• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
دکتر محمدصادق کوشکی طی یادداشتی در نقد صدا و سیما بررسی کرد؛

جبلی و کولاک تحولات!

  • کد خبر : 37698
  • 12 بهمن 1400 - 14:10
جبلی و کولاک تحولات!
شب دوازدهم بهمن امسال هر چه شبکه های سیما را جستجو کردیم حتی یک برنامه که رنگ و بوی دهه فجر داشته باشد، پیدا نشد که نشد!

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، دکتر محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و کارشناس صداوسیما طی یادداشتی به برنامه های شب دوازدهم بهمن رسانه ملی که رنگ و بویی از دهه فجر نداشت، با عنوان جبلی و کولاک تحولات! واکنش نشان داده است که در ادامه مطالعه می نمایید:

دی ماه گذشته اغلب شبکه های سیما برای شب یلدا سنگ تمام گذاشتند و حتی بعضی از شبکه ها به همین مناسبت ویژه برنامه های ۷ یا ۸ ساعته ارائه کردند.

شب دوازدهم بهمن امسال هر چه شبکه های سیما را جستجو کردیم حتی یک برنامه که رنگ و بوی دهه فجر داشته باشد، پیدا نشد که نشد!

این حجم از بی اعتنایی به مهم ترین مناسبت انقلاب اسلامی ( دهه فجر) نشان دهنده بخشی از واقعیتهای تلخ حاکم بر رسانه ملی است. انزوای انقلاب اسلامی و ارزشهای آن و توجه افراطی به برخی مناسبتها مانند جام جهانی فوتبال و قرعه کشی آن یا شب یلدا و……

مهمترین ماموریت جناب جبلی در ریاست بر صدا و سیما ، ایجاد تحول عمیق در رسانه ملی و بازگرداندن این رسانه به دامان انقلاب اسلامی عنوان شده است.

در این چند ماهی که از ریاست جبلی بر صدا و سیما می گذرد هنوز هیچ حرکتی که نشانه شروع تحول اساسی در معاونتهای سیما و صدا باشد به چشم نمی خورد و این یعنی ممکن است تحول مورد نظر آقای جبلی آن قدر عمیق باشد که دوره اول ریاست ایشان بر رسانه ملی صرف “برنامه ریزی و مطالعات کارشناسی در مسیر بازشناسی راهبردهای تحول در چهارچوب رسانه و جامعه ” شود و عملا هیچ تحولی در بزرگترین و موثرترین رسانه کشور رخ ندهد!

حضرت امام یکی دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با قاطعیت و تندی ، نسبت به وجود نمادهای دوران طاغوت و رواج آنها در جامعه اعتراض کرده و خواستار تغییر این نمادها شدند و این یعنی حتی اگر قرار است تحول در سطح جامعه ای به گستره ایران رخ بدهد ( که نیاز به سالها وقت و تلاش و برنامه دارد) لازم است به نوعی شروع این تحول از همان ابتدا به چشم بیاید تا همگان متوجه جدی بودن تحول و شروع آن شوند.

آقای جبلی!

هستند افرادی که به عنوان وظیفه شرعی و بدون هیچ چشم داشت مادی برای تحول گام به گام و معقول در صدا و سیما برنامه و ایده دارند . به شرط آن که شما چشم بینا و گوش شنوا داشته باشید و پا را از اتاق ریاست بیرون گذاشته و منتقدان جدی و صاحب نظر رسانه ملی در چند دهه اخیر را به همکاری دعوت کنید. و ما علینا الا البلاغ المبین

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37698
  • نویسنده : محمدصادق کوشکی

مطالب مرتبط

14بهمن
واکاوی جایگاه مردم در اندیشه متفکران انقلاب اسلامی
روایت شفاهی فصل مردم برگزار می‌شود؛

واکاوی جایگاه مردم در اندیشه متفکران انقلاب اسلامی

17اردیبهشت
«سلمان فارسی» یک سریال بزرگ بین المللی و بین الادیانی خواهد بود
معاون سیمای رسانه ملی در گفت‌وگویی مطرح کرد؛

«سلمان فارسی» یک سریال بزرگ بین المللی و بین الادیانی خواهد بود

05اردیبهشت
فشار آنتن نباید ما را از اهمیت فیلمنامه غافل کند!
رئیس رسانه ملی در دیدار با هنرمندان مطرح کرد؛

فشار آنتن نباید ما را از اهمیت فیلمنامه غافل کند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.