• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

4
حجت‌الاسلام تقوی:

به جای تخریب شخصیت، هوشمندانه برنامه نامزدها را نقد کنیم

  • کد خبر : 4194
  • 09 اسفند 1399 - 12:14
به جای تخریب شخصیت، هوشمندانه برنامه نامزدها را نقد کنیم
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ۹۰ درصد دانشجویان در فضای مجازی حضور دارند و تشکل‌های دانشجویی می‌توانند برای بصیرت افزایی و افزایش مشارکت در انتخابات از این فضا استفاده کنند.

به گزارش صدای حوزه حجت الاسلام تقوی، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال آینده و لزوم ورود تشکل‌های دانشجویی برای افزایش مشارکت مردم گفت: تشکل‌های دانشجویی به صورت مستقل هستند و باید برنامه‌های مناسبی برای افزایش مشارکت در انتخابات داشته باشند. این را حمل بر ضعف جریان انقلابی در فضای مجازی می‌دانیم که ۹۰ درصد دانشجویان در فضای مجازی حضور دارند، اما جریان انقلابی دانشگاه نمی‌تواند از این فضا استفاده کند.

وی افزود: در بهترین حالت در دانشگاه‌های بزرگ شلوغ‌ترین مراسم‌ها و نشست‌های سیاسی حدود ۵۰۰ نفر جمعیت حضور دارند؛ اما در فضای مجازی می‌توان بیش از سه برابر این جمعیت را جذب کرد. باید تشکل‌های دانشجویی علاوه بر برنامه مدون در فضای مجازی، یک بصیرت افزایی خوب با طراحی عالمانه و هوشمندانه هم داشته باشند که نهاد رهبری در دانشگاه‌ها هم می‌تواند به این مسئله کمک کند.

وی اضافه کرد: مردم جامعه نیاز دارند که واقعیت‌ها درست برای آن‌ها تحلیل شود، با توجه به حجم زیادی از اطلاعات غلطی که توسط رسانه‌ها معاند داده می‌شود، اولا اینکه ما نباید ناامید شویم؛ چرا که در جبهه توحید نا امیدی وجود ندارد، شکست در این نظام معنی ندارد، باید با قدرت و صلابت دانشجویان به میدان بیایند و تمام تلاششان را برای بصیرت افزایی و اطلاع رسانی به دانشگاهیان و مردم به دور از جنجال‌های سیاسی داشته باشند.

تقوی خاطرنشان کرد: برخی اوقات اشتباهاتی انجام می‌شود و آن این است که نباید وارد تخریب شخصیت‌ها شویم؛ مردم این مسائل را قضاوت می‌کنند. وقتی که ما آنقدر حرف برای گفتن داریم نیاز نیست که افراد را تخریب کنیم، تخریب شخصیتی افراد تبعات خوبی ندارد. بدون اینکه بخواهیم در جهت تخریب شخصیت انرژی را به هدر بدهیم، باید هوشمندانه و با دقت عمل کنیم و حرف خوب بزنیم. نیت‌ها درست تبیین شود، به جای حمله به شخصیت مسئول، به برنامه‌هایی که ارائه می‌دهد حمله کنیم و بخواهیم که به آن‌ها پاسخ دهند.

معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: کار‌های بسیار خوبی می‌تواند در فضای مجازی انجام شود و از این ظرفیت نباید غفلت کرد و تمام تمرکز را برای استفاده از این فضا بگذاریم. یکی از برکات کرونا می‌تواند این باشد که دانشجویان از فضای سنتی به زور کنده شوند و به فضای مجازی بیایند. می‌توان گفت بالای ۹۰ درصد دانشجویان در این فضا هستند و به جای اینکه برنامه‌های حضور تدارک ببینیم از فضای مجازی استفاده کنیم و عقب نشینی از این فضا درست نیست. فضای مجازی یک فرصت برای دانشجویان است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها در فضای مجازی گفت: کار‌های خوبی در این فضا در حال انجام است؛ اما باید منسجم تر، هماهنگ‌تر باشد، کم کم دانشجویان به سمت این فضا آمده اند و باید آن را پایدار کنیم. به عنوان مثال نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تبلیغ مجازی را راه اندازی کرده و ۴۰۰ مبلغمان در فضای مجازی کار تبلیغی می‌کنند، استقبال خوبی هم صورت گرفته است. حتی جشنواره‌های نهاد به صورت مجازی و با استقبال‌های زیادی از سوی دانشجویان مواجه شده است که این نشان می‌دهد دانشجویان باید به میدان بیایند و ایده‌های نو داشته باشند و از فضا‌های سنتی و خسته کننده فاصله گرفته و این ضعف برطرف شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=4194
  • منبع : خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.