• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

8
مسئول موسسه خیریه شهید علی خلیلی مطرح کرد؛

وضعیت عجیب معیشتی طلاب خارجی + فیلم

  • کد خبر : 16379
  • 02 تیر 1400 - 15:50
وضعیت عجیب معیشتی طلاب خارجی + فیلم
حجت الاسلام قاسمی فرد با حضور در پایگاه تحلیلی خبری صدای حوزه با اشاره به فعالیت‌های جهادی خود از ضرورت فعالیت طلاب در این عرصه، کم کاری مسئولان حوزوی و وضعیت بغرنج طلاب خارجیِ در حال تحصیل در حوزه علمیه قم گفت.

حجت الاسلام حسین قاسمی فرد، طلبه درس خارج حوزه علمیه قم، فارغ التحصیل فقه سیاسی از دانشگاه باقرالعلوم و فعال جهادی است که در سال ۸۸ با حضور جمعی از دوستان طلبه خود در منطقه حاشیه شهر کمالشهر استان البرز، تصمیم به حمایت از نیازمندان گرفته و موسسه خیریه شهید علی خلیلی را تأسیس می کند.

حجت الاسلام قاسمی فرد با حضور در پایگاه تحلیلی خبری صدای حوزه با اشاره به فعالیت‌های جهادی خود از ضرورت فعالیت طلاب در این عرصه، کم کاری مسئولان حوزوی و وضعیت بغرنج طلاب خارجیِ در حال تحصیل در حوزه علمیه قم گفت: هدف بلند مدت ما این است که طلاب ایرانی و خارجی نیازمند توسط سایر دوستان طلبه حمایت شوند. بخش اعظمی از طلاب خارجی متاهل ماهانه تنها ۶۰۰ هزار تومان درآمد دارند. باید از مسئولین حوزه پرسید که چگونه می‌توان با ۶۰۰ هزار تومان یک ماه را به سر رساند؟

نماز و روزه استیجاری؛ تنها راه ادامه حیات طلاب خارجی

تنها راهی که مقابل روی برخی از طلاب خارجی نماز و روزه استیجاری است. بسیاری از طلاب خارجی و خانواده‌های آن‌ها روزانه روزه هستند تا هم یک درآمد حداقلی داشته و از طرف دیگر خرج کمتری داشته باشند در حالی که اکثر طلاب خارجی اهل فضل و دارای مدارک دکتری هستند.

چند مسئول حوزوی به خانه طلاب خارجی سرزده است؟ بنده که مسئول گروه جهادی هستم هنوز نتوانسته‌ام با یکی از آقایان مسئول ملاقات کرده و مشکلات را مطرح کنم. کدام یک از علما حاضران وجوهات خود را صرف چنین کاری کنند؟

 

** ویدیوی ذیل بخشی از مصاحبه صدای حوزه با حجت الاسلام قاسمی فرد است؛ برای مشاهده خبر کامل این گفت‌وگو به این لینک مراجعه کنید.**

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=16379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.