• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

10
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛

درخشش حوزه علمیه قم در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم مظلوم فلسطین

  • کد خبر : 44143
  • 30 مهر 1402 - 13:26
درخشش حوزه علمیه قم در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم مظلوم فلسطین
هرچند پیروزی عملیات طوفان الاقصی در میدان مقابله و نبرد با دشمنان، مهم و بهت‌آور است اما از "اهمیت تحلیل و تبیین اصل مقاومت و مبارزه با رژیم غاصب به عنوان تنها راه رهایی فلسطین و منطقه از شرّ دشمن صهیونیستی" نباید غفلت ورزید، دنیای امروز که توجه و نگاه ویژه‌ای به جریان مقاومت دارد، منتظر و نیازمند بازگو کردن مظلومیت اما توأم با مقاومت و شجاعت مردم فلسطین و از طرفی خوی خبیث و وحشی رژیم جعلی اسرائیل می‌باشد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، استاد حسین بنیادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با صدای حوزه درباره نوع واکنش حوزه علمیه به اتفاقات تلخ و شیرین غزه مواردی را یادآور شدند که از نظر می گذرانیم:

در خشش حوزه علمیه قم در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم مظلوم فلسطین

ورود به هنگام، آگاهانه و سریع حوزه علمیه قم در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم مظلوم غزه، از وقایع تحسین‌برانگیز سال‌های اخیر در موضوعات و جریان‌های اجتماعی و بین‌المللی می‌باشد که جوهره انقلابی بودن حوزه‌های علمیه را بصورت برجسته‌ای نمایان ساخت. حضور مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، اعلام و اساتید، نهادهای حوزوی و قاطبه فضلا و طلاب ارجمند به صورت بیانیه‌های متقن و تکلیف‌ساز، برگزاری مراسم‌های راهپیمائی، مجالس بزرگداشت شهدا، تبیین زوایا. اهداف و جنایات مختلف رژیم غاصب صهیونیستی، بصورت گسترده در رسانه‌ها توسط نخبگان حوزوی، جریان و جوهره‌ی مکتب حوزه‌ علمیه قم را به وضوح نشان داد.

حساسیت حوزه‌های علمیه نسبت به تحرکات و تحولات جهانی

از مهم‌ترین امتیازات حوزه‌های علمیه که سابقه آن را در پیشتازی عالمان دینی در رخدادهای تاریخ معاصر می‌توان مشاهده کرد، آگاهی از مقاطع تأثیرگذار بر جهان اسلام می‌باشد که با تحلیل و تشخیص درست، رسالت خویش را در مقاطع سرنوشت‌ساز به خوبی انجام داده‌اند، موضوع تحریم تنباکو و شناخت از عواقب دسیسه‌های استعماری و استکباری و وقایعی مانند آن، الگویی پویا برای درک از مقاطع حساس است که بی‌تفاوتی نسبت به آنها آثاری مخرّب و مدّت‌دار بر زدودن دین و واردات فرهنگ بی‌دینی و استیلای بر اندیشه و منابع انسانی و منافع ملی، برجای خواهد گذاشت، از این‌رو حساسیت‌های منطقی و عقلایی که انسان را مسلح به آگاهی از نیات و تغییرات خطرناک در جوامع اسلامی، بنماید وجه امتیاز حوزه‌های علمیه بوده است که نقشه‌های شوم و دسیسه‌های خطرناک دشمنان را برمَلا و خنثی نموده است.
باور به اینکه در زمان کنونی نیز جهان در حال تغییرِ قطب‌های تاثیرگذار، جابجایی قدرت‌ها و فزونی نگرش توحیدی در سطح جهان است، امری مبیَن است که مبنای رسیدن به تحلیل جامع و تبیین مؤثر، در انجام رسالت و مأموریت‌های حوزه‌های علمیه می‌باشد.

