• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7
حجت الاسلام غفاری فر در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛

مروری بر تنش زایی های اجتناب ناپذیر در تاریخ ادیان و انقلاب اسلامی؛ چه زمانی قلدرها اجازه داده اند دیگر کشورها راحت باشند؟!

  • کد خبر : 44370
  • 08 بهمن 1402 - 18:00
مروری بر تنش زایی های اجتناب ناپذیر در تاریخ ادیان و انقلاب اسلامی؛ چه زمانی قلدرها اجازه داده اند دیگر کشورها راحت باشند؟!
شیخی مفلوک گفت امام حسین اهل مذاکره بود، اگر اهل مذاکره بود که این گونه نمی شد و سرش را از دست نمی داد، برخی می گویند امام حسین(ع) گفت اگر من را رها کنید به شهر خودم برمی گردم؛ یعنی تاریخ همه اش همین یک تکه است؟ آیا این شکستی برای یزید نبود؟ وقتی یزید دنبال بیعت با امام حسین(ع) بود و انجام نشد یعنی شکست خورد...

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام غفاری فرد، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم در گفتگو با صدای حوزه ضمن اشاره غیرمستقیم به شبهاتی که اخیرا توسط حجت الاسلام اکبرنژاد طرح شده است به مواردی پاسخ داد که از نظر می گذرانیم:

حجت الاسلام حسن غفاری فر با توجه به شبهاتی که اخیرا در زمینه آغاز جنگ ایران و عراق مبنی بر اینکه بیانات امام خمینی(ره) آغازگر جنگ بوده در گفتگو با صدای حوزه اظهار داشت: در این باره چند بحث وجود دارد، یکی از بحث‌ها در مورد شخصیت صدام است و دیگری در خصوص مطالعه تاریخ صدر اسلام در بیان این اظهارات بوده و نکته سوم اینکه حضرت امام(ره) چه زمانی این مطلب را بیان کرده‌اند.

این استاد حوزه علمیه در مورد صدام بیان کرد: این آقایان احتمالا در آن زمان در دنیا نبودند هنگامی که بحث معاودین و ایرانیان بازگشتی از عراق مطرح شد؛ در زمان پهلوی صدام ایرانیانی را که از شناسنامه عراقی برخوردار بودند اما تبار ایرانی داشتند با ماشینهای ماسه کش و با وضع بدی به ایران برگرداند!

وی در این باره عنوان کرد: این در حالی بود که در آن دوران، صدام با پهلوی رابطه خوبی داشت و امام نیز با همکاری صدام در عراق تبعید بود، آیا در آن زمان، امام خمینی(ره)، مردم را علیه صدام تحریک کرده بود؟ امام در عراق تبعید بود و صدام خودش دنبال تنش بود!

حجت الاسلام غفاری فر تصریح کرد: مگر در آن دوران، کویت با صدام درافتاده بود که صدام به این کشور حمله کرده بود، به طور کلی این افراد تیپ شخصیتی صدام را نمی‌شناسند، کویتی که این قدر پول به صدام داده بود اما گرفتار جنگ شد.

وی در مورد اینکه شبهاتی طرح شد که پیامبر(ص) در دوران مبعث به سراغ تنشی نرفت خاطرنشان کرد: وقتی پیامبر(ص)کلمه لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ را در عربستان مطرح کردند، به معنای مرگ بر همه بتها آن هم در جزیره العرب که کعبه به بتکده تبدیل شده بود خودش تنش بود، اصلا شروع بعثت پیامبر(ص) با دعوا بود؛ آن روز که پیامبر(ص) به ابوطالب گفت اگر خورشید را در دست راست و ماه را در دست چپ من بگذارید باز نمی گردم و یا برابر سازی غلامان و کنیزان با سایر افراد جزیره العرب که در واقع یک جنگ اقتصادی با قریش بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: در این شبهات حتی مطرح می‌شود که انبیای الهی تنش نداشتند، اتفاقا دعوت به خدا برای دشمنان، بالاترین تنش بود، چون انبیای الهی به اعتقادات و هم شرایط اقتصادی و سیاسی حمله کرده بودند.

