• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

14
در گفت‌وگوی اختصاصی صدای حوزه با طلبه مشاور کارآفرینی مطرح شد؛

سه نمونه از پر کاربرد ترین کسب و کارهایی که مناسب طلاب است/ با تخصص می توان یک کسب و کار عالی شروع کرد

  • کد خبر : 37594
  • 11 بهمن 1400 - 15:41
سه نمونه از پر کاربرد ترین کسب و کارهایی که مناسب طلاب است/ با تخصص می توان یک کسب و کار عالی شروع کرد
امیدوارم در این مسیر بتوانم به طلبه های بیشتری خدمت کنم تا شاهد این نباشیم که طلبه ی مستعدی به خاطر مشکلات معیشتی از درس  و بحثش فاصله گرفته یا بخاطر مسایل مادی مجبور به انجام هر کاری شود.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، با توجه به مشکلات معیشتی که بسیاری از طلاب با آن سر و کار دارند برآن شدیم که با طلابی که در مسیر کارآفرینی و اشتغال زایی و کسب درآمد قدمی برداشته اند، مصاحبه ای انجام داده و راهکارهای مناسبی را پیش روی طلاب علاقه مند به کسب وکار قرار دهیم.

 از همین رو پایگاه خبری صدای حوزه مصاحبه ای با حجت الاسلام مخبریان فر داشته است که در ادامه مطالعه می فرمایید:

صدای حوزه– لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم.سلام و عرض ادب، بنده مصطفی مخبریان فر متولد ۱۳۷۴، متاهل و طلبه پایه شش و در شهرستان شاهرود، استان سمنان زندگی میکنم.

در حال حاضر در کنار تحصیل حوزه به امر مشاوره مشغول هستم و در همین راستا با مجموعه کشوری تنها مسیر آرامش و هم چنین سامانه ملی کسبوم همکاری دارم. ضمنا کتابی هم به رشته تالیف درآورده ام تحت عنوان “هر خانه یک کارخانه” که به لطف خدا با استقبال خوب طلاب و سایر اقشار مواجه شده است.

صدای حوزه– انگیزه شما برای ورود به حوزه کارآفرینی و اشتغال چه بود؟

واقعیت قضیه این است که تا چند سال پیش فقط در حد رفع نیاز های شخصی خودم کارهایی را انجام می دادم و آن زمان اصلا به فکر اشتغال زایی نبودم. ماجرای کارآفرینی بنده ازآنجا شروع شد که متاهل شدم و دیدم که اگر میخواهم در کنار تحصیل حوزه، یک زندگی مساعدی داشته باشم باید کارهای بیشتری را انجام بدهم ولی خوب از طرفی برنامه های حوزه به من این اجازه را نمی داد و زمان کمی در اختیار داشتم. در همین گیر و دار بودم و تا مدت طولانی این سوال در ذهنم بود که چطور میتوانم در کنار تحصیل و تبلیغ به یک زندگی مساعدی هم دست پیدا کنم. الحمدلله با تحقیقات میدانی فراوان و مطالعات شبانه روزی به کسب وکار هایی رسیدم که بسیار مناسب با شرایط طلاب است.

نکته جالب توجه برای من در این مسیر این بود که علاوه بر من، بسیاری از طلاب با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. متاسفانه طلبه هایی را می شناسم که بخاطر مشکلات معیشتی از درس و بحث خود می کاهند و بدتر از آن برخی مجبور به ترک تحصیل وبیرون رفتن از حوزه می شوند.

اینها همه دلیل بر این شد تا به صورت خیلی جدی به حوزه کارآفرینی وارد شوم و در حد توانم به طلبه هایی که در این زمینه مشکل دارند، کمک و راهنمایی بدهم و به توفیق الهی تا اینجای کار بسیار موفق بوده ام و نتیجه این توفیق را در مراجعه روزانه تعداد زیادی از طلاب و رفع مشکلات شان می بینم.

صدای حوزه– آیا هر کسب وکاری مناسب طلبه هاست؟

طبیعتا خیر.

بنده در تمام این سالها در تحقیقات و بررسی هایی که داشتم به دنبال کسب وکار هایی بودم که اولا مناسب با زی طلبگی باشد و ثانیا به تحصیل و تبلیغ شان آسیبی نرساند و هم چنین نیاز به سرمایه ی زیادی نیز برای شروع نداشته باشد.

خوشبختانه به چند مدل موفق دست پیدا کرده ام که هم توسط خودم اجرا شده است وهم توسط بسیاری از مشتریانی که همه روزه به ما مراجعه می کنند که بیشترشان از قشر طلاب هستند.

صدای حوزه– دقیقا چه کارهایی را به طلاب پیشنهاد می دهید؟

سه نمونه از پر کاربرد ترین کسب وکارهایی که مناسب طلاب است را خدمت تان عرض میکنم که البته تفصیل هر کدام و مراحل اجرای گام به گام آنها نیاز به مشاوره اختصاصی و یا گذراندن دوره های آموزشی دارد که در هر صورت در خدمت طلبه های عزیز هستیم.

