• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7
مدیر حوزه های علمیه در نامه ای به پاپ نوشت:

نیاز فلسطین به هدایت رهبران دینی برای رسیدن به ساحل آرامش

  • کد خبر : 13132
  • 27 اردیبهشت 1400 - 11:43
نیاز فلسطین به هدایت رهبران دینی برای رسیدن به ساحل آرامش
نقش رهبران دینی  در حمایت از مظلومان و احقاق حقوق پیروان ادیان مختلف و صیانت از جان و مال و عرض آنان به ویژه در برابر جنایت های گروه های تروریستی داعش برگ درخشانی از تاثیرگذاری مصلحان در دنیای کنونی است و انتظار آن است که این تجربه موفق در مورد ملت مظلوم فلسطین هم تکرار شود.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در نامه ای به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان بیان داشت: انتظار آن است تجربه موفق شما در برابر تکفیری ها ی داعش در مورد ملت مظلوم فلسطین هم تکرار شود.

متن نامه به این شرح است:

بسم ­الله ­الرحمن الرحیم

لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَ المیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ  (الحدید: ۲۵ )

عالیجناب پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک­ های جهان

با سلام و احترام

عالیجناب! ضمن قدردانی و تمجید از قدم‌های موثری که حضرتعالی در مسیر تعامل ادیان الهی و همکاری و همزیستی پیروان آن­ها در راستای برقراری عدالت، صلح و انجام وظایف الهی برداشتید، از محضر جنابعالی تقاضا داریم با توجه به جایگاه معنوی و رهبری دینی خویش قدم دیگری در راستای برقراری صلح و آرامش در یکی از مقدس­ترین و الهی ­ترین سرزمین ­ها بردارید.

بیت ­المقدس یا همان اورشلیم همواره نمونه‌ای مثال زدنی از همزیستی مسالمت­ آمیز میان پیروان ادیان الهی بوده است. سرزمینی که در آن پیروان ادیان ابراهیمی همواره در صلح، صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر زیسته ­اند و در فعالیت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی با یکدیگر مشارکت داشته‌اند.

اما متاسفانه مدت هاست، صلح از این سرزمین رخت بسته و جای خود را به زیاده‌خواهی، انحصارطلبی، تجاوز، ظلم و نسل­کشی داده است. زیر سایه این تجاوزات، فجایع انسانی زیادی رخ داده و ظلم­ های بی شماری نسبت ­به ساکنان اصلی آن اعم از مسلمانان و مسیحیان این منطقه روا شده است. رژیم صهیونیستی به­ طورغیرقانونی در این سرزمین شکل گرفته است. تجاوزات این رژیم غاصب و نژادپرست موجب آواره شدن میلیون­ها فلسطینی از سرزمین­ مادری­شان گشته­ است.

بیش از هفتاد سال است که خداپرستان فلسطینی از حداقل حقوق انسانی نیز برخوردار نیستند. سرزمین فلسطین به ویژه کرانه باختری و قدس شریف برخلاف معاهدات بین ­المللی اشغال شده­ و سازمان­ها و نهادهای بین­ المللی هم نسبت به این نقض آشکار حقوق انسانی عکس ­العملی نشان نمی ­دهند. از زمان اشغال فلسطین تاکنون همه این جنایت­ ها جلوی چشم جهانیان و با حمایت قدرت های بزرگ جهانی از طرف رژیم صهیونیستی اتفاق می­ افتد.

اکنون و به دنبال زیاده خواهی جدید صهیونیست ها و تلاش برای پاک سازی نژادی در قدس شرقی و غصب منازل فلسطینیان ،آتش جنگ در این منطقه دوباره شعله­ ور شده و درگیری‌ها بالا گرفته و غیرنظامیان بی­گناه زیادی از کودکان و زنان فلسطینی کشته و مجروح می­ شوند، این نیاز احساس می‌شود که همه آزادی­ خواهان و عدالت­ طلبان، به ­ویژه رهبران ادیان  در راستای حمایت از مظلوم، نفی­ ظلم و برقراری صلح واقعی اقدام کنند. مسلّماً راه‌حل‌هایی که صرفاً منجر به آتش‌بس محدود و یا تأمین منافع یک طرف نزاع می­ شوند بهترین راه حل­ها نیستند، بلکه تعیین سرنوشت و حاکمیت فلسطین باید توسط ساکنان حقیقی آن و به روش‌های دیپلماتیک و برگزاری رفراندوم در میان ساکنان اصلی فلسطین مبتنی بر دکترین و منطق انتخابات آزاد، آزادی، استقلال، برادری، برابری، کرامت انسانی و عدالت ، همان راه حل مطلوبی است که نظام جمهوری اسلامی  و حوزه های علمیه داعیه دار آن می باشند.

نقش رهبران دینی  در حمایت از مظلومان و احقاق حقوق پیروان ادیان مختلف و صیانت از جان و مال و عرض آنان به ویژه در برابر جنایت های گروه های تروریستی داعش برگ درخشانی از تاثیرگذاری مصلحان در دنیای کنونی است و انتظار آن است که این تجربه موفق در مورد ملت مظلوم فلسطین هم تکرار شود.

مسأله امروز فلسطین نیز برای رسیدن به ساحل آرامش، هدایت رهبران دینی علی­ الخصوص حضرتعالی را، با توجه به جایگاه مهمی که دارید، می­ طلبد.

خداوند شما را در انجام این رسالت الهی یاری بفرمایید.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه ­های علمیه ایران

تأکید آیت الله سیستانی بر مسئله فلسطین و تشکر ویژه پاپ

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=13132
  • منبع : حوزه

برچسب ها

مطالب مرتبط

30مهر
درخشش حوزه علمیه قم در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم مظلوم فلسطین
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛

درخشش حوزه علمیه قم در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم مظلوم فلسطین

22اردیبهشت
ترور شیرین ابوعاقله تجاوز نمایان به آزادی رسانه هاست
رییس کل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران:

ترور شیرین ابوعاقله تجاوز نمایان به آزادی رسانه هاست

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.