• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7

واکنش های اهالی سیاست و رسانه به صحبت های مقام معظم رهبری درباره ظلم و جفا نسبت به خانواده برخی کاندیداهای احراز صلاحیت نشده

  • کد خبر : 14860
  • 14 خرداد 1400 - 17:19
واکنش های اهالی سیاست و رسانه به صحبت های مقام معظم رهبری درباره ظلم و جفا نسبت به خانواده برخی کاندیداهای احراز صلاحیت نشده
رهبر انقلاب: حفظ آبرو جزو بالاترین حقوق انسانها است بنابراین خواهش و مطالبه من از دستگاههای مسئول این است که مواردی را که گزارش خلاف واقع راجع به فرزند یا خانواده کسی داده شده، جبران کنند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، صبح امروز حضرت آیت الله خامنه‌ای درانتهای گفتگوی زنده تلویزیونی بمناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نکاتی را پیرامون عدم احراز صلاحیت برخی کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشتند که با واکنش هایی مواجه شد. طی این سخنان، مقام معظم رهبری فرمودند:
“به بعضی از افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، ظلم و جفا شد و به آنها یا خانواده‌هایشان که خانواده‌های محترم و عفیفی بودند، نسبتهای خلاف واقع داده شد که بعداً ثابت شد آن گزارشها غلط و خلاف است.
حفظ آبرو جزو بالاترین حقوق انسانها است بنابراین خواهش و مطالبه من از دستگاههای مسئول این است که مواردی را که گزارش خلاف واقع راجع به فرزند یا خانواده کسی داده شده، جبران کنند. خداوند متعال ما را از ظلم، هتک حرمت مؤمن و تخلف از وظایف‌مان محفوظ بدارد.”
بر همین اساس علی مطهری اظهار داشت:
” شورای نگهبان باید جلسه‌ای تشکیل دهد و حداقل آقای لاریجانی را تایید صلاحیت کنند.رهبری فرمودند مطالبه من این است که دستگاه های مسئول این جفا و ظلم را جبران کنند؛ به نظر من مفهوم این جمله ایشان این است که شورای نگهبان باید جلسه‌ای تشکیل دهد و حداقل آقای لاریجانی را تایید صلاحیت کند و ایشان وارد رقابت ها شود. وی تاکید کرد: اگر غیر از این باشد جبران معنی نمی‌دهد.”
محمد مهاجری یکی از مشاورین رسانه ای علی لاریجانی هم در واکنش به اظهارات امروز مقام معظم رهبری مبنی بر جفا در صلاحیت برخی کاندیدها و احتمال بازگشت لاریجانی به عرصه رقابت‌ها گفت؛

به نظر من تایید صلاحیت آقای لاریجانی اهمیتش کمتر از اصلاح روند اشتباه کنونی است.
وی ادامه داد: شورای نگهبان باید صریح و سریع و شفاف جواب بدهد چرا چنین اشتباه بزرگی مرتکب شده است. مهاجری تاکید کرد: هر فرد و دستگاهی که اطلاعات دروغ داده به جامعه معرفی شود.
جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از افرادی بود که به این موضوع واکنش نشان داد و با تاکید بر ضرورت بررسی مجدد صلاحیت علی لارجانی توسط شورای نگهبان در راستای توجه به مطالبه رهبری گفت که در صورت تایید صلاحیت علی لاربجانی ورق انتخابات بر می گردد.

اما همزمان با این اظهار نظرها، مهدی فضائلی، سخنگوی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اعلام کرد: «‏تعریض رهبر انقلاب به جفا و ظلم به برخی نامزدها در جریان احراز صلاحیت برای ریاست جمهوری، متوجه شورای محترم نگهبان نیست و تاثیری در نتیجه اعلام شده از سوی این شورا ندارد.»
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره سخنان رهبری نسبت به عدم احراز صلاحیت برخی کاندیداها گفت: بزودی اعلام‌نظر می کنیم.

عباسعلی کدخدایی درباره سخنان رهبری درباره عدم احراز صلاحیت برخی کاندیداها گفت: به زودی اعلام نظر می کنیم. وی افزود: آلان چیزی نمی‌توانم اعلام کنم.
عباسعلی کدخدایی همچنین در توییتی نوشت: فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی فصل الخطاب است و حکم ایشان لازم الاتباع. شورای نگهبان با اذعان به اینکه مصون از خطا نمی باشد بزودی نظر خود را اعلام خواهد کرد.
به نظر می رسد دست خالی اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو و کور سوی امیدی که تایید صلاحیت احتمالی (البته در نظر اصلاح طلبان) علی لاریجانی در دل های آن ها می تواند ایجاد کند، زمینه را برای واکنش های بیشتر اصلاح طلبان فراهم آورده است. این موضوع با در پیش بودن اولین مناظره انتخاباتی نامزدها که قرار است فردا برگزار شود بیش از پیش داغ شده است تا جایی که عده ای از احتمال تغییر زمان مناظره ها با توجه به احتمال تغییر در نتیجه کاندیداهای احراز صلاحیت شده حکایت می کنند. البته این موضوع را هم باید در نظر گرفت که سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر جبران ضرر و زیانی که به خانواده برخی کاندیداها وارد شده است، جنبه اخلاقی داشته و صرفا به معنای ضرورت بیان حقیقت و اعاده حیثیت از افرادی که حقی از آن ها ضایع شده است باشد.
با توجه به اذعان عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در مورد اینکه این مجموعه مصون از خطا و اشتباه نیست و اشاره رهبر انقلاب بر لزوم جبران خسارت های وارده شده به اعضای خانواده افراد رد صلاحیت شده، اینگونه برداشت می شود که تاکید رهبر انقلاب بر جبران ضرر و زیان صرفا جنبه ی اخلاقی داشته و دلیلی بر اعتراض بر تصمیم شورای نگهبان و زمینه سازی برای تائید صلاحت آقای علی لاریجانی نیست.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14860
  • نویسنده : محمدمعصوم احمدی

مطالب مرتبط

31خرداد
عقد شیرین در مقابل دوربین!
صبح دیروز اتفاق افتاد؛

عقد شیرین در مقابل دوربین!

29شهریور
اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شدند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.