• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 6243اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5
فرصت‌سوزی رسانه ملی در دقیقه 90 قبل از انتخابات؛

اشتباه استراتژیک صداوسیما و ضعف سریال‌های ماه رمضان

  • کد خبر : 11519
  • 18 اردیبهشت 1400 - 6:49
اشتباه استراتژیک صداوسیما و ضعف سریال‌های ماه رمضان
مسأله افزایش مخاطب در صداوسیما، ناخودآگاه و به صورت زنجیره‌ای از ارتباطات، باعث افزایش اعتماد عمومی به رسانه ملی و به تبع آن دستگاه‌های حاکمیتی می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و جامعه صدای حوزه در سال‌های اخیر افزایش‌های فرمت‌های متنوع سرگرمی در رسانه ملی، به عنوان حلقه‌ وصل بین مردم و حاکمیت عمل کرده است. اتخاذ این سیاست توسط صدا و سیما، در شرایطی که ضعف مدیریت دولت تدبیر و امید، فاصله بین حاکمیت و جامعه را روز به روز دچار شکاف‌های عمیق‌تری می‌کند، یک استراتژی معقول و به موقع بود.

سیاستی که شاید بدون توجه به برد عمیق آن در کاستن فاصله اعتماد به دستگاه‌ها حاکمیتی اتخاذ شده بود اما تاثیر خوبی در این موضوع داشته است.

تغییر استراتژی به موقع صداوسیما

فارغ از ضعف‌های برنامه‌سازی در تلویزیون، و با فاصله گرفتن از مباحث فلسفی، برنامه‌های پرطرفداری همچون: عصر جدید، خندوانه، دورهمی، کودک شو، سریال‌های پایتخت، نون خ، بچه مهندس، گاندو، خانه امن، برنامه حالا خورشید، مسابقه مافیا و … در یک موج رسانه‌ای، به خوبی جایگاه متزلزل صداو‌سیما را در سبد مصرفی مخاطبان ترمیم کرد و ارتقاء بخشید.

این مسأله، ناخودآگاه و به صورت زنجیره‌ای از ارتباطات، باعث افزایش اعتماد عمومی به صداوسیما و به تبع آن دستگاه‌های حاکمیتی شده است. موضوعی که ارزش آن در کوران مشکلات اقتصادی بسیار ذی قیمت و جبرانی در برابر اقدامات تخریبی دولت و دستگاه‌های اجرایی است.

فرصت طلایی ماه رمضان

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، پرمخاطب‌ترین روزهای تلویزیون آغاز شد. این ماه به عنوان پیک مخاطب خصوصا بعد از افطار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این اهمیت وقتی حساس‌تر می‌شود که امسال، ماه مبارک در ماه منتهی به انتخابات قرار دارد. نقش صداوسیما به عنوان حلقه وصل مردم و حاکمیت در فرصت ماه رمضانِ قبل از انتخابات، استثنایی ست.

هرچند ویژه‌برنامه‌های قبل از افطار تلویزیون مخاطبان زیادی را با خود همراه می‌کند، اما سریال‌های ویژه این ماه جذابیت بیشتری برای مخاطبان رسانه ملی دارد؛ سریال‌هایی که امسال، از حداقل جذابیت‌ها برخوردار بوده است. سریال‌های «احضار»، «یاور»، « بچه مهندس ۴» و «رعد و برق» هر کدام به نوعی از استانداردهای لازم پایین‌تر ظاهر شدند. ضعف کارگردانی و فیلمنامه، بازی‌های ضغیف، دیالوگ‌ها دفرمه و شعاری از علت‌های اصلی ضعف این سریال‌ها است.

اشتباه صداوسیما در نمایش سریال‌های ضعیف

در شرایطی که روند رو به رشد صداوسیما در موضوع افزایش اعتماد عمومی به حاکمیت، بارقه‌های امید را در مردم افزایش داده است، سکت و توقف آن، یک سیاست نامعقول و اشتباه بود. تغییر سیاستی که شاید نه از روی عمد که از روی کم توجهی به این موضوع حیاتی در ماه آخر منتهی به انتخابات است. شایدهم از روی اعتماد بی‌جا به سازندگان با تجربه‌ای که امسال و در این شرایط حساس نزدیک به انتخابات، کارنامه بسیار ضعیفی از خود به یادگار گذاشتند.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=11519
  • نویسنده : محمدعلی بهلول‌زاده

مطالب مرتبط

12بهمن
جبلی و کولاک تحولات!
دکتر محمدصادق کوشکی طی یادداشتی در نقد صدا و سیما بررسی کرد؛

جبلی و کولاک تحولات!

24مهر
همکاری مشترک دولت و صدا و سیما باید موجب امیدآفرینی بین مردم شود
دیدار رئیس سازمان صدا و سیما با رئیس جمهور؛

همکاری مشترک دولت و صدا و سیما باید موجب امیدآفرینی بین مردم شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.