• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 6243اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

4
رحیم پور ازغدی تشریح کرد:

چرایی مخالفت با مبانی انقلاب، پس از ۸ سال مسئولیت/ جنگ رسانه‌ای و دروغ پراکنی، مصداق «زخرف القول»

  • کد خبر : 15305
  • 21 خرداد 1400 - 13:40
چرایی مخالفت با مبانی انقلاب، پس از ۸ سال مسئولیت/ جنگ رسانه‌ای و دروغ پراکنی، مصداق «زخرف القول»
قبل از انقلاب افرادی در دهه­‌ی چهل و پنجاه، انقلابی بودند حتی متدین هم بودند ولی قبل از پیروزی انقلاب به دلایلی بریدند. باز برخی دیگر قبل از انقلاب به زندان رفته بودند اما هنگامی که حکومت می­خواست تشکیل شود، به سهم خواهی مبادرت کردند و با حکومت درگیر شدند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه_ حسن رحیم ­پور ازغدی، استاد حوزه و دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز چهارشنبه ۱۹ خردادماه در برنامه­‌ی تلویزیون اینترنتی کوثر، به موضوع انتخاب اصلح پرداخت. مشروح بیانات استاد رحیم­پور ازغدی با محوریت انتخابات ۱۴۰۰، تکرار یا تغییر بدین شرح است:

عدم صداقت با مردم و بی تقوایی

دیده می­شود برخی کاندیداها در ایام انتخابات، از طرفی دم از شهدا می­زنند و از طرفی در جایی دیگر اشاره می­کنند که حجاب لازم نیست. در مورد فضای مجازی، و در مورد سلبریتی­ها آن حرفی را می­زنند که برای او کف بزنند و نظر طرفدارانشان را جلب کنند. این طور کارها هم عدم صداقت با مردم است و هم بی تقوایی است. اگر رایی با این گونه کارها کسب شود، رای حرام و غیر صادقانه است و بر اساس خیانت شکل می گیرد.

انسان­ها تغییر می­کنند، ما همواره کسانی داشته ایم و خواهیم داشت و خودمان نیز ممکن است خدایی نکرده در آینده مصداق همین ها باشیم، که تغییر می­کنیم. افرادی در گذشته در صف مقدم انقلاب بودند اما بعد به دلیل لجبازی، سفاهت، بازی خوردن، انتقام­جویی، جاه­طلبی، زیاده­طلبی یا بی صبری یا هر دلیل دیگر کم کم بی طرف شدند، بعد شروع کردند به مخالفت­های جزئی و بعد هم در صف دشمن قرار گرفتند.

اگر کسی خدا را در نظر بگیرد، اگر بیشترین فداکاری را هم برای مردم و انقلاب و نظام کرده باشد؛ وقتی به او جفا کنند، ظلم کنند و در مورد او دروغ بگویند، ممکن است انتقاد کند، اما مبانی را زیر پا نمی­گذارد. چنین کسی حاضر است اذیت شود اما به آرمان های انقلاب، به اصل مبانی خیانت نمی­کند. کسانی را سراغ داریم که در دهه­ی شصت و دهه­ی هفتاد، مسئولیت‌های بالایی در کشور داشتند اما به دلایلی که به زعم خودشان درست می‌دانستند، به کل مبانی لگد زدند. این روشن است که این مشکلات دیگر مشکلات درونی این افراد است چون از نظر تقوا و تحمل و صبر کم می‌آورد و هدف را فراموش میکند.

آقای جوادی­ آملی در جایی فرمودند که گاهی ما کاری را برای خدا شروع می­کنیم و ضربه اول را برای خدا می زنیم، اما بعد که با عکس العمل آن مواجه شدیم و به ما حمله کردند، ضربه دوم را دیگر برای خدا نمی زنیم. به اسم خدا ضربه دوم را می زنیم اما برای خدا نیست، بلکه برای انتقام از آن شخص یا دستگاه است؛ یعنی مسئله‌ای که خدایی بود، کاملاً شخصی می‌شود و ادامه پیدا می‌کند.

