• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

12
در مناظره تلویزیونی برنامه جهان آرا باموضوع صیانت فضای مجازی مطرح شد؛

مطابق طرح صیانت، تخفیفات مالیاتی برای تبلیغات در پلتفرم های داخلی، پیش بینی شده است/ چه تضمینی برای موفقیت نمونه هایی مانند اینستاگرام پلاس وجود دارد؟

  • کد خبر : 20452
  • 10 مرداد 1400 - 12:34
مطابق طرح صیانت، تخفیفات مالیاتی برای تبلیغات در پلتفرم های داخلی، پیش بینی شده است/ چه تضمینی برای موفقیت نمونه هایی مانند اینستاگرام پلاس وجود دارد؟
مرادی: تخفیف‌های مالیاتی برای انجام تبلیغات در اینستاگرام ایرانی در نظر گرفته خواهد شد/ کشوری: چه تضمینی برای موفقیت نمونه‌هایی مثل اینستاگرام پلاس وجود دارد و کاربر ایرانی چرا باید اینستاگرام را رها کند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی صدای حوزه ، برنامه ی جهان آرا شنبه ۹ مردادماه، میزبان کارشناسان موافق و مخالف طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» بود. در این مناظره محمد کشوری، کارشناس فضای مجازی به عنوان مخالف و سید عباس مرادی، از طراحان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به عنوان موافق، به بیان نظرات خود پیرامون این طرح پرداختند. اهم مطالب مطرح شده از سوی طرفین از این قرار است:

محمد کشوری، کارشناس فضای مجازی و مخالف طرح صیانت گفت: بررسی موضوعات بر اساس اصل ۸۵ مربوط به مباحث ضروری است. اینکه گفته می‌شود شاید طرح نهایی با پیش نویس خیلی تفاوت داشته باشد، نشان می‌دهد این پیش نویس خیلی ایراد دارد.

وی افزود: توضیحات مدافعان طرح صیانت، من را یاد صنعت خودروسازی ایران می‌اندازد. افرادی در وزارت ارشاد دهه ۸۰، سرویس‌های اینترنتی اجتماعی داخلی را فیلتر کردند و از بین بردند و برخی از همان ها طراح طرح صیانت هم هستند.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت ترافیک، یعنی پهنای باند اینستاگرام را آنقدر پایین بیاورند تا مردم ناامید شوند، مثل همان اتفاقی که درمورد وایبر رقم خورد. تجربه‌های قبلی مثل روبیکا موفق نبودند، چه تضمینی برای موفقیت نمونه‌هایی مثل اینستاگرام پلاس وجود دارد؟ سوال این است که کاربر ایرانی چرا باید اینستاگرام را رها کند؟

این کارشناس فضای مجازی گفت: در پیش نویس طرح صیانت آمده ۴ ماه مهلت برای اپلیکیشن‌های خارجی به منظور پذیرش تعهدات، زمان هست، اگر نپذیرفتند، ۴ ماه مهلت برای مسدودیت داده شده است ولی از همان زمان بحث محدودیت پهنای باند وجود دارد و اساساً یکی از ایرادات اصلی این طرح، تعلیق به امر محال است!

وی اضافه کرد: طرح صیانت اشتباهاتی دارد که مطمئنم چند سال بعد خواهیم گفت آن موقع اشتباه کردیم. طبق این پیش نویس، پلتفرم‌های خارجی باید ۱۴ تعهد را بپذیرند که یکی از آنها احراز هویت اجباری کاربران برای همه خدمات است که هیچ پلتفرم خارجی این شرط را نمی‌پذیرد و داخلی‌ها هم از دست می‌روند.

وی اذعان کرد: رگه‌های پُر رنگی از طرح اولیه، در پیش نویس طرح صیانت وجود دارد، انگار به مرگ گرفتند تا مردم به تب راضی شوند. تقریبا همه شرکت‌های فعال اینترنتی در ایران، به این طرح معترض هستند. همچنین یکی از مواد این طرح، آیین دادرسی اداری کشور را نقض کرده است.

سید عباس مرادی از طراحان طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در دفاع از این طرح گفت: بهترین نقطه برای حکمرانی در فضای مجازی، همین خدمات پایه کاربردی است که طرح صیانت قرار است در آن ورود کند. ما باید فضای رقابتی ایجاد کنیم، با مزیت رقابتی که برای کاربر قابل لمس باشد.

وی افزود: فعلا هیچ مشابه داخلی اینستاگرام نداریم. هدف طرح صیانت این است که پلتفرمی امن ایجاد شود تا زمینه مهاجرت کاربر ایرانی به نمونه داخلی فراهم شود. مثلا در اینستاگرام پلاس، خدمات بانکداری الکترونیکی ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: رویکرد طرح صیانت، بومی‌سازی و داخلی‌سازی نیست، چرا که اگر نمونه‌های خارجی هم قوانین ما را بپذیرند، همان تسهیلات نمونه‌های داخلی را دریافت می‌کنند. فیلترینگی در کار نیست، ولی قطعا محدودیت هست؛ مثلاً محدودیت پهنای باند برای اینستاگرام پیش‌بینی شده است.

وی سپس گفت: تخفیف‌های مالیاتی برای انجام تبلیغات در اینستاگرام ایرانی در نظر گرفته خواهد شد، ولی این تخفیف برای اینستاگرام آمریکایی نخواهد بود. به میزان مهاجرت مردم به نمونه‌های داخلی، برای اپلیکیشن‌های خارجی محدودیت پهنای باند در نظر گرفته می‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: مزیت طرح صیانت این است که فرآیند فیلترینگ طولانی‌تر شده و صرفا با نظر یک قاضی، پلتفرمی فیلتر نخواهد شد. آقای آذری جهرمی با تلگرام مذاکره کرد که می‌خواهیم از وایبر اسرائیلی به تلگرام روسی نقل مکان کنیم، وایبر از همه پلتفرم‌ها حذف و تلگرام به صورت انبوه تبلیغ شد.

وی در پایان گفت: مدافعان وایت لیست، از طرح صیانت کنار گذاشته شدند و [اکنون] جزو مخالفان طرح هستند.
در این طرح بر خلاف سیاه‌نمایی‌ها، دیجیکالا و اسنپ و امثال اینها هیچ کدام خدمات پایه کاربردی محسوب نمی‌شوند. ما داریم چوب رویکرد و نگاه تیم اول نویسنده طرح را می‌خوریم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=20452

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.