• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 6243اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

6
یادداشت؛

چرا لاریجانی، آرای روحانی ۹۲ یا ۹۶ را ندارد؟

  • کد خبر : 13138
  • 27 اردیبهشت 1400 - 13:01
چرا لاریجانی، آرای روحانی ۹۲ یا ۹۶ را ندارد؟
هرچند صحبتهای لاریجانی نشان داد که هشتگهای #روحانیجانی و #دولت_سوم_روحانی بی ربط نیست، اما چند تفاوت موجود بین روحانی و لاریجانی نشان می دهد که او مانند ۹۲ روحانی راه آسانی برای رسیدن به پاستور ندارد

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، جناب آقای یعقوب رحیمی طی یادداشتی به بررسی ثبت نام علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ و شبهاهت ها و تفاوت های لاریجانی و روحانی پرداخته است که در ادامه می خوانیم:

هرچند صحبتهای لاریجانی نشان داد که هشتگهای #روحانیجانی و #دولت_سوم_روحانی بی ربط نیست، اما چند تفاوت موجود بین روحانی و لاریجانی نشان می دهد که او مانند ۹۲ روحانی راه آسانی برای رسیدن به پاستور ندارد:

۱.روحانی در ۹۲ ناشناخته و یا به عبارتی هندوانه در بسته بود؛ اما لاریجانی ۱۲ سال در راس یک قوه قرار داشته است.

۲.روحانی به علت ناشناخته بودنش در سال ۹۲، آرای منفی کمی داشت ولی امروز لاریجانی دارای بالاترین رای های منفی است.

۳.روحانی در ۹۲ منتقد وضع موجود بود ولی لاریجانی جزو مسببین وضع موجود محسوب می شود.

۴.رقبای روحانی به شدت پراکنده بودند و تیغ در صورت همدیگر کشیدند، اما شواهد نشان می‌دهد رقبای لاریجانی با یک همگرایی پا به ‌میدان گذاشته‌اند.

۵.روحانی در گفتمان محصور نبود، گاه اپوزیسیون می شد و گاه انقلابی. اما بعید است لاریجانی پایش را از گفتمان انقلاب بیرون بگذارد و بخواهد ژست اپوزیسیونی به خود بگیرد

۶.روحانی اگر گاهی صحبت اپوزیسیونی هم می کرد بخشی از جامعه می پذیرفتند ولی کمتر کسی اپوزیسیون شدن لاریجانی را باور خواهد کرد

 ۷.روحانی در ۹۲ عضو جامعه روحانیت مبارز اصولگرایان و رفیق محفلی اصلاح‌طلبان بود. اما کنش چند سال گذشته لاریجانی با وجود چند رفیق و یار محدود در دو طیف، بدنه اجتماعی مستقلی در اصولگرایان و اصلاح طلبان ندارد. اصلاح طلبان لاریجانی را با صدا و سیمای دهه ۷۰ می شناسند اصولگرایان با مجلس تدبیر و امید.

 

 لاریجانی هر چند دیروز سعی کرد ادای رفیق شفیقش را در بیاورد ولی مردم قضاتی هستند که این سیاه بازی ها را صرفاً شوی انتخاباتی می دانند.

 

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=13138
  • نویسنده : یعقوب ربیعی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.