حجت الاسلام غفاری فر افزود: حتی وقتی حضرت موسی با معجزه آمد، هویت فرعون را به سخره گرفت و این تنش بود، همین که موسی، فردی را کشت خودش یک تنش بود.

وی بیان کرد: این آقایان در خوش‌بینانه ترین حالت، بی سواد هستند و در بدترین حالت، مغرض هستند، پیامبر همان ابتدا با مشرکان درافتاد، سپس در اقتصاد، غلامان را شوراند در حالی که غلام همپای حیوانات بود، اما پیامبر(ص) می‌گفت غلام در کنار ارباب باشد.

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: در زمان امیرالمومنین نیز تنشهایی وجود داشت؛ خیلی ناجوانمردانه است که آدم اصل تنش را در زر ورق بپیچد و به دوران بعد از تنش اشاره کند.

وی تصریح کرد: یا می گویند در حکومت امیرالمومنین(ع) کارگزار ناصالح نداشتیم، سوال می کنیم پس قریب ۲۰ نامه‌ موجود در نهج البلاغه در توبیخ مدیران خودش را چه می گویند؟ یا امام علی(ع) می توانست نامه خود به معاویه را طوری بنویسد که معاویه ناراحت نشود، در حالی که این طور نیست، برخی متاسفانه دروغ به اهل بیت (ع) می بندند.

حجت الاسلام غفاری فر خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) ۷۰ جنگ داشت و برخی از جنگ‌ها پیش دستانه هم بود، پیامبر(ص) در بسیاری از موارد حاضر به مذاکره نشد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ چه زمانی قلدرها اجازه می‌دادند دیگر کشورها راحت باشند، در آن دوران صدام داشت برای ما رجز میخواند، این ها باید بروند مطالعه کنند، مگر حضرت مریم روحیه‌ای جنگنده داشت که به او تهمت زدند، عیسی هم اهل مدارا کردن بود ولی خواستند او را بکشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: همان طور که می‌دانیم جنگ بدر صغرا پیش دستانه بود، پیامبر(ص) نیز در این میان سخنان تنش زا داشت، حتی وقتی پیامبر دورش خلوت است تنش زا رفتار می کند!

وی افزود: در خصوص معاویه، تاریخ را ناقص نقل می کنند و اصل عزل معاویه توسط مولا(ع) را به بوته فراموشی می سپارند که خود عزل عامل، چالش حضرت امیر با معاویه بود و از طرفی به نامه‌های دعوت به کناره گیری اشاره می کنند که بگویند مولا اهل گفتگو بود و تنش زا رفتار نکرد!

پیامبر(ص) هم سه مرحله را رفته و ارزش ها و اقتصاد و حکومت آینده مشرکان را نیز نابود کرد و گفت بعد از من، علی(ع) جانشین است، این ها همه اش تنش‌زایی است.

حجت الاسلام غفاری فر بیان کرد: آن زمانی که امام حسین(ع) علیه یزید قیام کرد، می‌توانست حرف بسیاری از اصحاب را گوش کند که گفتند اگر بیعت نمی کنی به یمن برو، اما مقصد سیدالشهدا کربلا می‌شود.

وی عنوان کرد: در این شرایط، امام حسین(ع) دنبال تنش زدایی نبود، البته شیطان تنش اصلی را از زمان خلقت انسان شروع کرد و شیطان زاده ها نیز تنش را شروع کردند، شیاطین می گویند یک گوشه بنشین و عبادت کن و به قدرت و نام و ثروت و عقاید ما کاری نداشته باشید، اما امام حسین نمی توانست این گونه باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: شیخی مفلوک گفت امام حسین (ع) اهل مذاکره بود، اگر اهل مذاکره بود که این گونه نمی شد و سرش را از دست نمی داد، برخی می گویند امام حسین(ع) گفت اگر من را رها کنید به شهر خودم برمی گردم؛ یعنی تاریخ همه اش همین یک تکه است؟ آیا این شکستی برای یزید نبود؟ وقتی یزید دنبال بیعت با امام حسین(ع) بود و انجام نشد یعنی شکست خورد.

