• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

4
فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟

رد پایی که جا می‌ماند! + فیلم

  • کد خبر : 13099
  • 26 اردیبهشت 1400 - 10:52
رد پایی که جا می‌ماند! + فیلم
هر رفتاری که مخاطب بر بستر اینترنت و فضای مجازی انجام می‌دهد تبدیل به یک ردپا از سلایق و علایق او می‌شود و شرکت‌های تحلیل داده رفتار مخاطبان را شناسایی می‌کنند. این شناسایی مبنایی برای اهداف مالی و تبلیغاتی می‌شود.

به گزارش صدای حوزه، شناسایی رفتار و سلایق مخاطبان به راحتی با تحلیل رفتار آنها در فضای مجازی و اینترنت قابل شناسایی است و در واقع همین شناسایی رفتاری نوعی تجاوز به حریم شخصی مخاطبان تلقی می‌شود. این داده‌ها اغلب مبنایی برای کسب درآمد شرکت‌های تحلیلگر داده می‌شود.

بدست آوردن اینگونه داده‌ها از رفتار مخاطبان،  خود نوعی تجاوز به حریم شخصی است. این داده‌ها تحلیل می‌شود و در اختیار منافع اقتصادی مختلف گذاشته می‌شود تا هدف تبلیغات قرار بگیرد.

با احتیاط قدم بردارید

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تولدتان را تبریک بگویند یا با توجه به خریدهای آنلاینی که انجام داده‌اید، خریدهای دیگری به شما پیشنهاد کنند؛ چرا؟ چون زمانی که به اینترنت متصل می‌شوید و فعالیت‌هایتان را به‌صورت آنلاین دنبال می‌کنید از خود رد پای دیجیتال به‌جا می‌گذارید. ردپاهای دیجیتال باعث می‌شود اطلاعاتتان در دسترس شرکت‌های تبلیغاتی با اهداف مختلف قرار گیرد. اگر می‌خواهید آسیب‌ کمتری به حریم شخصی‌تان وارد شود سعی کنید درج و نشر اطلاعاتتان را در فضای مجازی کنترل کنید. از موتورهای جست‌وجو و مرورگرهای امن استفاده کنید. وارد هر سایتی نشوید و از رمزهای عبور قدرتمند استفاده کنید تا امنیت داده‌هایتان در فضای آنلاین حفظ شود.

امروزه حفظ حریم خصوصی در اینترنت و فضای مجازی سخت شده است. فنّاوری با سرعت زیادی در حال رشد است و ردیابی داده‌ها تبدیل به یک روش معمول شده است. دیگر جای تعجب نیست که سرویس‌های مختلف در اینترنت مثل سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تولد ما را تبریک بگویند یا با توجه به خریدهای آنلاینی که انجام می‌دهیم، توصیه‌های خرید دیگری به ما پیشنهاد دهند. سرویس‌های آنلاین و شبکه‌های تبلیغاتی از این ویژگی سود مالی زیادی می‌برند؛ اما توجه داشته باشید که این کار نوعی تجاوز به حریم شخصی ماست؛ چراکه حریم شخصی آنلاین از حقوق کاربران اینترنت محسوب می‌شود.

خوداظهاری در فضای دیجیتال؛ مفید یا مضر؟

زمانی که به اینترنت متصل می‌شویم و فعالیت‌هایمان را به‌صورت آنلاین دنبال می‌کنیم از خودمان ردپای دیجیتال به‌جا می‌گذاریم. همین ردپاهای دیجیتال مشخص می‌کند که چه عادت‌هایی داریم، وضعیت سلامتی‌مان چطور است و عادت‌ها و سلیقه خریدمان چیست. این داده‌ها می‌تواند در دسترس شرکت‌های تبلیغاتی با اهداف مختلف قرار گیرد. با توجه به رشد شبکه‌های اجتماعی و میل کاربران به فعالیت در این شبکه‌ها، حجم زیادی از این اطلاعات توسط خود کاربران در اینترنت توزیع می‌شود. البته اطلاعاتی که در فضای مجازی درباره هویت و علایق ما جمع می‌شود، می‌تواند تأثیر مثبتی در زندگی ما داشته باشد. مثلاً به شکل‌گیری اهداف شرکت‌ها برای ارائه خدمات و محصولات کاربردی بهتر کمک می‌کند یا وب‌سایت‌های موردعلاقه ما با کمک این اطلاعات می‌توانند در جهت رضایتمندی بیشتر مشتریانشان گام بردارند.

بااین‌حال نباید نکات امنیتی را در استفاده از اینترنت و حضور در فضای مجازی فراموش کنیم. در بستر اینترنت باید با احتیاط بیشتری گام برداریم و اطلاعات خود را در اختیار هرکسی قرار ندهیم. هرقدر اطلاعات شخصی‌مان را بیشتر به اشتراک بگذاریم کنترل کمتری بر روی اطلاعاتمان داشته و زمینه سوءاستفاده بیشتری را فراهم می‌کنیم.

اگر می‌خواهید آسیب‌های احتمالی به حریم شخصی‌تان را به حداقل برسانید، سعی کنید به کنترل اطلاعاتتان در فضای مجازی توجه داشته باشید. از موتورهای جست‌وجو و مرورگرهای امن استفاده کنید. وارد هر سایتی نشوید و از رمزهای عبور قدرتمند استفاده کنید تا امنیت داده‌هایتان در فضای آنلاین حفظ شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=13099
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.