رسالت حوزه‌های علمیه در پرداختن به تبیین موضوعات کلان

جریان تبلیغی و تبیین اصول و بینش اسلامی در امور جزیی، خُرد و کلان، ریشه در آموزه‌های قرآنی و رسالت نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم و ائمه معصومین علیهم‌السلام دارد که توجه به سیره و رسالت اجتماعی آنان، روش و محتوای کیفیت عمل در مواجهه با انحرافات، افکار التقاطی و نیز مقابله عالمانه با تحولات اجتماعی را برای دلسوزان به اسلام و انسان‌ها روشن می‌سازد.
پرداختن به امور جزئی و فرعی و غفلت از امور کلان از بزرگترین خطاهای برداشت از معارف دین و احکام شرعی است چنانکه رها کردن و بی‌توجهی به امور جزئی‌ نیز، خطایی دیگر است که آنچه در عصر کنونی نیز شاکله‌ی نظری و عملی نخبگان و نوابغ را تشکیل می‌دهد پرداختن جامع به مسأله تبیین است، چرا که دشمنان در هر دو عرصه، صحنه‌هایی از ظلم و جنایت و دسیسه‌های شیطانی برای نفوذ در افکار انسان‌ها و تغییر نگرش توحیدی و سبک زندگی اسلامی می‌باشد و این‌هاست که نیازمند انسان‌های عالم و عزم‌های راسخ دارد تا مفتخر به عنوان “عالم دینی” شود.

بنیادی فرهنگ

در برابر تحرکات جهانی باید فعال عمل نمود

تاریخ گواه آن است که دشمنان تمام سعی‌شان بر این بوده تا مسلمین را در موضع ضعف و انفعال قرار دهند و همواره از تمام ابزارها برای این حرکت، برنامه‌ریزی کرده است که تنها راه مقابله‌ی با این دسیسه، تقویت شناخت، اقتدار فکری و هجمه به بنیان‌های سست و فاسد دشمنان است.
انقلاب اسلامی ایران، نمونه بارز حرکت فعال و منفعل نمودن دشمنان در طول تاریخ می‌باشد و اساساً انقلاب اسلامی بر مبنای اندیشه‌ی فعال دینی در عرصه داخلی و خارجی تشکیل و ادامه حیات داده است.

طوفان الاقصی یک مقطع حساس و تاریخ‌ساز می‌باشد

قدرت و شجاعت جبهه‌ی مقاومت و رزمندگان فلسطین در انجام عملیات طوفان الاقصی، قدرت ادعایی و پوشالی رژیم جنایتکار و غاصب را درهم کوبید و ضعف داخلی و خارجی آنان را بطور مجسّم نمایان ساخت و آبرویی بر آنها نگذاشت، هرچند امروز سران کفر و استکبار جهت روحیه دادن به این رژیم کودک‌کش با سفر به سرزمین‌های اشغالی و سخنرانی در مجامع و محافل کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در صدد جبران ضعف مفرط خود و دست‌نشانده خبیثشان هستند اما با اندک دقتی می‌توان دریافت که اینها همه از سر ضعف و سیلی محکمی است که بر آنها نواخته شده است و این همان انفعال دشمن در برابر تقویت و عظمت نیروی ایمان، خودباوری و استعداد و قدرت نظامی رزمندگان فلسطینی است و جبهه‌ی کفر می‌داند که طوفان الاقصی عواقبی سنگین‌ برای آنها داشته و سرآغازی برای پیچیده شدن طومار ظالمین و خونخواران خواهد شد که این خودباوری باید در میان اندیشمندان و خواص مسلمان نیز قوی‌تر و با توکل بر خداوند و اتکاء بر معارف اصیل و حق اسلامی در این برهه‌ و مقطع سرنوشت‌ساز که نوید اضمحلال صهیونیست‌ها و اشغال‌گران را می‌دهد، خیزشی موًثر داشته‌ باشند.

اهمیت و استمرار تحلیل پیروزی طوفان الاقصی از عملیات طوفان الاقصی مهم‌تر است

هرچند پیروزی عملیات طوفان الاقصی در میدان مقابله و نبرد با دشمنان، مهم و بهت‌آور است اما از “اهمیت تحلیل و تبیین اصل مقاومت و مبارزه با رژیم غاصب به عنوان تنها راه رهایی فلسطین و منطقه از شرّ دشمن صهیونیستی” نباید غفلت ورزید، دنیای امروز که توجه و نگاه ویژه‌ای به جریان مقاومت دارد، منتظر و نیازمند بازگو کردن مظلومیت اما توأم با مقاومت و شجاعت مردم فلسطین و از طرفی خوی خبیث و وحشی رژیم جعلی اسرائیل می‌باشد.

