• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

12
یادداشت؛

تجزیه و تحلیل فتنه پسا ماجرای مهسا امینی

  • کد خبر : 43615
  • 06 مهر 1401 - 22:10
تجزیه و تحلیل فتنه پسا ماجرای مهسا امینی
هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران آماج تهمت، دروغ و عملیات روانی شبانه روزی توسط رسانه‌های دشمنان و اپوزیسیون و مزدوران نیست به گونه‌ای که همواره علیه اسلام، انقلاب، نظام و مسئولین انقلابی و متدینین و مذهبی‌ها به شدت نفرت پراکنی می‌شود.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام حسین کاوه طی یادداشتی به بررسی فتنه پسا ماجرای مهسا امینی پرداخته است که در ادامه می خوانیم:

تجزیه ماجرای فتنه

صفر: خانومی که توسط مأمورین انتظامی بخاطر پوشش نامناسب جهت تفهیم قانون و کلاس توجیهی به مقر پلیس انتقال داده شده است در میانه کلاس و در مقابل دیدگان حضار و دوربین‌های مداربسته می‌میرد. پزشکی قانونی بعد از تحقیقات اولیه، مرگ خانم مهسا امینی را بر اساس ادعای ضد انقلاب یعنی ضرب و جرح رد می‌کند.

یک: شخصیت‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب که همواره به دشمنی علنی علیه جمهوری اسلامی ایران مشغول هستند سریعاً مرگ خانم مهسا امینی را با عبارت “کشته شدن” توسط پلیس و مأمورین پوشش خبری و رسانه‌ای می‌دهند، قبل از اینکه حتی نظر پزشکی قانونی اعلام گردد! و همین تبدیل به سر خط اخبار کذب می‌گردد.

دو: به یک باره چند نفر اندک عمامه به سر بد سابقه و  عدۀ قلیلی از فعالان سیاسی بد کارنامه و رسانه‌هایشان و البته برخی از سلبریتی‌های هنری و ورزشی در بستر فضای مجازی در مرحله اول شروع به پیام تسلیت دادن و ابراز همدردی و در مرحله دوم شروع به تقبیح و تخریب نیروهای انتظامی و همچنین حاکمیت می‌کنند!

سه: در واکنش به اتفاقات فوق الذکر از همان ابتدا رسانه ملی و مسئولین به توضیح اصل اتفاق و اینکه برای اظهار نظر دقیق در مورد علت مرگ خانم مهسا امینی باید منتظر نظر پزشکی قانونی بود می‌پردازند و حتی رئیس جمهور که در خارج از کشور حضور دارد با خانواده امینی تماس گرفته و قول پیگیری و رسیدگی فوری می‌دهد.

چهار: افراد و رسانه‌های تسلیت گو و معترض اکنون وارد فاز جدید دعوت مردم به تجمع و اعتراض میدانی می‌شوند و رفته رفته ادبیات تسلیت گو و همدردی به ادبیات شدیداً تهاجمی و نفرت پراکنانه علیه اسلام، حجاب، متدیّنین و نظام اسلامی تبدیل می‌شود و به صورت صریح مردم را ترغیب به مواضع و اقدامات ناهنجار می‌کنند!

پنچ: در آخر کار این تشویش و تهییج و جوسازی‌ها تبدیل به یک آشوب و اغتشاش تمام عیار می‌شود که بیش از ۴۰ نفر شهید و کشته و بسیاری افراد زخمی و هتک حرمت شده و کلی خسارت معنوی و مادی به بار می‌آورد تا جایی که جسارت به قرآن کریم و اماکن مقدسه، موکب‌ها، بیرق‌های عزا و پرچم ایران نیز مکرر اتفاق می‌افتد.

تحلیل ماجرای فتنه

صفر: در بخش تحلیل ماجرا، اتفاقات و حوادث فتنه‌گون اخیر سعی دارم برخلاف بخش اول که مبتنی بر مشاهده ماوقع روی صحنه و متن ماجرا بود مقداری هم در قالب پرسش و پاسخ به پشت صحنه و بسترها و فرامتن ماوقع بپردازم. سوال: عوامل فعلیّت یافتن پسا ماجرای مرگ خانم مهسا امینی چه چیزهایی هستند؟ جواب؛ در ادامه…

یک: عملیات‌ و پروژه‌های جدی دشمنان در فضای ولنگار مجازی؛ هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران آماج تهمت، دروغ و عملیات روانی شبانه روزی توسط رسانه‌های دشمنان و اپوزیسیون و مزدوران نیست به گونه‌ای که همواره علیه اسلام، انقلاب، نظام و مسئولین انقلابی و متدینین و مذهبی‌ها به شدت نفرت پراکنی می‌شود.

دو: عدۀ قلیلی از آشوبگران یا معاند هستند و یا مزدور که حساب و تکلیفشان معلوم است، اما بیشتر کسانی که در آشوب و اغتشاش مشارکت می‌کنند یا از روی هیجان و غلیان احساسات و به عبارتی جوگیر شدن است یا فریب خورده هستند و  دچار خطای ادراکی از پدیده‌های پیرامون و یا دچار اشتباه و اعوجاج در تحلیل رخدادها شده‌اند.

سه: عملکرد منافقین داخلی درون و بیرون سیستم حاکمیت. مردم از فساد، ریاکاری، اشرافیگری و عملکرد نامناسب برخی از مسئولین، به درستی ناراحت و عصبانی هستند اما به غلط و اشتباه، عملکرد آنان را پای همه نظام و حاکمیت می‌نویسند و همه را متهم می‌کنند لذا تا مشکلی پیش می‌آید آن را محملی برای اعتراض خود می‌بینند.

چهار: خواص و شخصیت‌های بی بصیرتی که به خاطر موقعیت خانوادگی، سیاسی، مالی و غیره مانند سلبریتی‌های کم سواد هنری و ورزشی محل رجوع توده‌ها قرار گرفته‌اند و بعضاً با مواضع خام و ناپخته و گاهی نیز مواضع از روی هوا و هوس هوارادان و دنبال کنندگان خود را تهییج و منحرف کرده و آنان را به سمت اقدامات ناهنجار سوق می‌دهند.

پنج: فقدان قاطعیت، محافظه‌کاری و منفعت سنجی‌های شخصی و جناحی برخی مسئولین و نهادها در برخورد با مجرمان و متخلفین و کوتاه آمدن در مقابل هیاهوی آنان و غوغا سالاری رسانه‌ها یکی از عوامل بسترساز ملتهب شدن فضا است چون هر کسی بدون هیچ نگرانی از عواقب کار، به خود اجازه هر اظهار نظر و اقدامی را می‌دهد!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=43615
  • نویسنده : حجت الاسلام حسین کاوه

مطالب مرتبط

22شهریور
مهسا امینی و پیراهن عثمان
16مرداد
من‌های هک‌شده!
زنان و فضای مجازی؛

من‌های هک‌شده!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.