• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 6243اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5
رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عید مبعث:

از صف کشی های مقابل انقلاب تا ماموریت افسران جنگ نرم

  • کد خبر : 6246
  • 21 اسفند 1399 - 12:07
از صف کشی های مقابل انقلاب تا ماموریت افسران جنگ نرم
وقتی این نظام تشکیل شد، همان حادثه‌ای که برای پیامبران رخ داد برای انقلاب هم رخ داد و مجرمین عالم و اشرار عالم در مقابل انقلاب صف کشیدند. از اول هم معلوم بود که اینها مخالفت می کنند‌. اما اینها در این مخالفت، دروغگویی هم کردند که انقلاب با همه دنیا سر ناسازگاری دارد در حالیکه اینطور نیست.

به گزارش صدای حوزه، سخنرانی رهبر معظّم انقلاب در روز عید مبعث که به‌طور مستقیم از سایت رهبر انقلاب، شبکه خبر، شبکه یک سیما و رادیو ایران پخش می شد، حاوی نکات و محورهای مهمی بود و به یک مرور و بازخوانی دقیق تری نیاز دارد که از نظر می گذرانیم:

در مبعث در چنین روزی قلب مطهر پیامبر مخزن وحی الهی شد و سنگین‌ترین مسئولیت عالم وجود بر دوش پیامبر نهاده شد. که مسئولیت هدایت بشر تا روز قیامت است.

بعثت به معنی برانگیختگی است. یعنی برانگیخته شدن رسول الهی. که این برانگیختگی همراه می شود با اتصال او به منبع عظیم قدرت و علم الهی. و در مرحله بعد این برانگیختگی پیامبر به برانگیختگی آحاد و مجموعه های انسانی منجر می شود. به سمت راهی نو برای نیک بختی بشر.

توحید خالص، تزکیه بشر، استقرار عدالت هدف بعثت پیامبرها

بعثت همه پیامبران هدف‌های بزرگی بوده که در راس این هدف‌ها توحید خالص بوده است: اعبدوالله و اجتنبوا الطاغوت

توحید هم البته فقط به معنای این نیست که انسان در ذهن خود بگوید خدا یکی است دوتا نیست بله این هم هست، ولی معنای مهمش:.حاکمیت مطلق پروردگار هم در عالم تکوین هم در عالم تشریع!! همه کارها ناشی از قدرت پروردگار باشد.

هدف دیگر: تزکیه بشر! تعلیم انسان‌ها و مقام علمی انسان را بالا بردن

استقرار عدالت: لیقوم الناس بالقسط حیات طیبه: یعنی رشد و شکوفایی علم بشر و آرامش روحی بشر، امنیت محیط زندگی بشر و بالاتر از همه اینها عروج روحی انسان.

این هدف‌های دشوار چگونه به دست می آید؟

یکی برنامه کامل و گسترده برای مناسبات اجتماعی!

دوم هم قدرت سیاسی!

یک‌شخص نصیحت کننده و منزوی که نمی‌تواند این برنامه وسیع را محقق کند، پس طبعا با آمدن پیامبر یک نظام سیاسی باید محقق شود تا بتواند این اهداف را محقق کند.
در این نظام سیاسی آیین حکمرانی از کتاب خدا گرفته می شود: و انزل معهم الکتاب بالحق لیحکم بین الناس… حاکم خداست در همه مناسبات اجتماعی و من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الکافرون این اصول و اساس پایه همه برنامه‌های بشر باید باشد. این دستور حکمرانی است.

خب این برنامه باید با مدیریت محقق شود. مدیر این برنامه و راهبری خود آن پیامبر است. البته در مواردی هم آن پیامبر شخصی را انتخاب می کند: ابعث لنا ملکا گفتند کسی را برای ما معین کنید، آن پیامبر طالوت را مشخص کرد. گاهی هم آن پیامبر نافذ می‌شود در دستگاه حکومت مثل حضرت یوسف. در حالیکه حاکم مطلق هم نبود.

در تمام تاریخ اشرار عالم با این دین مخالفت کردند

طبعا دین با این نگاه مورد دشمنی است. در تمام تاریخ اشرار عالم با این دین مخالفت کردند. همه پیامبران دشمنانی از مجرمین داشته. وقتی بعثت اتفاق می‌افتد این سازوکار اجرای حکم مطرح می‌شود، اخلالگران و غارتگران و ظالمین با آن مخالفت می کنند! امروز هم در تبلیغات دشمنان می‌گویند: اسلام سیاسی! اسلام سیاسی همین است که آماج حملات آنهاست. تعریف قرآن از دین این است این را نمی شود فروکاست به اعمال عبادی محض. بعثت یک حرکت عظیمی است که برنامه جامع بشر را می آورد و آنها را به سمت سعادت می برد. بعثت باعث برانگیختگی جامعه هم می شود و آنها را حرکت می‌دهد: لیثیروا لهم دفائن العقول

امام همان خط مستقیم بعثت را در جامعه پررنگ کرد

خداوند متعال این توفیق را به امام عزیز ما داد که همان خط مستقیم بعثت را در جامعه پررنگ کند و جامعیت اسلام‌ را در عمل نشان دهد. ابعاد سیاسی و اجتماعی دین را که به فراموشی رفته بود متذکر شود: لیتذکروا منسی نعمته این اسلام که ضدمستکبران بود و حامی مظلومان و محرومان بود.

