• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7
آیت الله رشاد در ارتباط با حادثه تروریستی مسجد پیشاور مطرح کرد؛

تمرکز آمریکا بر جهان اسلام به جهت اختلاف افکنی و مسلمان کشی

  • کد خبر : 39213
  • 17 اسفند 1400 - 14:25
تمرکز آمریکا بر جهان اسلام به جهت اختلاف افکنی و مسلمان کشی
تأسف‌انگیز است که همچنان در سراسر جهان آمریکا و اذنابش فتنه انگیزی می‌کنند و عده‌ای مزدور با مواجب و عده‌ای به صورت مزدور بدون مواجب منویات و دسیسه‌های این قدرت مستکبر و مستبد را اجرا می‌کنند.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله علی اکبر رشاد در گفتگویی، با ابراز تأسف از حادثه تروریستی مسجد شیعیان در پیشاور پاکستان اظهار داشت: تأسف‌انگیز است که همچنان در سراسر جهان آمریکا و اذنابش جنایت فتنه انگیزی می‌کنند و عده‌ای مزدور با مواجب و عده‌ای به صورت مزدور بدون مواجب منویات و دسیسه‌های این قدرت مستکبر و مستبد را اجرا می‌کنند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به قتل عام مردم مظلوم مسلمان بیان کرد: متأسفانه هر روز از جای جای جهان به گوش می‌رسد عده‌ای از روی جهل و مزدوری جمعی از مردم بی گناه را قتل عام کرده‌اند، طی سالیان اخیر این توطئه‌ها و دسیسه‌ها در کشورهای اسلامی بیشتر مشهود است و عمدتاً این جنایات در کشورهای اسلامی رخ می‌دهد در حالی که سابقا در مناطق دیگر جهان این جنایات با دستور منویات پلید آمریکا و اذناب آن اتفاق می‌افتاد.

وی هدف تمرکز آمریکا بر جهان اسلام را اختلاف افکنی و مسلمان کشی بیان و ادامه داد: او با کیاست تمام بین مذاهب اسلامی و برادران مسلمان اختلاف ایجاد می‌کند و به اختلافات دامن می‌زند. طوری که به اسم اسلام و مسلمین گروه ایجاد و به صورت متعدد با شعارهای ارزشمند دینی مسلمانان را به جان هم می‌اندازند. در فاجعه اخیری که در پیشاور پاکستان رخ داد و افزون بر ۲۰۰ مسلمان کشته و زخمی شدند نشان دهنده آن است که کافران امروز با راه انداختن جنگ‌های داخلی کاذب و ایجاد جریان‌ها و جنبش‌های وابسته تکفیری مسلمانان را به دست مسلمانان می کشند، این قتل عام با بهانه‌های واهی و عناوین کاذب صورت و مسلمانان به قتل می‌رسند.

شراکت آمریکا در جنایت و کشتار مسلمانان پیشاور پاکستان

آیت الله رشاد افزود: اینکه عده‌ای مسلمان بیایند و عده‌ای دیگر را در مسجد قتل عام کنند همانند واقعه‌ای است که در صدر اسلام اتفاق افتاد و امیر عدالت و امام حکمت را مظلومانه که در حال نماز بودند به شهادت رساندند؛ این چه مسلمانی است که در نمازگاه و مسجد مسلمانی را که در حال نماز خواندن است، دعا می‌خواند، قرآن می‌خواند و عبادت می‌کند را به قتل برسانند. این بسیار خطرناک است که این کشتار به اسم اسلام صورت بگیرد.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران بیان کرد: اینکه مسلمانان به دستور صریح کفار کشته شوند یک مسأله‌ای است اما اینکه مسلمانان به دست مسلمانان در پاک‌ترین مکان و حالت که مسجد و نماز است کشته شوند مساله دیگر از بلایای عظیم محسوب می‌شود. در چند دهه اخیر این نوع جنایات بسیار مشاهده می‌شود که قطعاً و بی شک منشأ آن مغز معلول، مستکبر، متکبر، ظلم اندیش و ستم کار آمریکای قدار و جبار و عوامل و اذناب آن است. بنابراین کشته شدن چند ده مسلمان در یک لحظه قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی این اقدام جنایت‌کارانه را توجیه می‌کنند، گفت: کسانی که این اقدام جنایت‌کارانه را توجیه می‌کنند همان‌هایی هستند که در کشتار کفار متجاوز و ظالم هیچ حرکتی از خود نشان نمی‌دهند برای مثال بیش از ۷۰ سال از غصب اراضی و اموال مسلمانان در سرزمین فلسطین می‌گذرد اما همین افراد هرگز اقدامی در راستای دفاع از مسلمانان نمی‌کنند که به فریاد مردم مظلوم و ستم دیده فلسطینی بروند و از حقوقشان دفاع کنند و در برابر متجاوزین به حقوق ملت‌ها، مظلومان و مستضعفان دست به مجاهدت بزنند. آنان ظالمان و کفار متجاوز را نمی کشند و با عناوین مقدس چون جهاد دست به کشتار مردم مظلوم می‌زنند.

رشاد در پایان خاطرنشان کرد: مایه تأثر و تأسف است که کفر و تکفیری؛ صهیون و سعودی با یکدیگر متحد شدند تا به جان مسلمانان بیفتند. مصداق بارز این امر را می‌توان در جنگ هفت ساله یمن مشاهده کرد. از این حوادث، وقایع و اعمال بسیار مرگبار و از رفتارهای جاهلانه و مزدورانه که افرادی به اسم مسلمانان و اسلام مرتکب می‌شوند باید به خدا پناه برد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=39213
  • منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.