• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
تاملی در برکناری یک مدیر تحول آفرین و خلاق؛

قائم مقام مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی قم برکنار شد!

  • کد خبر : 33563
  • 27 آذر 1400 - 14:21
قائم مقام مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی قم برکنار شد!
ایشان، طلاب را به سمت متن خوانی تراث و مباحثه گروهی سوق داد، به گونه ای که انجام فعالیت کارگاهی حول تراث حکمی، به قوت علمی طلاب منجر شد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، شنیده ها حاکی از آن است که حجت‌الاسلام شیخ مهدی منصوری که سمت قائم مقام مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی قم را برعهده داشت از سمت خود برکنار شده است. به گفته طلاب محصل در این مرکز تخصصی، دوران مسئولیت حجت الاسلام منصوری با تحولات متعدد و متنوعی همراه بوده است که نسبت به پیش از آن بسیار چشمگیر بوده و باعث ایجاد نشاط علمی خاصی در این مرکز گردیده بود. 

برخی اقدامات تحولی در دوران مسئولیت حجت الاسلام منصوری بنا به اظهارات محصلین مرکز تخصصی فلسفه اسلامی عبارتند از تغییر سیستم آموزشی ترم محور موسسه به سیستم آموزشی علم محور، به طوری که کتب حکمی به‌صورت کامل تدریس می‌شدند و محدودیت ترم مانع اشراف بر همه محتوای کتب نبود. به علاوه ایشان، طلاب را به سمت متن خوانی تراث و مباحثه گروهی سوق داد، به گونه ای که انجام فعالیت کارگاهی حول تراث حکمی، به قوت علمی طلاب منجر شد.

هم چنین برگزاری ده ها نشست با موضوع سلسله نشست های امتداد فلسفه اسلامی، دعوت از منتقدین فلسفه اسلامی به مرکز تخصصی و ایجاد زمینه ارائه بحث های انتقادی و گفتگوهای علمی و آزاد و دوستانه بین طلاب فلسفه خوان و اساتید، در راستای تحقق آزاداندیشی مورد نظر مقام معظم رهبری، برگزاری دروس سطوح عالی و خارج فقه و اصول در کنار دروس مرکز از دیگر اقدامات تحولی ایشان بود.

ایشان در کنار تحولات آموزشی، به مسائل تربیتی و خانواده طلاب مرکز نیز توجه داشتند و با تدارک برنامه های آموزشی برای همسران طلاب و راه اندازی هیئت هفتگی، زمینه گردهم آمدن طلاب به همراه خانواده در کنار هم را ایجاد کردند.

هم چنین ایشان دغدغه تربیت طلابی انقلابی و دغدغه مند را داشتند و از این رو با برگزاری نشست های بصیرتی و سیاسی سعی در رشد بُعد سیاسی و اجتماعی طلاب داشتند.

اکنون سوال این است که با وجود این همه تحولات مثبت و رضایت طلاب این مرکز، چه مسئله ای باعث شده است که یک الگوی موفق و یک نخبه علمی و مدیریتی که ملاک های یک استاد و مدیر تراز حوزوی از دیدگاه مقام معظم رهبری را دارد، کنار گذاشته شود؟

آیا عدم اهتمام به برخی آئین نامه های خشک و ماشینی آموزشی، آن قدر اهمیت دارد که این همه تحولات ارزشمند و کارآمد نادیده گرفته شود؟ مگر هدف از این نظام آموزشی و آئین نامه های بی شمار آن، چیزی غیر از تربیت طلابی فاضل و کارآمد و البته با نشاط اجتماعی است؟ حال اگر این هدف با قدری انعطاف در آئین نامه ها و استفاده از ابتکارات مدیریتی محقق شود، امری خلاف و غیرقابل تحمل است؟

در پایان لازم به ذکر است که اگر از مسئولین این موسسه حوزوی نسبت به موضوع مطروحه، پاسخگویی یا توضیحی متفاوت وجود داشته باشد، پایگاه خبری صدای حوزه، آمادگی انعکاس صحبت های مخالف یا مکمل این متن خبری را دارد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=33563

مطالب مرتبط

17آذر
آقای اکبرنژاد، یک هفته فرصت می دهم پای مناظره حاضر شوید!
در پی رد پیشنهاد مناظره، حجت الاسلام سلمان ئوفی مطرح کرد:

آقای اکبرنژاد، یک هفته فرصت می دهم پای مناظره حاضر شوید!

13آذر
ردیه عدم موافقت حضرت آیت‌الله بهجت با حرکت انقلابی امام خمینی
در پی برخی ادعاهای مطرح شده علیه همراهی بزرگان حوزه با حرکت انقلاب اسلامی؛

ردیه عدم موافقت حضرت آیت‌الله بهجت با حرکت انقلابی امام خمینی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.