• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7
خاطرات سفر یک مبلغ به برزیل (قسمت اول)؛

از سخنرانی در کلیسا تا حضور به عنوان ناظر ذبح شرعی

  • کد خبر : 38134
  • 19 مهر 1400 - 11:11
از سخنرانی در کلیسا تا حضور به عنوان ناظر ذبح شرعی
حجت الاسلام احمد قادری از روحانیون مبلغ حوزه علمیه قم که فاصله زمانی بهمن ماه ۹۷ تا خرداد ۹۸ را به تبلیغ در شهرهای گویانیا و گوارانتا در کشور برزیل سپری کرده گزارشی از فعالیت های تبلیغی خود ارائه کرد.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام احمد قادری از روحانیون مبلغ حوزه علمیه قم است که در فاصله زمانی بهمن ماه ۹۷ تا خرداد ۹۸ را به تبلیغ در شهرهای گویانیا و گوارانتا در کشور برزیل سپری کرده است. وی گزارش فعالیت های تبلیغی خود در این دوره را در پنج بخش به شرح زیر ارائه کرده است که در ادامه می خوانیم:

فعالیت های عمومی

حجت الاسلام قادری گفت: اولین بخش از فعالیت تبلیغی من در این دوره فعالیت های عمومی بود که شامل برگزاری نماز جماعت در ایام ماه مبارک رمضان و دیگر ایام در محل اقامت و با حضور مسلمانان شیعه و اهل سنت می شد. در این برنامه مسلمانان از کشورهای: ایران، لبنان، عراق، سوریه و سنگال حضور داشتند.

این مبلغ بین الملل ادامه داد: یکی از فعالیت های تبلیغی عمومی ما برپایی سفره افطار ماه مبارک رمضان بود با دعوت از برادران مسلمان در رستوران هتل محل اقامت و در شب های میلاد امام حسین مجتبی و وفات حضرت خدیجه و شب های قدر برگزار شد و پس از افطار نیز قرائت قرآن کریم با حضور مسلمانان ایرانی، عراقی، لبنانی و سنگالی، انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: از برنامه های ما در این دوره برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و تبلیغات محیطی، جهت میلاد امام مجتبی علیه السلام بود.

حجت الاسلام قادری در ادامه فعالیت های عمومی خود در این دوره تبلیغی به مواردی همچون عیادت از سالمندان در بازدید از خانه سالمندان، ارسال نمونه هایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مخاطبین برزیلی ها از طریق وسائل ارتباط جمعی، توزیع بروشور معرفی اسلام و قرائت دعای سمات، در جنگل های آمازون، به همراه برادران مسلمان اشاره کرد.

ارتباط با کلیسا

این مبلغ بین الملل در ادامه تبیین فعالیت های تبلیغی خود در برزیل به برنامه ارتباط با کلیسا اشاره کرد و گفت: این برنامه شامل بخش های مختلفی همچون حضور در کلیسایهای شهر گویانیا، حضور در منزل کشیش های کلیسای کاتولیک و اونجلیک شهر گوارانتا، اجرای برنامه ویژه ی کودکان در کلیسای کاتولیک ها، حضور در کلیسای کاتولیک گوارانتا جهت هماهنگی، شرکت در مراسم کلیسای اونجلیک گوارانتا، حضور رسمی و مُلّبس در کلیسای بزرگ کاتولیک گوارانتا جهت سخنرانی بود که این برنامه ها با استقبال حاضران و مسئولان کلیساها همراه بود.

وی با اشاره به حضور رسمی و مُلّبس در کلیسای بزرگ کاتولیک گوارانتا، جهت سخنرانی گفت: احترام رهبران کلیسا به سخنرانی یک روحانی مسلمان، از جلوه های ویژه این برنامه بود و سخنرانی انجام شده بر اساس آیه شریفه قُل یا اَهلَ الکتابِ تَعالوا الی کَلمه سَواء بَیننَا و بَینکُم اَلاّ نَعبدوا اِلاّ الله، پیرامون مشترکات ادیان توحیدی، معرفی اسلام، انبیاء الهی علیهم السلام، خاتمیّت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، قرآن کریم بود و در پایان، کشیش مسیحی از حضور یک روحانی مسلمان در کلیسای کاتولیک، تشکر کرد.

فعالیت های دانش آموزی

حجت الاسلام قادر فعالیت های دانش آموزی را به عنوان سومین بخش از فعالت های تبلیغی خود در این دوره برشمرد و گفت: در این راستا ارتباطی صمیمی با کودکان داشتم که این ارتباط در محیط مختلفی چون: هتل ها، مدارس، مراکز، مغازه ها، انجام شد و بخشی از این ارتباط نیز با حضور در مجتمع آموزشی بچه های بی سرپرست و همچنین حضور در مدرسه غیر انتفاعی و حضور در مدرسه فنی و حرفه ای انجام شد.

فعالیت های رسانه ای

این روحانی با اشاره به فعالیت های رسانه ای خود گفت: یکی از این فعالیت های رسانه ای حضور در برنامه زنده تلویزیونی استان ماتوگروسو بود که این برنامه به صورت زنده در فیس بوک پخش شد و از این طریق به بیان نقاط مشترک بین اسلام و مسیحیت و نیز خاتمیت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و همچنین برخی مسائل اعتقادی همچون توحید و نبوت انبیای الهی علیهم السلام، معرفی اسلام به عنوان یکی از ادیان الهی، معرفی قرآن کریم به عنوان کتاب مقدس دین اسلام و قرائت آیاتی از سوره مبارکه «مریم» به همراه ترجمه پرتغالی پرداختم.

وی افزود: حضور در برنامه زنده رادیوی محلی استان ماتوگروسو دیگر فعالیت رسانه ای من در این دوره بود که شامل ۳۰ دقیقه گفتگوی زنده و طرح مباحثی پیرامون اسلام، قرآن کریم، آداب و رسوم مسلمانان در ماه مبارک رمضان و ایران اسلامی بود.

فعّالیت های داخل کشتارگاه

بخش دیگر فعالیت حجت الاسلام قادری در برزیل شامل حضور در کشتارگاه و نظارت بر روند کشتار و ذبح شرعی دام است که وی در این رابطه گفت: این حضور نیز شامل فعالیت کاری و فعالیت فرهنگی بود.

وی در توضیح فعالیت فرهنگی خود در کشتارگاه گفت: این فعالیت ما شامل تهیه تابلوی شرایط ذبح اسلامی و اذکار حین ذبح به زبان پرتغالی و عربی و نصب آنها در سالن کشتارگاه، تبلیغات محیطی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، آماده سازی بیش از ۴۰۰ بسته شکلات، مزیّن به سخنان امیرالمومنین علی علیه السلام جهت توزیع در جشن ۱۳ رجب، برگزاری مسابقه آشنایی با اسلام، در ایام مبعث پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، طراحی بنر ویژه میلاد با سعادت امام زمان (ع) ، ارسال احادیث اجتماعی به صورت روزانه از طریق واتساپ، برای مخاطبین برزیلی می شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38134
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

02اردیبهشت
تبلیغ با طعم زلزله!
تجربه نگاری کوتاه یک مبلغ رمضانی در خوی؛

تبلیغ با طعم زلزله!

25فروردین
برای گسترش اسلام از تمام ابزارها خصوصا فضای مجازی استفاده کنید
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار فرمانده سپاه قم؛

برای گسترش اسلام از تمام ابزارها خصوصا فضای مجازی استفاده کنید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.