• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

4
یادداشت؛

ضرورت سومی بنام هنر جنگ روانی

  • کد خبر : 14872
  • 15 خرداد 1400 - 13:03
ضرورت سومی بنام هنر جنگ روانی
آیت الله قتل عام، دلار پنج هزار تومانی و دیوار کشی؛ سه کلیدواژه ای که فقط در ۷۲ ساعت پایانی تبلیغات انتخاباتی سال۹۶، ورق را برگرداند یا سال ۹۲ از یک چهره ناشناخته و بازنده حداقل روی کاغذ و تجربه، یک رئیس جمهور ساخت!

به گزارش خبرنگار صدای حوزه؛ حجت الاسلام علیرضا محمدلو سردبیر پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه؛ طی یادداشتی کوتاه به بررسی کلیدواژه جنگ روانی در آستانه مناظرات انتخاباتی پرداخته است که در ادامه می خوانیم؛

با نزدیک شدن به مناظرات رباست جمهوری، مینی نکات نگران کننده و تاکتیکالی وجود دارد که برای کاندیداهای جبهه انقلاب، نیاز به تذکر و یادآوری دارد.

یادمان نمی رود سه کلیدواژه ای که فقط در ۷۲ ساعت پایانی تبلیغات انتخاباتی سال۹۶، ورق را برگرداند یا سال ۹۲ از یک چهره ناشناخته و بازنده حداقل روی کاغذ و تجربه، یک رئیس جمهور ساخت.

۱.آیت الله قتل عام(حجت الاعدام): با این کلیدواژه، #انگاره_ذهنی مردم مهندسی کردند و رقیب هراسی راه انداختند.

۲.دلار پنج هزارتومانی: ذائقه اقتصادی مردم‌را با این گزاره تحریک نموده و کشور را #لبه_پرتگاه نشان دادند و رقیب هراسی را به شکلی دیگر نیز رقم زدند.

۳.دیوارکشی: قشر خاکستری، رای اولی ها، اهالی هنر و سینما و ادبیات و بطور کلی، #ذائقه_فرهنگی عده ای از مردم را هم با این عبارت دستکاری نموده و چهره ای خشن و منفور و نچسب از رقیب در ذهنیت اجتماعی پمپاژ کردند.

همه این سه مساله در ۷۲ ساعت پایانی رخ داد. نکته اینجاست که رقیب هراسی و #تکنیک_اهریمن_سازی می تواند از زوایای مختلف مطرح شود. غفلت از پرسش های خاک خورده و قدیمی، می تواند سربزنگاه یقه نامزد انقلابی را بگیرد. باید نسبت به تمام لحظه های غافلگیر کننده آمادگی لازم را داشت و با این نگاه به مناظرات وارد شد که یک عملیات روانی است نه صرفا یک تریبون روشنگری.

تریبون های شفاف و روشنگر برای ماقبل و مابعد مناظرات است ‌که حالت مونولوگ برقرار بوده و #فضای_تخریبی در کمین کاندیدای انقلابی و گفتمان ولایی وجود ندارد.

 این یک اشتباه راهبردی خواهد بود که اخلاق و تببین برنامه را نافی و کافی از فهم عملیاتی نماییم. مردم همانقدری که نیاز به شناخت برنامه دارند، بایستی سکاندار و مدیر اجرایی شان را هم جسور، کاریزما و قابل اعتماد تشخیص دهند‌.

کسی که اهل مبارزه علنی و بدون پارازیت با فساد و مافیا و رانت بوده و اجازه ندهد که از تریبون ۸۵میلیونی،  افکار عمومی دچار فریب و #هراس و یاس شوند.

لطفا در کنار تخصص و اخلاق، مهارت جنگ روانی را هم برای حضور در مناظرات جدی بگیرید. ما از نجابت و تخصص بدون مهارت در دوره های  گذشته خاطرات خوبی نداریم. لطفا اجازه تَکرار وضعیت ندهید…

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14872
  • نویسنده : علیرضا محمدلو

مطالب مرتبط

25فروردین
افغانستان، ضلع سوم جنگ‌های نیابتی آمریکا علیه رقبای تمدنی
23بهمن
به‌جای تبیینِ جهاد تبیین، وارد اقدام شوید
یادداشتی در پی عملیاتی نشدن فرمان جهاد تبیین توسط مسئولین؛

به‌جای تبیینِ جهاد تبیین، وارد اقدام شوید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.