وی اظهار داشت: طبق منطق منتقدین، که امام خمینی ره را متهم به تنش زایی می کنند، لابد امام حسین علیه‌السلام را که نزد حاکم مدینه، بیعت با یزید نکرد و از دارالخلافه خارج شد، متهم به تنش زائی می کنند، چونکه طبق منطق این سطحی اندیشان چالش عاشورا از بیعت نکردن شروع شد و لذا قابل خدشه است!

حجت الاسلام غفاری فر تاکید کرد: در زمان پیروزی انقلاب نیز وقتی شاه را بیرون کردند تنش هم متناسب با شرایط شروع شد، ما مرگ بر آمریکا نگفتیم، سالها قبل در انقلاب کاشانی، مرگ بر آمریکا گفتند، وقتی مصدق را ساقط کردند و از این جا شروع شد.

وی گفت: در مورد تسخیر لانه جاسوسی، تصمیم با امام نبود، اما پشتشان را خالی نکرد هر چند حرکتی خودجوش بود؛ برخی از کسانی که وارد سفارت آمریکا شدند امروز امام ره را زیر سوال می برند که چرا سفارت را گرفتید؟ اینها کسانی بودند که خودشان می گفتند دیوار بی اعتمادی را سوراخ می کنیم و داخل می رویم؛ حالا هم از همین رهبران خودشان بپرسند چرا اصلا رفتند و حالا طلبکار شده اند و چرا امام باید پاسخ بدهد؟!

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: برخی از همین افرادی وارد سفارت شدن از همان اول با سوء نیت به نیروهای انقلاب، وارد سفارت شدند تا برای امثال شهید بهشتی  پرونده سازی کنند و خواستند به امثال بهشتی بگویند آمریکایی است؛ آنها وقتی سفارت را گرفتند استعلام شرعی انجام دادند که آیا داخل سفارت می توانیم نماز بخوانیم؟ از آقای مهدوی کنی پرسیدند، ایشان هم گفت چون نمی دانیم آیا از نظر امام خمینی (ره)؛ این ورود مجاز است یا نه لذا نماز در آن جائز نیست و همان ها بعد گفتند مهدوی کنی آمریکایی(مایل به آمریکا) است! در واقع آنها منتظر ابراز مخالفت از سوی رهبران انقلاب بودند تا به آنها برچسب طرفدار آمریکا بودن بزنند!

این استاد حوزه خاطرنشان کرد :چرا آنها این شبهات را به وجود می آورند، آنها می‌خواهند یا ما پیامبر(ص) را خراب کنیم یا جمهوری اسلامی را! قصد دارند یا علی(ع) را خراب کنیم یا جمهوری اسلامی را! یا امام حسین(ع) را خراب کنیم یا جمهوری اسلامی را! بعد می‌گویند هر دو طرف به ضرر ماست. اما این ها بدانند به کوری چشمشان و به مدد قران و اهل بیت(ع) ما هم از حسین(ع) دفاع می‌کنیم و هم از پیامبر(ص) و هم از امام علی(ع) و هم از جمهوری اسلامی دفاع می‌کنیم. ما تابع ولایت هستیم و بدانند تک تک این ها رفتار اهل بیت(ع) و عقلانی و صحیح و درست و به جا بوده است.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44370

مطالب مرتبط

13آذر
ردیه عدم موافقت حضرت آیت‌الله بهجت با حرکت انقلابی امام خمینی
در پی برخی ادعاهای مطرح شده علیه همراهی بزرگان حوزه با حرکت انقلاب اسلامی؛

ردیه عدم موافقت حضرت آیت‌الله بهجت با حرکت انقلابی امام خمینی

23آذر
مشخصات و ابعاد روایت به عنوان یک راهبرد آفندی
پیرامون صحبت های اخیر رهبری انقلاب مطرح شد؛

مشخصات و ابعاد روایت به عنوان یک راهبرد آفندی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.