قبل از انقلاب افرادی در دهه­‌ی چهل و پنجاه، انقلابی بودند حتی متدین هم بودند ولی قبل از پیروزی انقلاب به دلایلی بریدند. باز برخی دیگر قبل از انقلاب به زندان رفته بودند اما هنگامی که حکومت می­خواست تشکیل شود، به سهم خواهی مبادرت کردند و با حکومت درگیر شدند. برخی از این افراد، سوابق سیاسی قابل توجهی داشتند، مانند بازرگان، بنی صدر، قطب زاده، یزدی و منتظری اما وسوسه قدرت یا ثروت یا جاه طلبی و از این قبیل موارد و استبداد رای و برخی سفاهت­ها و بازی خوردن­ها باعث شد از انقلاب جدا شوند.

قرآن کریم اشاره می­کند به بلعم باعورا که به شدت معنوی و روحانی بود و از بزرگان زمان حضرت موسی علیه السلام بود، رشد معنوی و تقوا و عرفان بالایی داشت که حتی در جاهایی گفته شده که مستجاب الدعوه بود، خداوند آیات خود را به او نشان می داد؛ اما چون ارزش و اهمیت نعمت­هایی که خدا به او داده بود را ندانست، زمین‌گیر شد. نفهمید که ریاست طلبی و رفاه­زدگی با خداپرستی قابل جمع نیست. نهایتا کارش به جایی رسید که خدای متعال او را به سگی تشبیه می کند که سیری ناپذیر است و مدام له له میزند. قرآن می فرماید ممکن است تا این حد اوج بگیرید اما تا این جاها سقوط کنید.

حال برخی می‌پرسند که چطور شده برخی مسئولین در جمهوری اسلامی با اصل مبانی در افتادند و به دام دشمن رفتند؟

گاهی برخی افراد در جنگ سوابقی داشتند که اگر در آن زمان شهید می‌شدند، مقام بسیار بالایی داشتند اما الان مواضعی را می­گیرند که بدترین دشمنان هم گاهی اینطور موضع نمی­گیرند. البته گاهی مشکل در نحوه ارتباطات، عدم تفاهم، عدم تحمل در طرف های درگیر یک مسئله وجود دارد، اما تصمیم نهایی به عهده خود ماست، هیچ کس نمی‌تواند ما را بی دین یا ضد انقلاب یا خائن کند، زمینه را ایجاد می کنند اما نهایتاً تصمیم‌گیرنده خود ما هستیم که فداکاری کنیم یا خیانت. این در جواب کسانی است که می گویند ما به کسانی رای دادیم که ۸ سال هم رئیس‌جمهور بودند و بعد شروع کردند به مخالفت علیه مبانی و ولایت فقیه و طلبکار شدند. انحراف این­ها از ما رفع تکلیف نمی‌کند. ما باید در هر صورت بین اشخاص بگردیم و آن کسی که از نظر ما با معیارها می‌خواند و اصلح است به او رای بدهیم. اگر بعدا خیانت کرد یا فاسد شد یا دیکتاتور شد یا از نظریاتش برگشت، من و شما مسئول او نیستیم. هرکس مسئول اعمال خودش است.

برخی می گویند در انتخابات‌های گذشته کلی زحمت کشیدیم و فداکاری کردیم و تلاش کردیم در آخر فلان کس رای آورد، مثلاً دوره قبل که فلانی باز هم آمد و کشور به چنین وضعیتی افتاد و تلاش­های ما بی­‌حاصل بود. خداوند در آیات مختلف قرآن، به تعابیر مختلف می‌فرماید که شما مسئول اعمال خودتان هستید، مسئول دیگران نیستید. البته یکی از اعمال شما از جمله در مسائل سیاسی و انتخابات، مقابله با افراد منحرف و ضد مردم و منحرف از مسیر شریعت خداست که باید با آنها مبارزه کنید و افشاگری کنید. این­که خروجی این کارها چه می شود، به ما مربوط نیست. آنچه به ما مربوط است عملکرد خود ماست. ممکن است صد عامل در نتیجه دخالت داشته باشد که یکی از آنها ما هستیم. آنچه ما مأمور به آن هستیم، بخشی است که تکلیف ماست.

توقع این نیست که همه در مسیر حق باشند. اختلاف سلیقه ها و اختلاف تقواها وجود دارد انسان­ها در زمان حکومت حضرت مهدی(عج) هم معصوم نیستند. قرآن می فرماید اگر ما می­خواستیم، همه شما را یک امت واحد قرار می­دادیم اما نخواستیم.

