• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
روایتی از حاشیه های یک طلبه؛

پدیده صدرالساداتی و توجه به سه محور در سیستم حوزه

  • کد خبر : 37574
  • 11 بهمن 1400 - 14:22
پدیده صدرالساداتی و توجه به سه محور در سیستم حوزه
یک مقام آگاه در دستگاه قضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه؛ متاسفانه آقای صدرالساداتی از رأی دادگاه، خلاف واقع را بیان کرده است.

به گزارش صدای حوزه، یک مقام آگاه در دستگاه قضائی طی گف و گویی، به جزئیات پرونده محکومیت صدرالساداتی در دادسرای ویژه پرداخته و اظهار داشت:

متأسفانه آقای صدرالساداتی از رأی دادگاه، خلاف واقع را بیان کرده است، وی بیش از ۱۰پرونده در دادسرای ویژه دارد که اکثریت منجر به صدور کیفر خواست شده است و بعضی‌ها نیز منتج به صدور رأی قطعی گردیده و برخی از پرونده‌ها نیز هنوز مفتوح است.

این خلع لباس صدرالساداتی دائمی نیست

وی ادامه داد: پرونده‌ای که آقای صدرالساداتی محکوم شده در واقع ۸ پرونده بوده که اشخاص حقیقی و حقوقی از وی، شکایت کرده اند که در نهایت وی، به خاطر اتهامات متعدده که داشته در بعضی‌ها به جزای نقدی محکوم شده در برخی از پرونده‌ها تبرئه گردیده و در بعضی‌ها منجر به خلع لباس دائم روحانیت شده است، البته این خلع لباس دائمی نیست، یعنی اگر مجدداً مرتکب جرم شود و رعایت نکند این رأی اجرا خواهد شد.

این مقام قضائی بیان داشت: آقای صدرالساداتی با زیرکی آمده و مسئله تعلیق را مطرح نکرده است درحالی که دوسال تعلیق شده است.

 

پی نوشت صدای حوزه:

سوای اینکه همیشه در ارتباط با رسانه، حرف آخر را می‌زنیم و واکنش بطی در نسبت با رسانه و افکار عمومی داریم این نکته را هم بررسی کنیم که پدیده هایی مثل صدرالساداتی چگونه چنین می‌شوند؟

  • تحلیل این پدیده را در سه بخش ورودی‌های حوزه، فرایند آموزش و تربیت در حوزه علمیه و ارزیابی و نظارت و حمایت از خروجی ها و دانش‌آموختگان حوزوی باید واکاوی نمود.
  • فقدان سنجه های قوی در مرحله اول و ریل گذاری های بسیط و یکسان برای همه ورودی‌ها با تمام تکثر و تنوعی که دارند در مرحله دوم و رها شدن و یتیم وارگی سازمانی در مرحله سوم، مسائل سه گانه ای است که سیستم حوزه باید توجه ویژه‌ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

مروری بر کارنامه پرحاشیه سیدمهدی صدرالساداتی

«خلع لباس» آری یا نه؟!

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37574
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

07بهمن
«خلع لباس» آری یا نه؟!
به بهانه حکم اخیر دادگاه ویژه روحانیت برای سید مهدی صدرالساداتی؛

«خلع لباس» آری یا نه؟!

07بهمن
مروری بر کارنامه پرحاشیه سیدمهدی صدرالساداتی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.