراز؛
انتخابات امسال، دانشگاه را نیز تکان داده است؛ البته نه دانشجویان دغدغه‌مند را؛ بلکه استادان دانشگاه‌های مختلف کشور را تا جایی‌که نه تنها وارد کارزار «دعوت به انتخابات» شده‌اند، بلکه در اقدامی انقلابی، اسامی خود را به‌صورت علنی در فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات انتخاباتی اعلام کردند!

۷) ای لشکر صاحب‌زمان…
در کدام دوره از انتخابات سراغ دارید که اصناف و اقشار مختلف مردمی این‌گونه نسبت به سرنوشت انقلاب، احساس تکلیف کنند! از جمله‌ی این اصناف، پزشکان هستند که این‌روزها به‌صورت کاملاً خودجوش در نسخه‌‌های غالباً ناخوانای‌شان، بسیار خوانا بیماران را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند!

۸) امام بیدارِ جبهه‌ی حق؛
سایه‌ی پربرکت «امام‌خامنه‌ای» عزیز مستدام که هرآنچه از اقدامات مبارک در میان ملت محقق می‌شود، از افکار و گفتار و رفتار انقلابی اوست؛ به لطف الهی دعاهای خالصانه‌ی ایشان بار دیگر به اجابت خواهد رسید و همچون راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن شاهد «حضوری انقلابی» در انتخابات خواهیم بود.

فارغ از هر نتیجه‌ای که در این انتخابات حاصل‌شود، حضور پررنگ مردم به عنوان «صاحبان اصلی انقلاب» در میدان کنشگری، قدم بزرگی است در راه رسیدن به جامعه‌ی‌اسلامی و تمدن‌اسلامی‌؛ ان‌شاءالله.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44424
  • نویسنده : عباس بابائی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.