خداوند می­فرماید ما برای هر پیامبری دشمنانی قرار دادیم و دو راه گذاشتیم، راه ستمگری و راه عدالت خواهی؛ قرآن می‌گوید بدون استثنا خودمان امکان دادیم که شیاطینی در مقابل انبیا قرار بگیرند، جبهه بندی کنند، توطئه ‌کنند. توطئه­‌ی شیاطین انس، مانند رسانه های منحرف، استکبار و نیز شیطانی که وجود نامرئی دارد.

امتحان پس دادن انسان، بدون این شرایط، معنا و امکان ندارد. همواره باید جبهه دشمن فعال باشد و هست. اگر فقط جبهه حق باشد انتخابی نیست و بدون وجود جبهه‌ی حق و باطل هنری وجود ندارد. شیاطین باید باشند، جبهه‌ی حق هم باید باشد و شما مسئول انتخاب‌های خودتان هستید. آنها سخنان کاملاً حرفه‌ای و زیبا می زنند، «زخرف القول». حرف‌هایشان را آرایش می دهند، تخصص رسانه‌ای دارند، با هم به صورت پنهانی ارتباط کامل دارند و به هم تلقین می کنند. اگر خداوند اراده تکوینی نداشت، که این دشمن ها را اجازه و امکان نمی‌داد که توطئه بچینند.

خداوند به پیامبر می فرماید که این ها را رها کن، پروژه اینها کار روی افکار عمومی است، این ها را رها کن و به وظیفه خود عمل کن. حدود دوازده آیه شبیه همین مضمون در قرآن داریم. «کذلک»، یعنی همواره اینگونه بوده، این سنت ماست. خداوند می­فرماید: «وَکَذَلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا وَ لَوْ شَاءَ رَبُّکَ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَمَا یَفْتَرُونَ»(انعام/۱۱۲). باطن حرفشان پوچ است اما آن را آرایش کرده اند. این کاری که در دنیا معمول است،

جنگ روانی، جنگ رسانه‌ای و مدیریت افکار عمومی، مهندسی افکار عمومی، شستشوی مغزی، دروغ پراکنی، همه اینها مجموعاً مصداق «زخرف القول» است.

بعد در همین آیه می فرماید آیا شما فکر می­کنید که این ها از کنترل ما خارج هستند؟ نه، «لو شاء ربک مافعلوه» ، اگر خداوند اراده نمی‌کرد آنها چنین قدرتی نداشتند خدا این امکان را داده است، قرار نیست خدا جلوی اینها را بگیرد. برای همه پیامبران همینگونه بوده است. اینها با هم ارتباط دارند، تشکیلات دارند، به هم الهام می‌کنند، خط می دهند. کار اصلی و سلاح اصلی آنها هم حرف­های قشنگ و فریب در قالب حرف پوچ است و هدف آن غرور و فریب مردم است. خدا می‌فرماید خسته نشوید، همه چیز در کنترل ما است و این سنت ماست. بشر هیچ وقت یکپارچه نمی­شود، همیشه عده ای «انعمت علیهم» هستند، همان قشر سفید، همیشه عده ای مغضوب علیهم هستند ، قشر سیاه و همیشه عده‌ای «ضالین» هستند. ضالین حد وسط و قشر خاکستری جامعه هستند که توسط قشر سیاه، گمراه شده­اند. خداوند می فرماید ما آن شیاطین را رها کردیم تو هم آنها را رها کن، «فذرهم». تو مسئول آنها نیستی، اینها خودشان سقوط را انتخاب کرده اند. سقوط از وسوسه شیطان شروع نمی شود، از قبول وسوسه­ی شیطان شروع می شود. خدا می فرماید شیطان نمی تواند به زور شما را به جهنم ببرد، شما چشمک میزنید او هم چشمک میزند و سپس به دنبال او راه می افتید. او شما را وسوسه می کند، شما هم می پذیرید و تبدیل به حزب شیطان و برادران او می شوید. قرآن می‌فرماید کم‌کم خودتان هم شیطان می‌شوید؛ شیاطین الانس.

