• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

3
حجت الاسلام قنبریان تأکید کرد؛

حلقه‌های میانی و فناوری امروز روحانیت؛ از کابل تا پاریس!

  • کد خبر : 44406
  • 01 اسفند 1402 - 15:00
حلقه‌های میانی و فناوری امروز روحانیت؛ از کابل تا پاریس!
فناوری امروز روحانیت چیست؟ باز هم با فناوری موعظه می خواهیم وارد میدان شویم؟ باید خلق اراده عمومی کنیم. مثلا وقتی مشکلات فرهنگی را در بین کودک و نوجوان می بینیم، باز هم می خواهیم رسانه ها را محدود کنیم، اینطور که به دوره پهلوی بر می گردیم! می خواهیم برویم برای دانش آموزان متدین مدرسه جدا بسازیم؟ بقیه 16 میلیون کودک و نوجوان بی گناه را به چه کسی بسپاریم؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای حوزه به نقل از آحاد، ، رویداد آرمان۵، ویژه امامان مناطق هدف سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و امامان شاخص استان‌های، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران، گلستان و قزوین در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز واقع در مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است.
حجت الاسلام محسن قنبریان استاد و پژوهشگر حوزه در دومین روز این رویداد به موضوع «حلقه‌های میانی و ویژگی‌های شش گانه‌»، پرداخت و اظهار داشت: اسلامی که امام به واسطه انقلاب آورد همان اسلامی است که رسول الله(ص) آورد و انقلاب ما انقلابی جدید نبود بلکه استمرار انقلاب اسلامی پیامبر(ص) بود.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به تعبیری از رهبر انقلاب گفت: خلاصه جمهوری ما دو کلمه است: خدا و مردم؛ همه خوبی هایی که می خواهیم از آن حرف بزنیم همه در ذیل مردم سالاری دینی آمده است.
وی در ادامه به مقبولیت حکومت اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: رضایت مردم لازمه حکومت اسلامی و ارتکاز متشرعه است. سلیمان بن صرد در نامه خود علت عدم مشروعیت بنی امیه را عدم رضایت خدا و عدم رضایت مردم عنوان می کند.
حجت الاسلام قنبریان بیان کرد، در حکومت اسلامی نه خدا را می توان کنار گذاشت که نتیجه آن بشود لیبرالیسم و نه مردم را. مردم با اراده آزاد خود انتخاب می کنند، اینجاست که فریضه تبیین می شود تا مردم با اراده آزاد خود، انتخاب درست را انجام دهند. وقتی تبیین و روشنگری می کنید پیروز می شوید.
این استاد حوزه علمیه بیان کرد: تفکر و ایده ای که مردم را حذف می کند ما را به کابل می برد و کسی که رویای مردم و آرمان آن ها را حذف می کند و مهدویت را کنار می زند و حذف می کند، می خواهد ما را به پاریس ببرد.
وی عنوان کرد، تمدن اسلامی یک کانکس نیست که مردم را به درون آن دعوت کنیم، اینگونه نیست که ما داخل کتابخانه ا ی برویم و بعد تمدن اسلامی را بسازیم و به مردم تحویل دهیم. خلق اراده عمومی همان چیزی است که محور بیانیه گام دوم است و هیچ کاری را در جامعه اسلامی محقق نمی شود و تمدنی خلق نخواهد شد مگر اراده عمومی به میدان بیاید.
حجت الاسلام قنبریان اظهار کرد: شهید سعیدی ها و غفاری ها زودتر از مردم ایران رفتند پیشرانی کردند اما این ها نایب اراده ملت برای خلع سلطنت نبودند و این مردم هستند که باید خود به میدان بیایند و در انقلاب هم با اراده خود این کار را رقم زدند.
این استاد حوزه علمیه به معضل بی حجابی اشاره کرد و گفت: برای مشکلاتی نظیر بی حجابی باید خلق اراده عمومی به میدان بیاید؛ بسیاری از مردم وسط حجاب و بی حجابی ایستاده اند و هیچ کدام از دو جبهه را یاوری نمی کنند. اینجا مشکل را اراده عمومی حل می کند.

فناوری امروز روحانیت

وی در ادامه وظایف روحانیت را یادآور شد و افزود: فناوری امروز روحانیت چیست؟ باز هم با فناوری موعظه می خواهیم وارد میدان شویم؟ باید خلق اراده عمومی کنیم. مثلا وقتی مشکلات فرهنگی را در بین کودک و نوجوان می بینیم، باز هم می خواهیم رسانه ها را محدود کنیم، اینطور که به دوره پهلوی بر می گردیم! می خواهیم برویم برای دانش آموزان متدین مدرسه جدا بسازیم؟ بقیه ۱۶ میلیون کودک و نوجوان بی گناه را به چه کسی بسپاریم؟
حجت الاسلام قنبریان خاطرنشان کرد: مسجدی می تواند حل مسئله کند که مسجد در تراز انقلاب باشد. مسجدی که مردم سالار است و از اراده عمومی بهره می برد.
این استاد حوزه علمیه با عنوان این مطلب که ۸ گروه نمازشان قبول نیست گفت: اگر مأمومین از امام راضی نباشند نماز امام مقبول نیست! امام با پذیرش او از جانب مأمومین است که امام می شود، نه لجنه های سیاسی می توانند امام تعیین کنند نه فلان کلید دار و پولدار می تواند امام مسجد را تعیین کند!
وی به موضوع عدالت اشاره کرد و گفت: در موضوع عدالت نمی شود پارتیزانی عمل کرد. کسی با یک پیج اینستاگرامی و گفتن مطالبی نمی تواند عدالت را محقق کند؛ بلکه باید لیقوم الناس بالقسط کرد و مردم را پای کار آورد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44406

مطالب مرتبط

13فروردین
جریان “مدعی عدالت خواهی” منشا این تهاجم‌هاست؛ خطر این‌ها مثل خطر خوارج برای امیرالمومنین است!!
22فروردین
در مخروط امامتِ حضرت امیر، نفی تبارگزینی مطرح است
حجت الاسلام والمسلمین قنبریان در برنامه سوره مطرح کرد؛

در مخروط امامتِ حضرت امیر، نفی تبارگزینی مطرح است

05دی
تشکر از حجت الاسلام پناهیان برای فراخوان به اقتصاد مردمی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.