استمرار جنایات صهیونیست‌ها منجر به نابودی آنها می‌شود

بیش از هفتاد سال غصب و انسان‌کشی و انواع ظلم بر مردم فلسطین همراه با حمایت آمریکا و انگلیس و مستکبرین بوده که محور شرارت را در منطقه تشکیل داده‌اند و رسانه‌های همسوی با خود را مدیریت نموده‌اند تا عمل‌های پلید خود را از جهانیان پنهان کنند، اما امروز با شکسته شدن دنیای ارتباط و اطلاع‌رسانی‌های بموقع، دنیا با خشم از جنایات رژیم آدمکش و غاصب فلسطین، وقایع آن را دنبال می‌کند، امروز غاصبان فلسطین در سرار دنیا، منفورترین انسان‌ها هستند و عرصه بر غاصبان نه تنها در میدان نبرد بلکه در میان امت‌ها و ملل آزادیخواه تنگ‌تر شده است.
بدون شک سند مظلومیت و بیداری ملل و انسان‌ها در دنیا، کشتار وسیع اطفال و کودکان و انفجار در بیمارستان و محل‌هایی است که مردم بدانجاها پناه برده‌اند و شکی نیست که مردم دنیا با تیزبینی این جنایات را قصاوت و عاملان آن را محاکمه می‌کند، اما آنچه مسلّم است استمرار وحشی‌گری و ظلم و جنایات صهیونیست‌ها و صهیونیزم بین‌الملل، موجب شکست کامل آنها خواهد شد و پیش‌بینی امامین انقلاب بر محو اسرائیل سریعتر از هر زمانی محقق خواهد شد.

وحدت مسلمانان، مقاومت و مبارزه با آمریکا و اسرائیل، پیام عملیات طوفان الاقصی

یکی از برکات عملیات طوفان الاقصی، پیام‌هایی است که به جهان و ملت‌ها اعلام نمود، که به اهم آنها اشاره می‌شود. اول: وحدت امت مسلمان مخصوصاً زمانیکه دشمن مشترک آنها خود را نژاد برتر و دائماً مسلمانان بویژه سران ممالک اسلامی را تحقیر می‌کند، امروز زمینه‌های این وحدت، آماده تر از همیشه و انگیزه‌ها نیز بیشتر از همیشه است. دوم: فریب دشمنان بویژه آمریکا که خود رأس فتنه را نباید خورد، برقراری ارتباط با رژیم غاصب، تحت عناوینی مانند پیمان ابراهیم و… دامی برای سلطه بیشتر مستکبرین بر ملت‌های مسلمان است تا با ایجاد جو غرب‌زدگی در میان امت اسلامی، آن را ثمره صلح با اسرائیل جنایتکار بدانند. سوم: مقاومت ثمر بخش در برابر ظالمین به حقوق مسلمانان و انسان‌ها، قطعاً جبهه‌ی مقاومت فقط مقاومت را در دستور کار خود ندارد بلکه محوری معتقد و مستحکم در برابر مستکبرین بخصوص رژیم اشغالگر قدس است که تا نابودی و محو کامل این غده سرطانی، پیش خواهد رفت. چهارم: امروز جهاد با رژیم صهیونیستی، جهاد علیه همان جریان و تفکری است که پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم با آن به شدت مقابله کردند و امروز با همان تفکر کینه‌توزانه در شکلی جدید خود را نشان می‌دهند اما بنای ظلم آنها همان خباثت و رذالت است که باید با آن مقابله نمود و یقین است در پرتو معارف اسلامی و وحدت مسلمانان و جهاد و مقاومت، وعده‌‌های الهی محقق و پیروز حق علیه باطل در مسأله فلسطین نیز بسیار نزدیک است. ان‌شاءالله

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44143

مطالب مرتبط

22اردیبهشت
ترور شیرین ابوعاقله تجاوز نمایان به آزادی رسانه هاست
رییس کل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران:

ترور شیرین ابوعاقله تجاوز نمایان به آزادی رسانه هاست

15اردیبهشت
«بازمانده» یکی از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما
درباره یک اثر سینمایی در موضوع فلسطین:

«بازمانده» یکی از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.