پشت صحنه بودن

در این مدل ما تمام آموزش های مورد نیاز برای رشد و درآمدزایی یک کسب وکار را به طلبه آموزش می دهیم که یکی ازمهم ترین آنها تکنیک سیستم سازی است یعنی خود طلبه بدون اینکه در فضای کسب وکار حضور فیزیکی داشته باشد و مستقیما با مشتریان ارتباط برقرار کند، فقط به صورت سیستمی و غیر مستقیم توسط افراد مورد اعتماد به مدیریت کسب و کار می پردازد. در این مدل مدیر اصلی خود طلبه است ولی با کمترین دخالت و صرف زمان، درآمدزایی  و اشتغالزایی می کند.

کسب‌وکار مجازی

نمونه دوم کسب وکار مجازی است که خیلی هم شایع شده است و واقعا یک فرصت عالی برای درآمدزایی است و فقط با کمی آموزش می توان از این فضای ایجاد شده به کسب درآمد پرداخت.  این مورد به خصوص نسبت به مورد اول، زمان کمتری هم از طلبه می گیرد. نکته جالب توجه طلاب علاقه مند به حوزه کسب وکار مجازی این است که خود بنده در این زمینه یک دوره صفر تا صدی را آماده کرده ام که حاوی تمام تجربه های خودم وهم چنین همه آموزش هایی است که در این زمینه دیده ام.

استفاده از ظرفیت خانواده طلاب

و بالاخره مورد سوم که کاملا با دو مورد قبلی متفاوت است. این مدل را تازگی و به مدت یک سال است که اجرا می کنم و انصافا نتایجی که مشاهده کرده ام، بیش از حد تصور است و آن استفاده از ظرفیت خانواده طلاب یعنی همسر ویا پدر ومادر است.

در این زمینه ما به آموزش تکنیک های کسب و کار خانگی می پردازیم و خوشبختانه دراین مدت کوتاه موفق به برگزاری کارگاه های بسیار پر بازده ای در سراسر کشور شده ایم.

مزیت این روش نسبت به دو مورد قبلی این است که در اینجا هم خانواده طلاب و هم خود طلاب به درآمد خوبی می رسند و می توان به آن به چشم یک فعالیت اقتصادی بلند مدت نیز نگاه کرد.

صدای حوزه– آیا نمونه کاربردی جهت مشاهده و ارایه دارید؟

بهترین نمونه برای دوستان طلبه ، کتابی است که نوشته ام تحت عنوان “هر خانه یک کارخانه” که به عنوان هدیه در اختیار طلبه های عزیز قرار می دهیم.

نمونه دیگر وبینار های متعددی است که با همکاری مجموعه “کسبوم” برگزار کردم و دوستان با مراجعه به سامانه کسبوم واقع در سامانه سخا می توانند این آموزش ها را دریافت کنند.

ضمنا در پیامرسان ایتا هم کانالی را در این خصوص تاسیس کردیم به نام “از طلبگی تا کارآفرینی”، همانطور که از اسمش معلوم است، به آموزش تخصصی مباحث کارآفرینی ویژه طلاب می پردازیم و بیشتر کارگاه ها و دوره هایی که برگزار می کنیم را به صورت رایگان در کانال قرار میدهیم تا مورد استفاده دوستان باشد.

صدای حوزه– سرمایه مورد نیاز و زمانی که از یک طلبه گرفته می شود تا به یک کسب وکار مناسب برسد، چقدر است؟

از لحاظ سرمایه، تمام سعی ما بر این بوده که کسب و کار هایی را معرفی کنیم که با کمترین سرمایه و حتی بدون سرمایه راه اندازی شود فلذا پیشنهاد من برای کسانی که سرمایه ندارند، مدل دوم وسوم است.

این را هم بگویم که سرمایه فقط پول نیست. از دیدگاه بنده مهم تر از پول، سرمایه ای است به نام مهارت و تخصص که دقیقا خودم با این سرمایه شروع کردم. در تمام مشاوره هایی که به طلاب میدهم نیز به این نکته اشاره میکنم که با تخصص میتوان به همه چیز رسید ویک کسب و کار عالی را  شروع کرد.

از لحاظ زمان هم بیشترین زمان مربوط به زمان آموزش است که شاید در چند ماه اول طلبه را کمی درگیر کند ولی پس از آن وقت بسیار کمتری نیاز است.

صدای حوزه– و در آخر اگر مطلبی باقی مانده است، بفرمایید؟

حرف در این زمینه زیاد است. امیدوارم در این مسیر بتوانم به طلبه های بیشتری خدمت کنم تا شاهد این نباشیم که طلبه ی مستعدی به خاطر مشکلات معیشتی از درس  و بحثش فاصله گرفته یا بخاطر مسایل مادی مجبور به انجام هر کاری شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.