• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

3
ماجرای یک خلع لباس پرحاشیه؛

مروری بر کارنامه پرحاشیه سیدمهدی صدرالساداتی

  • کد خبر : 37214
  • 07 بهمن 1400 - 12:34
مروری بر کارنامه پرحاشیه سیدمهدی صدرالساداتی
صدرالساداتی با ایجاد شوک‌های رسانه‌ای و افشاگری‌هایی غیر مستند از پشت پرده‌های فساد اخلاقی و مالی برخی اقازادگان در رده‌های مختلف شخصیت‌ها توانست توجه افکار عمومی و اقشار خاکستری را به خود جلب کند .اغلب پست‌های وی پس از انتشار در بی‌بی‌سی و صدای امریکا و حتی جریانات انحرافی باز نشر می شود.

به گزارش صدای حوزه، متنی در مورد مشکلات روشی و شخصیتی سید مهدی صدرالساداتی که اخیرا بنا به اعلام خودش خلع لباس شده است در بین صفحات و کانال های حوزوی و انقلابی در حال بازنشر می باشد که جهت اطلاع شما خواننده گرامی در صدای حوزه نیز منتشر می شود و صحت و سقم جزئیات ذکر شده بر عهده نویسندگان این مطلب می باشد:

یکی از طلاب سلبریتی‌ که با شعار عدالتخواهی و مبارزه با فساد اسمش بر سر زبان‌ها افتاد طلبه‌ای  بنام «سید مهدی صدرالساداتی» است که شاگرد غفار عباسی و برادر سید روح‌الله صدرالساداتی عضو مجلس خبرگان رهبری است.

او با ایجاد شوک‌های رسانه‌ای و افشاگری‌هایی غیر مستند از پشت پرده‌های فساد اخلاقی و مالی برخی اقازادگان در رده‌های مختلف شخصیت‌ها توانست توجه افکار عمومی و اقشار خاکستری را به خود جلب کند .اغلب پست‌های وی پس از انتشار در بی‌بی‌سی و صدای امریکا و حتی جریانات انحرافی باز نشر می شود.

عبور از مرزهای اخلاقی و قانونی

صدرالساداتی با مخاطبینی نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در اینستاگرام، تحت عنوان مبارزه با فساد، از برخی مرزهای قانونی و اخلاقی عبور کرد و به همین جهت حتی مورد انتقاد جریانات عدالتخواه هم قرار گرفت تاجایی که امام جمعه لواسان وی را «فضله‌ای در دیگ عدالتخواهی» دانست.

ماجرای ارتباط مرید و مرادی وی با اقای غفار عباسی( مدعی حاشیه‌دار اخلاق و عرفان در قم) و تاثیرپذیری فکری و سیاسی از این فرد در موضع‌گیری‌های صدرالساداتی خود را نشان می دهد و حواشی وی را دو چندان کرده است.

سناریوی اختفا برای مطرح شدن بیشتر

مسئله عجیب و غریب اختفای اختیاری مشارالیه و برادرش در سالهای اخیر، ضمن اینکه واکنش منفی جریان انقلابی و عدالتخواه را در پی داشت، در مقطعی به سوژه‌ی اصلی رسانه‌های معاند تبدیل و هزینه سنگینی را برای حوزه و نظام ایجاد کرد،

تا جایی که رسانه‌های بیگانه این اختفا را با عنوان ربایش وی توسط دستگاه‌های امنیتی نظام مطرح کردند در حالی که فیلم وی در حال تفریح در یکی از باغهای اطراف قم منتشر شد و مشخص شد که این اقدام یک سناریو برای مطرح شدن وی بود.

فعالیت های هزینه‌ساز صدرالساداتی تا جایی بود که پدر همسر وی آیت الله مدرسی عضو شورای نگهبان هم در بیانیه‌ای از اقدامات دامادش اعلام برائت کرد.

شیطنت های سیاسی

یکی دیگر از بزنگاه‌های اقدامات صدرالساداتی، جریان التهابات بنزینی کشور در آبان ماه ۹۸ بود. وی در اقدامی عجیب با انتشار پستی از عکس شاه مخلوع و فرح در خیابا‌ن‌های تهران، مشابه ادبیات ضد انقلاب ، رویکرد نظام اسلامی را در این موضوع، به شرایط سال ۱۳۵۰ و عملکرد پهلوی تشبیه کرد و صریحاً سقوط نظام را در سال‌های آتی به مخاطبین خود القاء کرد. وی همچنین با حمایت از اغتشاشات، همراهی تلویحی خود را با عناصر آشوبگر علنی نمود…

میدان دادن به جریانات ضددین و ضد روحانیت

یکی از نکاتی که همواره مورد انتقاد نخبگان حوزوی واقع میشود بازخوردهای پست‌های اینستاگرامی صدرالساداتی در بین مخاطبین است. با نگاهی به نظرات و کامنت‌های ذیل مطالب وی می‌توان گفت کلکسیونی از اهانت و هتاکی به ائمه اطهار، دین اسلام، روحانیت و علما و ومسئولین نظام را در ذیل مطالب صدرالساداتی در حال تولید است .

میدان دادن به جریانات ضددین و ضد روحانیت  و ایجاد زمینه برای هتاکی به مقدسات از اقدامات چالش برانگیز وی در صفحه اینستاگرام بود.

ناکارآمد نشان دادن مجموعه نظام جمهوری اسلامی و تأکید بر فساد ساختاری همه گیر، با پررنگ کردن نقاط ضعف و در پی آن مأیوس کردن مردم نسبت به عملکرد حکومت اسلامی از دیگر اقدامات صدرالساداتی است که اخیرا با تعریض به برخی شخصیت‌ها منجر به شکایت شاکیان خصوصی از وی شد و محکومیت نامبرده به خلع لباس و جزای نقدی شد.

 

بیشتر بخوانید:

عدالتخواهی و دعوای چندطرفه‌

عدالتخواهی BBCطور

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.