• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 6242اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

4
آنچه در دیدار حضرت آیت الله سیستانی و پاپ گذشت؛

تأکید آیت الله سیستانی بر مسئله فلسطین و تشکر ویژه پاپ

  • کد خبر : 5263
  • 16 اسفند 1399 - 13:59
تأکید آیت الله سیستانی بر مسئله فلسطین و تشکر ویژه پاپ
دفاتر حضرت آیت الله سیستانی و پاپ فرانسیس در پیام‌هایی جداگانه، جزئیاتی از مطالب مطرح شده در این دیدار را منتشر کردند.

به گزارش صدای حوزه، دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی از مراجع عظام و همچنین دفتر پاپ فرانسیس، در پیام‌هایی جداگانه خبر این دیدار و مطالبی که در آن مطرح شده است را منتشر کردند.

متن بیانیه دفتر حضرت آیت الله سیستانی به این شرح است:

صبح امروز پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان با حضرت  آیت الله سیستانی دیدار کرد.

در این دیدار پیرامون چالش های بزرگی که بشریت در عصر کنونی با آن مواجه است و نقش ایمان به خداوند متعال و رسالت های آن و التزام به ارزش های والای اخلاقی در غلبه بر آن بحث و گفت‌وگو شد.

ملت فلسطین از جنگ و محاصره اقتصادی رنج می‌برند

آیت الله سیستانی گفتند: بسیاری از کشورها از ظلم، زورگویی، فقر، آزار و اذیت دینی و فکری، محدودیت و سرکوب آزادی های اساسی و نبود عدالت اجتماعی رنج می برند. بسیاری از ملت های منطقه ما به ویژه ملت فلسطین در سرزمین های اشغالی از جنگ، خشونت، محاصره اقتصادی، آوارگی و غیر آن رنج می برند.

معظم له به نقشی که رهبران بزرگ دینی و معنوی در کاهش این مصیبت ها و فاجعه باید عمل کنند، اشاره کردند و گفتند: امید می رود که این رهبران طرف های ذیربط به ویژه قدرت های بزرگ را به غلبه بُعد عقل و حکمت و دوری از زبان جنگ و عدم زیاده خواهی در توجه به منافع شخصی به ضرر حقوق ملت ها در خصوص آزادی و کرامت تشویق کنند.

حضرت آیت الله سیستانی بر اهمیت افزایش تلاش ها در جهت تثبیت ارزش های الفت و دوستی و همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی انسانی در تمامی جوامع بر مبنای رعایت حقوق و احترام متقابل بین پیروان ادیان مختلف و گرایش های فکری تأکید کردند.

ایشان به جایگاه عراق و تاریخ باشکوه و خصوصیات نیکوی اقشار مختلف ملت این کشور اشاره کردند و ابراز امیدواری کردند که سختی و دشواری کنونی هر چه زودتر برطرف شود.

شهروندان مسیحی همچون سایر اقشار عراقی هستند

معظم له بر اهتمام و توجه خویش بر این مسئله که شهروندان مسیحی همچون سایر اقشار عراقی در امنیت و آرامش زندگی کنند و از تمامی حقوق قانونی برخوردار شوند، تأکید کردند و به نقش مرجعیت دینی در حمایت از آنها و سایر کسانی که در حوادث سال های گذشته مورد ظلم و آزار قرار گرفتند، به ویژه در زمانی که تروریست ها بر مساحت گسترده ای از تعدادی از استان های عراق مسلط شده و اقدامات جنایتکارانه و شرم آوری مرتکب شدند، اشاره نمودند.

در پایان آیت الله سیستانی برای پاپ فرانسیس و پیروان کلیسای کاتولیک و عموم بشریت آرزوی خیر و سعادت کردند و از اینکه پاپ برای سفر به نجف اشرف و انجام این دیدار، رنج سفر را تحمل کرده، تشکر و قدردانی کردند.

۲۱ رجب ۱۴۴۲ هجری قمری

دفتر آیت الله سیستانی – نجف اشرف

دیدار پاپ با آیت‌الله سیستانی فرصتی برای تشکر از ایشان بود

همچنین متن بیانیه ای که از سوی دفتر پاپ منتشر شده از قرار زیر است:

پاپ فرانسیس امروز صبح در دیداری که ۴۵ دقیقه طول کشید، در نجف اشرف با آیت الله سید علی حسینی سیستانی دیدار کرد.

پاپ فرانسیس بر اهمیت همکاری و دوستی میان طوایف دینی تأکید کرد تا بتوان از طریق توسعه احترم متقابل و گفتگو در جهت خیر عراق و منطقه و تمامی بشریت قدم برداشت.

این دیدار فرصتی برای پاپ بود تا از آیت الله سیستانی تشکر و قدردانی کند؛ چراکه ایشان در کنار شیعیان در مقابله با خشونت و سختی های بزرگ و دفاع از ضعیف ترین ها و مظلوم ترین ها در سال های اخیر فریاد بر آوردند و مبارزه کردند.

دعای پاپ برای مردم عراق و خاورمیانه

همچنین این دیدار فرصتی برای بیان مقدس بودن زندگی بشریت و اهمیت وحدت ملت عراق بود.

پاپ فرانسیس در حضور آیت الله سیستانی و با اجازه ایشان، دعای خود را برای آینده ای همراه با صلح و برادری بر روی سرزمین عراق، خاورمیانه و تمامی جهان تکرار کرد.

گفتنی است، سفر پاپ فرانسیس به عراق و دیدارش با حضرت آیت الله سیستانی در شرایط فعلی پیام‌ مهمی را در پی داشت؛ به همین دلیل توجه رسانه‌های مختلف را جلب کرد و هر کسی از ظن خود به تجزیه و تحلیل این دیدار پرداخت. این حرکت حاکی از عظمت جایگاه شیعه و نقش تعیین کننده مراجع عظام تقلید در مناسبات فرا ملی و امنیت منطقه و دنیا است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=5263

مطالب مرتبط

30مهر
درخشش حوزه علمیه قم در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم مظلوم فلسطین
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛

درخشش حوزه علمیه قم در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم مظلوم فلسطین

03خرداد
یک اقدام تروریستی و لاف های متناقض رسانه های صهیونیستی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.