وقتی این نظام تشکیل شد همان حادثه‌ای که برای پیامبران رخ داد برای انقلاب هم رخ داد و مجرمین عالم و اشرار عالم در مقابل انقلاب صف کشیدند. از اول هم معلوم بود که اینها مخالفت می کنند‌.
اما اینها در این مخالفت، دروغگویی هم کردند که انقلاب با همه دنیا سر ناسازگاری دارد. اینطور نیست قرآن می‌گوید کفاری که سر جنگ ندارند با اینها از سر عدل رفتار کنید و با اینها نیکوکاری هم می‌کنیم‌. تاکید اسلام مقابله با دشمنی است. نه کسانی که دینشان با شما یکی نیست! ما دگر اندیش برایمان مسئله ای نیست، دشمنی نباید کنند.

دو عنصر مهم برای مواجهه با این دشمنی‌ها

این دشمن‌ها را ما از اول انقلاب آزموده‌ایم. تا الان هم ادامه دارد، دو عنصر مهم برای مواجهه با این دشمنی‌ها لازم است:
-یکی بصیرت
-دوم صبر و استقامت
اگر این دوعنصر وجود داشت دشمن هیچ لطمه‌ای نمی‌تواند بزند: و لایحمل هذا العَلم الا اهل البصر و الصبر!

بصیرت یعنی چه؟ تیزبین بودن و راه درست را شناختن.
صبر یعنی چه؟ یعنی استقامت در این راه و زاویه پیدا نکردن با این صراط مستقیم! راه را ادامه دهد و متوقف نشود.

یکی از راه‌هایی که این دو امر را حفظ می‌کند در جامعه تواصی است. یعنی توصیه به صبر و توصیه به حق و بصیرت. این تواصی که زنجیره حفظ مومنان کنار هم است اگر حفظ نشود خسران می‌آید لفی خسر.

وظیقه حیاتی افسران جنگ نرم

دو هدف را دشمن در جنگ نرم دنبال می کند که جنگ نرم‌خطرناکتر است و مبارزه اش هم سخت تر است:

-یکی اینکه این زنجیره تواصی را قطع کند

-دو اینکه حقایق را وارونه نشان دهد.

در مورد اول کاری می‌کنند که مومنین یکدیکر را حفظ نکنند و ناامید شوند. حس تنهایی کنند و اراده‌ها ضعیف شود و امیدها کمرنگ شود، جرئت اقدام کم شود و اگر اینطور شد اهداف عالی قابل دسترس نیست. افسران جنگ نرم ما باید جلوی این کار را بگیرند. باید امید دهند. فضای مجازی بستر خوبی برای امید آفرینی و توصیه به حق و تنبلی نکردن.

کار سازمان ملل در مورد یمن از کار امریکا بدتر است

کار دوم هم وارونه کردن حقایق است. انقدرهم محکم‌دروغ می‌گوید که برخی باورشان می‌شود. مثلا ۶سال است همدست_عرب امریکا یمن را بمباران می‌کند تحریم غذایی کردند آنها را. غذا به آنها نمی‌رسانند. این حکام سنگدل عرب اینطور می‌کنند. مردم با استعداد یمن بالاخره توانسته اند به این بمباران ۶ساله جواب بدهند! همه‌شان می‌گویند که وای ترور شد چه شد. همه می‌گویند و سازمان_ملل‌ام می گوید! کار سازمان ملل در این مورد از کار امریکا بدتر است!

مورد دیگر اینکه آمریکا چندین هزار بمب هسته‌ای دارد و به کار هم برده. ۲۲۰هزار نفر را در یک لحظه از بین برده! تنها دولتی است که این را به کار هم برده است.
از مجرمی که مخالف خودش را با اره تکه تکه کرده. سعودی این کار را کرده همه هم فهمیدند، از این هم حمایت کردند! داعش را که ایجاد کردند خودشان پایگاه می زنند که می خواهیم با داعش مقابله کنیم.
ما باید بدانیم با این بار سنگین امانتی که نظام اسلامی روی دوش ما گذاشته وظایفی داریم که یکی تواصی و دیگری شناخت دشمن و اعتماد نکردن به دشمن است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=6246

مطالب مرتبط

27فروردین
آگرمان آمریکایی علیه سفیر ایران در سازمان ملل
09آبان
ایران از لحاظ رشد جمعیت سالمندی در رتبه سوم کشورهای جهان
گزارش نهادهای بین‌المللی از بحران سالمندی در ایران حکایت دارد؛

ایران از لحاظ رشد جمعیت سالمندی در رتبه سوم کشورهای جهان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.