• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

9
در پی واریز افطاری دو میلیون تومانی:

ناراحتی طلاب و روحانیون بابت حرکت پوپولیستی حسن روحانی/ عودت مبلغ به پویش ایران همدل

  • کد خبر : 10436
  • 06 اردیبهشت 1400 - 17:37
ناراحتی طلاب و روحانیون بابت حرکت پوپولیستی حسن روحانی/ عودت مبلغ به پویش ایران همدل
کمر از رو بسته اند به تخریب ارتباط مردم و روحانیت و آرمان های انقلاب اسلامی و عزم جزم کرده اند برای استارت موج آشوب و ناامنی در کشور و الله خیرالماکرین!

به گزارش صدای حوزه، بعد از واریز دو میلیون تومان با عنوان افطاری ریاست جمهوری به روحانیون، غالب طلاب و روحانیون نسبت به این اقدام دولت واکنش منفی نشان دادند تا بار دیگر نشان دهند حواسشان به رفتارهای پوپولیستی دولتی های دور از “میدان” و بی اعتنا به وضعیت بد اقتصادی مردم هست.

تعدادی از طلاب با عودت این مبلغ به پویش ایران همدل و یا مانند آیت الله اراکی با عودت آن به حساب مبدأ همراهی خود را با مردم رنج کشیده نشان دادند.

این روزها دیگر شاهد ریزرفتارها و میکروحرکت های تخریبی از جانب دولتی ها نیستیم و در روزهای بروز رفتارهای تابلو ی چشم پرکن و ماکروحرکت های موذیانه علیه نظام و روحانیت هستیم، ماکرو سبک هایی مثل اظهارت سخیف ظریف در تخریب سپاه قدس و راهبردهای جبهه مقاومت تا طرح رفراندوم و تشویق ارتش به کودتا و …

کمر از رو بسته اند به تخریب ارتباط مردم و روحانیت و آرمان های انقلاب اسلامی و عزم جزم کرده اند برای استارت موج آشوب و ناامنی در کشور و الله خیرالماکرین!

 

بیانیه دفتر عضو محترم شورای عالی حوزه در جهت انتقاد از افطاری دو میلیونی ریاست جمهوری به روحانیون

دفتر عضو محترم شورای عالی حوزه در جهت انتقاد از افطاری دو میلیونی ریاست جمهوری به روحانیون، بیانیه ای صادر کرد که متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم ربِّ شهرِ رمضانَ الذی أنزَلتَ فیهِ القرآن و افتَرَضتَ علی عبادِکَ فیه الصیامَ صلِّ علی محمدٍ و آلِ محمدٍ؛

اخیراً در اقدامی نامعمول و غیر مسبوق به سابقه، وجهی با عنوان افطاری رئیس جمهور به حساب طلاب و اساتید حوزه های علمیه واریز گردیده که با عنایت به شرایط خاص اقتصادی کشور و فشار سختی که عامه قشر محروم در آن به سر می‏برند بیش از آنکه کمک به قشر مستضعف و سربلند طلاب محسوب شود، شائبه ‏ی مسائل دیگری در آن مطرح است که شأن طلاب و حوزه‏های علمیه از آن مصون و محفوظ است.

در پی این اقدام نامتعارف حضرت آیت‌الله اراکی مبلغ مزبور را به حساب مبدأ عودت نموده و خاطر نشان کردند:
«از ابتدای پیدایش حوزه های مقدسه علمیه بنا نبوده و نیست که طلاب جیره خوار دولت‏ها باشند، در شرایطی که مردم در فشار سخت اقتصادی قرار دارند اگر دولت امکاناتی برای کمک به قشر مستضعف جامعه دارد بهتر است به عامه مردم رسیدگی کند و طلاب با همه‏ ی شرایط سختی که بر آنها می‏گذرد همراه مردم و همدرد مردمند و نیازی به این هدایای مشکوک ندارند».

اللّهُمَّ إِنّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فی دَوْلَه کَریمَه تُعِزُّ بِهَا الإسْلامَ وَأَهْلَهُ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَأَهْلَهُ، وَتَجْعَلُنا فیها مِنَ الدُّعاهِ إِلى طاعَتِکَ، وَالْقادَهِ إِلى سَبیلِکَ، وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَهَ الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دفتر آیت الله اراکی
۱۲رمضان المبارک ۱۴۴۲

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=10436
  • نویسنده : حمید برزگار

مطالب مرتبط

07اردیبهشت
ادامه پویش حوزوی “نه به افطاری رئیس جمهور”
خانه طلاب جوان مبلغ افطاری رئیس جمهور را عودت داد:

ادامه پویش حوزوی “نه به افطاری رئیس جمهور”

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. در حدیثی از امام باقر علیه السلام می خوانیم :
    إنَّ الحَسَنَ وَ الحُسَینَ علیهماالسلام کانا یغمِزانِ مُعاوِیهَ وَ یقولانِ فیهِ وَ یقبَلانِ جَوائِزَهُ .
    منبع : دانشنامه امام حسین(ع)، ج ۳، ص ۳۸-۳۹
    حسن و حسین علیهماالسلام از معاویه عیب می گرفتند و از او انتقاد می کردند ؛ ولی عطایایش را می پذیرفتند .

  2. البته مجلس محترم شورای اسلامی پس از پایان سال و تصویب بودجه ۱۴۰۰ بودجه را دستکاری کرده است به صورتی که در سایتهای خبری می بیند گویا محل اعتراض شده است زیرا در این دستکاری مبلغ صد میلیارد تومان به بودجه شورای عالی حوزه اضافه شده است عجیب است که این عضو محترم شورای عالی حوزه که به پرداخت افطاری اعتراض کرده بودند در مورد آن مبلغ صد میلیارد تومانی که در تعطیلات نوروز با دست کاری در بودجه ۱۴۰۰ به بودجه شورای عالی حوزه اضافه شده اعتراضی ندارند.اگر سایتها را بررسی کنید می گویند رئیس محترم مجلس برخی ردیف های بودجه را پس از اتمام تصویب بودجه ۱۴۰۰تغییر داده است بنده از درسیتی یا غیرقانونی بودن این اقدام بی اطلاعم ولی برایم عجیب است که در این مورد در حوزه کسی اعتراضی ندارد و قصد ندارد صد میلیارد تومان را به فقرا و محرومین اختصاص دهد

  3. اگر این پول شبهه ناک است که با آن نمی توان کار خیر کرد. باید آن را به حساب خزانه کشور واریز کنید، مانند مال سرقتی که حرام است، مگر با مال سرقتی می توان صدقه داد؟ مال سرقتی باید به مالک پس داده شود. اگر این پول شائبه دارد جایز نیست انفاق کنید باید آن را به حساب خزانه کشور پس بدهید. مثل مال سرقتی که به مالک اصلی مال بازپس داده می شود.

    • چرا باید شبهه ناک باشد؟
      اصل پول برای بیت المال و طلاب از اقشار ضعیف جامعه هستند و برای امثال طلاب چند ماهی هست که ماهی ۵۰۰ هزارتومان کمک معیشتی واریز می شود.
      صحبت سر انگیزه های این شکل واریز مبلغ بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.