• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7
آیت الله رشاد در ارتباط با حادثه تروریستی مسجد پیشاور مطرح کرد؛

تمرکز آمریکا بر جهان اسلام به جهت اختلاف افکنی و مسلمان کشی

  • کد خبر : 39213
  • 17 اسفند 1400 - 14:25
تمرکز آمریکا بر جهان اسلام به جهت اختلاف افکنی و مسلمان کشی
تأسف‌انگیز است که همچنان در سراسر جهان آمریکا و اذنابش فتنه انگیزی می‌کنند و عده‌ای مزدور با مواجب و عده‌ای به صورت مزدور بدون مواجب منویات و دسیسه‌های این قدرت مستکبر و مستبد را اجرا می‌کنند.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله علی اکبر رشاد در گفتگویی، با ابراز تأسف از حادثه تروریستی مسجد شیعیان در پیشاور پاکستان اظهار داشت: تأسف‌انگیز است که همچنان در سراسر جهان آمریکا و اذنابش جنایت فتنه انگیزی می‌کنند و عده‌ای مزدور با مواجب و عده‌ای به صورت مزدور بدون مواجب منویات و دسیسه‌های این قدرت مستکبر و مستبد را اجرا می‌کنند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به قتل عام مردم مظلوم مسلمان بیان کرد: متأسفانه هر روز از جای جای جهان به گوش می‌رسد عده‌ای از روی جهل و مزدوری جمعی از مردم بی گناه را قتل عام کرده‌اند، طی سالیان اخیر این توطئه‌ها و دسیسه‌ها در کشورهای اسلامی بیشتر مشهود است و عمدتاً این جنایات در کشورهای اسلامی رخ می‌دهد در حالی که سابقا در مناطق دیگر جهان این جنایات با دستور منویات پلید آمریکا و اذناب آن اتفاق می‌افتاد.

وی هدف تمرکز آمریکا بر جهان اسلام را اختلاف افکنی و مسلمان کشی بیان و ادامه داد: او با کیاست تمام بین مذاهب اسلامی و برادران مسلمان اختلاف ایجاد می‌کند و به اختلافات دامن می‌زند. طوری که به اسم اسلام و مسلمین گروه ایجاد و به صورت متعدد با شعارهای ارزشمند دینی مسلمانان را به جان هم می‌اندازند. در فاجعه اخیری که در پیشاور پاکستان رخ داد و افزون بر ۲۰۰ مسلمان کشته و زخمی شدند نشان دهنده آن است که کافران امروز با راه انداختن جنگ‌های داخلی کاذب و ایجاد جریان‌ها و جنبش‌های وابسته تکفیری مسلمانان را به دست مسلمانان می کشند، این قتل عام با بهانه‌های واهی و عناوین کاذب صورت و مسلمانان به قتل می‌رسند.

شراکت آمریکا در جنایت و کشتار مسلمانان پیشاور پاکستان

آیت الله رشاد افزود: اینکه عده‌ای مسلمان بیایند و عده‌ای دیگر را در مسجد قتل عام کنند همانند واقعه‌ای است که در صدر اسلام اتفاق افتاد و امیر عدالت و امام حکمت را مظلومانه که در حال نماز بودند به شهادت رساندند؛ این چه مسلمانی است که در نمازگاه و مسجد مسلمانی را که در حال نماز خواندن است، دعا می‌خواند، قرآن می‌خواند و عبادت می‌کند را به قتل برسانند. این بسیار خطرناک است که این کشتار به اسم اسلام صورت بگیرد.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران بیان کرد: اینکه مسلمانان به دستور صریح کفار کشته شوند یک مسأله‌ای است اما اینکه مسلمانان به دست مسلمانان در پاک‌ترین مکان و حالت که مسجد و نماز است کشته شوند مساله دیگر از بلایای عظیم محسوب می‌شود. در چند دهه اخیر این نوع جنایات بسیار مشاهده می‌شود که قطعاً و بی شک منشأ آن مغز معلول، مستکبر، متکبر، ظلم اندیش و ستم کار آمریکای قدار و جبار و عوامل و اذناب آن است. بنابراین کشته شدن چند ده مسلمان در یک لحظه قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی این اقدام جنایت‌کارانه را توجیه می‌کنند، گفت: کسانی که این اقدام جنایت‌کارانه را توجیه می‌کنند همان‌هایی هستند که در کشتار کفار متجاوز و ظالم هیچ حرکتی از خود نشان نمی‌دهند برای مثال بیش از ۷۰ سال از غصب اراضی و اموال مسلمانان در سرزمین فلسطین می‌گذرد اما همین افراد هرگز اقدامی در راستای دفاع از مسلمانان نمی‌کنند که به فریاد مردم مظلوم و ستم دیده فلسطینی بروند و از حقوقشان دفاع کنند و در برابر متجاوزین به حقوق ملت‌ها، مظلومان و مستضعفان دست به مجاهدت بزنند. آنان ظالمان و کفار متجاوز را نمی کشند و با عناوین مقدس چون جهاد دست به کشتار مردم مظلوم می‌زنند.

رشاد در پایان خاطرنشان کرد: مایه تأثر و تأسف است که کفر و تکفیری؛ صهیون و سعودی با یکدیگر متحد شدند تا به جان مسلمانان بیفتند. مصداق بارز این امر را می‌توان در جنگ هفت ساله یمن مشاهده کرد. از این حوادث، وقایع و اعمال بسیار مرگبار و از رفتارهای جاهلانه و مزدورانه که افرادی به اسم مسلمانان و اسلام مرتکب می‌شوند باید به خدا پناه برد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=39213
  • منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.