• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

3
رئیس انجمن روانشناسی تربیتی مطرح کرد:

افت ۳۰ درصدی دانش آموزان در صورت تداوم آموزش مجازی

  • کد خبر : 20640
  • 11 مرداد 1400 - 14:47
افت ۳۰ درصدی دانش آموزان در صورت تداوم آموزش مجازی
فریبرز دُرتاج با تأکید بر این که مدرسه فقط آموزش دروس نبوده بلکه آموزش مهارت های زندگی، اولویت نظام تعلیم و تربیت است، گفت: والدین باید با آگاهی از اهمیت بازگشایی مدارس، بدانند که فرزندانشان مفهوم روابط عاطفی و اجتماعی را از طریق حضور در مدارس درک خواهند کرد و فراگیری روابط عاطفی و اجتماعی با حضور کودکان در مدرسه امکان پذیر است.

به گزارش صدای حوزه، فریبرز دُرتاج، اظهار کرد: حدود دو سال است که به دلیل شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت عمومی جامعه، دانش آموزان و معلمان، مجبور به ارائه آموزش از طریق فضای مجازی شده اند اما باید به این موضوع دقت کرد که بر اساس پژوهش های صورت گرفته از سوی یونسکو، آموزش مجازی در بلندمدت، آموزش مؤثر و اثر بخشی نخواهد بود و در کمترین حالت، حداقل با ۳۰ درصد افت تحصیلی، مواجه خواهیم شد.

وی افزود: تحقیقات نشان داده است که متأسفانه با تمام تلاش های صورت گرفته از سوی دولت ها، پس از شیوع ویروس کرونا، یک میلیارد و ۶۰۰میلیون دانش آموز در جهان، از مدرسه باز مانده اند.

دُرتاج تصریح کرد: با توجه به این شرایط بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا تصمیم به برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس از تابستان ۲۰۲۰ گرفتند و خوشبختانه در کشور ما نیز در این مورد اقداماتی در حال انجام است.

رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران، گفت: طبق گزارش سازمان ملل در ۱۳جولای ۲۰۲۱،آسیب های ناشی از تعطیلی مداوم مدارس، برای کودکان و نوجوانان، جبران ناپذیر است، از این رو مقامات سازمان ملل و مسئولان آموزش یونسکو، با تأکید بر این که مدارس کانون شیوع کرونا نبوده و فقط یک درصد احتمال انتقال ویروس در دانش آموزان وجود دارد، خواستار بازگشایی ایمن مدارس شده اند.  

در ایران تمهیداتی برای واکسیناسیون معلمان صورت گرفته است

 وی با اشاره به این که تقریباً در هیچ یک از کشورهای دنیا، معلمان در اولویت واکسیناسیون نبوده و در رده گروه های حساس قرار نگرفته اند، بیان کرد: در ایران تمهیداتی برای واکسیناسیون معلمان صورت گرفته است و امیدواریم تا مهرماه، تمامی معلمان واکسینه شوند.

رئیس انجمن روانشناسی تربیتی خاطرنشان کرد: دانش آموزان کلاس اول، هنوز نتوانسته اند فضای واقعی مدرسه را درک کنند و مدرسه را به صورت ملموس تجربه نکرده اند.

وی افزود: والدین باید از اهمیت بازگشایی مدارس، آگاه شوند و بدانند که فرزندانشان در تمام دوران کودکی و نوجوانی، به ویژه در سنین پایه اول و دوم ابتدایی، مفهوم روابط عاطفی و اجتماعی را می آموزند و این آموزش از طریق برخوردهایی که در مدرسه با هم سالان خود دارند، صورت خواهد گرفت. فضای مجازی قدرت آموزش های مهارتی که مستلزم آموزش حضوری است را نخواهد داشت.

وظایف مدارس فقط آموزش نیست

به گزارش  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، دُرتاج ادامه داد: وظیفه مدرسه فقط آموزش نبوده و اتفاقاً پرورش و تربیت فرزندان این سرزمین، از جایگاه بالاتری نسبت به آموزش برخوردار است. فرزندان ما در تعامل و روابط اجتماعی، کنترل هیجانات و روابط بین فردی را آموزش می بینند و باید سعی کنیم در کنار انسان های باهوش، انسان های اخلاق مدار تربیت کنیم.

رئیس انجمن روانشناسی تربیتی در پایان گفت: جامعه باید به این نکته توجه داشته باشد که تعلیم و تربیت دانش آموزان، صرفاً وظیفه آموزش و پرورش نیست؛ بلکه تمامی ارگان ها باید دست به کار شده و همکاری کنند تا بتوانیم با برگزاری کلاس ها به صورت حضوری، مسیر آینده کشور را به درستی مشخص کنیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=20640
  • منبع : ایسنا

مطالب مرتبط

12اردیبهشت
برخورد انظباطی با غیبت دانش آموزان ممنوع!
07فروردین
از آموزش مجازی هم خسته شدیم
گزارشی به مناسبت حضوری شدن مدارس؛

از آموزش مجازی هم خسته شدیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.