• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 6242اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

6
حجت الاسلام محمد‌لو طی یادداشتی نوشت:

تئوری انتخاب رئیس جمهور در اندیشه امام خامنه‌ای

  • کد خبر : 7215
  • 02 فروردین 1400 - 14:24
تئوری انتخاب رئیس جمهور در اندیشه امام خامنه‌ای
عنصر عدالتخواهی و ضدیت با فساد در برابر ویژه خواری و باندبازی و خویشاوند سالاری است که همچون حضرت امیر(ع) حتی برادر خود را نقره داغ کرد و به احدالناسی باج نداد و سلامت دستگاه حکومت و اعتماد عمومی را تضمین نمود.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام  محمد‌لو طی یادداشتی با عنوان «تئوری انتخاب رئیس جمهور در اندیشه امام خامنه‌ای»، نوشت: ویژگی های چندگانه ای که رهبر معظم انقلاب برای رئیس جمهور برشمردند حاوی نکات عدیده ای بود که با مقابل خوانی می توان به یک نظریه انتخاب رسید و هم اینکه مصادیق را به درستی تحلیل و جریان کاوی و شخصیت شناسی نمود.

در سخنان ایشان، اشاره شد به مدیریت و کفایت یک رئیس جمهور و اینکه بیشترین مسئولیت و بازترین ید را در کشور داراست و تعابیری چون تدارکاتچی و… نوعی شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است. فردی که بیشتر از تیم کاردان و تخصصی، مشاورانش متخصص جنگ روانی هستند و هرگونه ضعف و سستی را یا توجیه می کنند یا فرافکنی کرده و به تحریم خارجی و کمبود اختیارات و…حواله می دهند، توان افق گشایی و خط شکنی در صحنه مشکلات و مدیریت چالش و بحران های احتمالی را ندارد.

تاکید کردن به عنصر ایمان هم یک تاریخ سخن دارد که چه خواص و بزرگانی چه در صدر اسلام چه معاصرین انقلاب و مشروطه، بدلیل ضعف ایمان دچار تحریف و وطن فروشی و باج دهی شدند.

عنصر عدالتخواهی و ضدیت با فساد در برابر ویژه خواری و باندبازی و خویشاوند سالاری است که همچون حضرت امیر علیه السلام حتی برادر خود را نقره داغ کرد و به احدالناسی باج نداد و سلامت دستگاه حکومت و اعتماد عمومی را تضمین نمود.

عملکرد انقلابی و جهادی در برابر شخصیت های یقه سفید و پشت میزنشینی است که به کنترل از راه دور و مدیریت از پاستور معتقدند و آستین خدمتشان نه خیس می شود نه خاکی. اتوکشیده و شیک و مجلسی رفت و آمد می کنند و پز سیاسی و وجهه بین المللی غالب بر خستگی و خاکی شدن های انقلابی و جهادی است. سر ساعت می آیند و می روند و برای میزخدمت و در قالب یک نظم بروکراتیک، فرم ساعتی پر می کنند.

اعتقاد به توانمندی های داخل و جوانان وطن، مخصوص یک تفکر غیرمحافظه کار، ریسک پذیر و در مختصات یک شخصیت انقلابی است. شخصیتی که تفکرات و تجربیاتش تماما امنیتی و محافظه کار بوده یا مبتنی بر تجربه شده هاست و روبه سوی بیگانه دارد و به تعبیری رسوب زده است، توان حل مسائل جدید و ایده پردازی جسورانه را ندارد.

امیدوار بودن هم از مهمترین ویژگی هایی است که نه فقط در شعار بلکه در آینده پژوهی و سیاست گذاری باید عنصر امید و نگاه روشن را جانمایی کرد. شخصیت و تفکر امیدوار در برابر بیگانه زانو خم نمی کند و بدون هراس از دشمن و مطابق قانون و آرمان های انقلاب عمل می کند. همیشه در راس کار و بالادست تصمیمات است. نه اینکه از طرفی صبح جمعه از مسائل باخبر شود و از طرفی زیر باران، ژست خدمت گرفته و علی رغم تذکرات دیگران تشکیل جلسه هیات دولت دهد.

فاکتورهایی که مخالف پوپولیسم در ارتباط با مردم و رادیکالیسم و کج خلقی در ارتباط با جوانان و توانمندی های داخلی است. در تعارض اساسی با لیبرالیسم در نسبت با آرمان ها و مبانی انقلاب و تلورانس و تسامح در نسبت با ارزش ها و عدالتخواهی است. نظریه انتخاب، زاویه جدی با ساختارهای سوژه تلف کن و هرز رفتن استعدادها در پیچ و خم بروکراسی ها دارد.

امیدواریم که با درونی سازی این فاکتورها در فرهنگ اجتماعی و عینیت یافتن این تئوری در صحنه کنش سیاسی، دولتی انقلابی و کارآمد را شاهد باشیم که با انگیزه، بابرنامه و جسور و امیدآفرین بوده و ایران اسلامی را به قله های تمدن اسلامی نزدیک تر نماید.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=7215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.