• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 6243اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

7
خانه طلاب جوان مبلغ افطاری رئیس جمهور را عودت داد:

ادامه پویش حوزوی “نه به افطاری رئیس جمهور”

  • کد خبر : 10525
  • 07 اردیبهشت 1400 - 12:47
ادامه پویش حوزوی “نه به افطاری رئیس جمهور”
گذشته از اهداف پشت پرده این کار، این مبلغ ناچیز می تواند گره کوچکی از زندگی پر دغدغه طلاب باز کند اما بخش اعظمی از آن ها ترجیح می دهند، همچون گذشته در کنار مردمی بایستند که بی تدبیری مسوولین آتش به معیشت شان کشیده است

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، طی روزهای گذشته مبلغی از سوی حسن روحانی با عنوان افطاری ماه مبارک رمضان به حساب طلاب و روحانیون حوزه علمیه واریز شده است.

گذشته از اهداف پشت پرده این کار، این مبلغ ناچیز می تواند گره کوچکی از زندگی پر دغدغه طلاب باز کند اما بخش اعظمی از آن ها ترجیح می دهند، همچون گذشته در کنار مردمی بایستند که بی تدبیری مسوولین آتش به معیشت شان کشیده است؛ طلابی که بی شک در طول چند سال گذشته بیش ترین فشار اقتصادی را تحمل کرده اند؛ اما با این حال غم دردهای مردم، فشار معیشتی را از یادشان برده و قصد دارند پول واریزی جناب روحانی را به پویش ایران همدل یا هلال احمر یا حساب گروه های جهادی یا … واریز کنند.

ناراحتی طلاب و روحانیون بابت حرکت پوپولیستی حسن روحانی/ عودت مبلغ به پویش ایران همدل

حالا جمعی از این طلاب به وزیر بهداشت نامه زده اند و اعلام کرده اند این پول را صرف مبارزه با کرونا خواهند کرد.محمد مهدی عباسی مدیر خانه طلاب جوان در نامه خود به وزیر بهداشت آورده است:

خانه طلاب جوان

 

“حضور وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی جناب آقای دکتر نمکی / تلاش و مجاهدت جنابعالی و کادر درمان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا ستودنی است خداقوت!
روز گذشته ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به منظور کمک به طلاب و روحانیون مبلغ را تحت عنوان افطاری به حسابشان واریز کرده است. لکن بیش از فشار معیشتی و اقتصادی که بر طلاب وارد می‌شود بار مسئولیت ناشی از دردهای امروز مردم است که بر شانه ما سنگینی می کند. بر این اساس با توجه به موج جدید کرونا اعضای خانه‌ی طلاب جوان قم و جمعی از طلاب، وجه مذکور را در جهت کمک به مبارزه با ویروس منحوس کرونا به شماره کارت اعلامی از پویش نذر سلامتی ستاد کرونا واریز می کنند.در ضمن هر گونه کمک و امداد به مجموعه مقدس مدافعان سلامت در عرصه های پیشنهادی جنابعالی موجب افتخار و سربلندی ماست. دعای خیر طلاب حوزه علمیه بدرقه راه شما و مدافعان سلامت.”
گفتنی است با توجه به انتقادات گسترده به عملکرد ستاد کرونا پیشنهاد می کنیم مبالغ بازگشتی در پویش ایران همدل و یا در جهت کمک به گروه های جهادی حوزوی که مشغول خدمت رسانی به مناطق محروم هستند صرف شود. شما می‌توانید از طریق شماره گیری #۱۴* و یا واریز به شماره کارت ۷۷۷۷-۷۷۷۷-۶۰۷۷-۶۲۷۷ در این پویش مشارکت کنید.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=10525

مطالب مرتبط

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

19آذر
حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!
حجت الاسلام ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت مطرح کرد؛

حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!

06شهریور
اولین دوره مهارتی اربعین ویژه استادان و طلاب زبان‌دان برگزار می‌شود
به همت مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی بین‌الملل؛

اولین دوره مهارتی اربعین ویژه استادان و طلاب زبان‌دان برگزار می‌شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. وقت آزمون فرا رسیده
    حالا باید دید،‌ آیا طلاب مرد میدان هستند یا نه؟
    آیا طلبه‌ها می‌تونن از مادیات بگذرند و به قول نویسنده این پست، « از همین مبلغ ناچیز» می‌تونن دل بکنند یا خیر؟!
    تصاویر برگشت وجه در این پویش مطمئناً می‌تونه به مردم آشکار کنه که آیا طلاب آنچنان که می‌نمایند، هستند؟!

  2. اونقدر پیچ و تاب دیپلماسی رو رعایت کردید که اصلا زشتی این کار دولت به حاشیه رفت.
    خداقوت یعنی چی؟
    اگر این کار دولت خلاف بوده شما هم حق نداشتید به کس دیگه ای بدید و اگر خلاف نبوده چرا انفاق کردید.
    عودت بدید و بکوبونید تو صورتشون این پول کثیف رو!

  3. در حدیثی از امام باقر علیه السلام می خوانیم :
    إنَّ الحَسَنَ وَ الحُسَینَ علیهماالسلام کانا یغمِزانِ مُعاوِیهَ وَ یقولانِ فیهِ وَ یقبَلانِ جَوائِزَهُ .
    منبع : دانشنامه امام حسین(ع)، ج ۳، ص ۳۸-۳۹
    حسن و حسین علیهماالسلام از معاویه عیب می گرفتند و از او انتقاد می کردند ؛ ولی عطایایش را می پذیرفتند .

    • برای همین هم هست که در مطلب “پیشنهاد افطاری ریاست جمهوری کار چه کسی بود؟! / آیا طلاب نباید از این مبلغ استفاده کنند؟!” اشاره کرده ایم که نباید هیچ طلبه ای بابت خرج کردن این مبلغ سرزنش شود. البته در مورد اینکه اهل بیت هدایای حکام را می پذیرفتند و چطور می پذیرفتند و در کجا هزینه اش می کردند حرف بسیار است

  4. البته مجلس محترم شورای اسلامی پس از پایان سال و تصویب بودجه ۱۴۰۰ بودجه را دستکاری کرده است به صورتی که در سایتهای خبری می بیند گویا محل اعتراض شده است زیرا در این دستکاری مبلغ صد میلیارد تومان به بودجه شورای عالی حوزه اضافه شده است عجیب است که این عضو محترم شورای عالی حوزه که به پرداخت افطاری اعتراض کرده بودند در مورد آن مبلغ صد میلیارد تومانی که در تعطیلات نوروز با دست کاری در بودجه ۱۴۰۰ به بودجه شورای عالی حوزه اضافه شده اعتراضی ندارند.اگر سایتها را بررسی کنید می گویند رئیس محترم مجلس برخی ردیف های بودجه را پس از اتمام تصویب بودجه ۱۴۰۰تغییر داده است بنده از درسیتی یا غیرقانونی بودن این اقدام بی اطلاعم ولی برایم عجیب است که در این مورد در حوزه کسی اعتراضی ندارد و قصد ندارد صد میلیارد تومان را به فقرا و محرومین اختصاص دهد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.