• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
پیام آیت الله اعرافی در پی فاجعه تروریستی در قندهار:

این فاجعه غمبار در آستانه هفته وحدت امت اسلام، مایه خشم مسلمانان است/ حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر جنایات باشند

  • کد خبر : 28056
  • 24 مهر 1400 - 12:20
این فاجعه غمبار در آستانه هفته وحدت امت اسلام، مایه خشم مسلمانان است/ حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر جنایات باشند
مصرانه و مجدانه از مسؤلان آن کشور و مجامع بین المللی خواهان تحقیق پیرامون جنایت های مکرر و شناسایی و مجازات عاملان و مسببان آن هستیم.

به گزارش صدای حوزه، در پی فاجعه تروریستی در قندهار افغانستان، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی این فاجعه را به شدت محکوم کرد.

متن کامل پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُۥ جَهَنَّمُ خَٰلِدًا فِیهَا وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُۥ وَأَعَدَّ لَهُۥ عَذَابًا عَظِیما

فاجعه غمبار و جانسوز شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم مظلوم و مسلمان افغانستان در نماز جمعه شیعیان قندهار، به فاصله کوتاهی از فاجعه دردناک نماز جمعه شیعیان قندوز و در ایام ربیع المولود و در آستانه هفته وحدت امت اسلام ، دوباره مایه خشم مسلمانان، آزادگان و مراجع و علما حوزه‌های علمیه جهان شد ، این مصیبت جانکاه را به مردم شریف و نجیب و شجاع و مظلوم افغانستان و علما و بزرگان و حوزه های علمیه آن کشور و بازماندگان محترم شهدا و مجروحان آن تسلیت گفته و مصرانه و مجدانه از مسؤلان آن کشور و مجامع بین المللی خواهان تحقیق پیرامون جنایت های مکرر و شناسایی و مجازات عاملان و مسببان آن هستیم.

بی تردید مستکبران عالم و اشغالگران و گروههای متحجر و افراطی، در ویرانی ها و آوارگی مسلمانان بلاد اسلام به ویژه سرزمین مظلوم افغانستان، نقش اساسی دارند و حاکمان افغانستان که مکرر وعده تامین امنیت و رفاه و پیشرفت را داده اند باید پاسخگو و پیگیر جنایات پی در پی تروریست های جنایت کار بر ضد مسلمانان به ویژه شیعیان افغانستان باشند.

مجدد تاکید می کنیم تامین امنیت برای مردم و شکل گیری دولتی فراگیر با مشارکت همه مردم، اقوام، مذاهب و جریان های اصیل سیاسی مبتنی بر آراء مردم و بازسازی جامع افغانستان و بر اساس مردم سالاری دینی ، اسلام، عدالت، آزادی و پیشرفت همه جانبه است.

به روان پاک همه شهدای امت اسلام و شهدای این جنایت تروریستی درود می فرستیم و شفا و سلامتی مجروحان و عزت و سربلندی امت اسلامی به ویژه مسلمانان کشور دوست و برادر و بی دفاع کشور افغانستان را از خداوند متعال خواستاریم.

علی رضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه ج.ا.ا
۲۳ مهر ماه ۱۴۰۰

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28056
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

17اسفند
تمرکز آمریکا بر جهان اسلام به جهت اختلاف افکنی و مسلمان کشی
آیت الله رشاد در ارتباط با حادثه تروریستی مسجد پیشاور مطرح کرد؛

تمرکز آمریکا بر جهان اسلام به جهت اختلاف افکنی و مسلمان کشی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.