پس در هر انتخاباتی چه آنکس که اصلح می‌دانید، رای بیاورد یا نیاورد چه آن کسی که رای می آورد سالم باشد و بعداً فاسد شود یا حتی فرد اصلح بیاید و نتایجی که پیش‌بینی می‌شود نرسید، هیچ تفاوتی نمی کند؛ ما باید به وظیفه خود عمل کنیم. قبل از انقلاب، انتخابات نبود، آن موقع وظیفه مبارزه بود؛ بعد از انقلاب که انتخابات وجود دارد و جهت گیری حکومت دینی است، وظیفه ما تلاش برای اصلاح هرچه بیشتر و مبارزه بیشتر با انحرافات است. ما نباید خودمان جز اخوان شیاطین و شیطان­های انسانی شویم. این تضادها، توطئه ها و دروغ ها هیچ وقت متوقف نمی شود؛ از اول شروع حیات انسان بوده است و تا قیامت خواهد بود. شیطان و شیطنت همیشه هست و انسان همواره در حال انتخاب است. این تضاد و درگیری تمام نمی شود و در صورت پیروزی هم باز باید انتخابهای بعدی صورت بگیرد، زیرا تکامل انسان اختیاری است و تکامل اختیاری بدون تضاد امکان ندارد. خداوند این جهان را به این شکل آفریده است و این سنت است. این عالم، عالم تزاحم است و تضاد، تضاد اختیاری است.

پس قرآن می‌گوید برای هر پیامبری دشمنانی قرار دادیم و اجازه دادیم و امکان دادیم که در برابر پیامبران، جبهه بندی و ضربه بزنند و از طرف جبهه‌ی حق ضربه بخورند. شیاطین انسان و غیر انسان، مدام برای فریب بشر و فریب افکار عمومی و فریب ملت‌ها حرف­های باطل اما قشنگ می‌زنند، حرف­هایی ظاهراً آراسته و دلپسند و جذاب اما پوشالی و پوچ و دروغ برای فریب افکار عمومی بیان می­کنند.

شیطان یعنی دور از خوبی و شیطنت یعنی پشت کردن به خوبی، تمرد ابلیس هم به همین دلیل بود. رئیس شیاطین ابلیس است اما شیاطین یکی و دوتا نیستند، همواره هستند و هم در زندگی فردی و هم اقتصادی و اجتماعی توطئه می­کنند.

برخی می‌گویند کاندیداهایی در مناظرات شروع می‌کنند به تهمت، دروغ، شعارهای فریبنده، گاهی خلاف قانون و اسلام حرف می‌زنند، تحریک قومیتی می‌کنند، یا در مورد عدم لزوم حجاب صحبت می کند؛ هنگامی که در قرآن می گوید «کذلک» ، یعنی این یک سنت است، یک فرمول ثابت برای همیشه است. یعنی به گذشته تاریخ نگاه کنید و درس بگیرید. این جوانان نسل­های جدید، فکر می‌کنند الان وضع مملکت و انقلاب خیلی خراب است، نه خیر باید بروند دهه ۵۰ و دهه ۶۰ را نگاه کنند و ببینند آن موقع چه مشکلاتی بود. انقلاب‌های دیگر را ببینید که چطور سقوط کردند و از بین رفتند. اغلب آن انقلاب ها فاسد شدند، کم‌کم به ضد خود تبدیل شدند. انقلابی­هایشان بعد از مدتی مشغول همان فسادهایی شدند که در رژیم قبل انجام می­شد.

«کذلک» ، یعنی آماده باشید برای توطئه ها و دشمنی ها و اختلاف ها، شما باید درست عمل کنید و خسته نشوید. برخی می‌گویند بعد از چهل سال هنوز هم باید چنین مشکلاتی داشته باشیم؟ بله، تا آخر هم همینطور است، باز هم اتفاق خواهد افتاد. از زمان آدم و هابیل و قابیل بوده و تا زمان قیامت هم ادامه خواهد داشت چون این سنت الهی است. همه باید امتحان دهند، دنیا دالانی است که باید از آن عبور شود، باید از آن درست عبور کنیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=15305

مطالب مرتبط

12اسفند
پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات منتشر شد؛

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.