• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 6243اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

3

مردم‌خواهیِ سیاسی

  • کد خبر : 14608
  • 11 خرداد 1400 - 23:07
مردم‌خواهیِ سیاسی
کاری که کانال‌های انقلابی و انقلابی‌ها، در ارسال مطالب در بینِ خود انجام می‌دهند، چیزی شبیه حفظ توپ در نیمه خودی است؛ انگار که بازی را بُردیم و فقط در حفظ نتیجه هستیم؛ اگر هم «یک بر صفر» جلو باشیم؛ تک گل نمی‌تواند برای جبهه خودی حاشیه امنی ایجاد کند.

به گزارش صدای حوزه، علی کردانی طی یادداشتی به بررسی عملکرد و گفتمان انقلابی ها در ارتباط با عموم مردم پرداخته است که به شرح زیر است؛

با نزدیک شدنِ به ایام انتخابات۱۴۰۰، تنور گفت‌وگوهای سیاسی، تحلیل‌ها و ترغیب‌ها داغ و داغ‌تر می‌شود.

اینکه دغدغه‌مندانِ کشور، به خصوص جوانان انقلابی، تحلیل‌ها و آرمان‌های خود را راهی سرزمین مجازی می‌کنند و سعی در برافراشته کردن پرچم جبهه انقلاب دارند؛ کاری پسندید و قابل تقدیر است.

اما مهم‌تر از آن، غفلتی است که معمولاً از دغدغه‌مندان و علاقه‌مندان انقلاب سر می‌زند؛ و آن نکشاندن تحلیل‌ها و آرمان‌‌خواهی‌ها به زمین مردم است.

اغلب دیده شده؛ که ما حزب‌‌اللهی‌ها و انقلابی‌ها، توپ نیمه‌نهایی جامِ انتخابات را در زمین خود پاس‌کاری می‌کنیم؛ مدافع میانی به مدافع راستی، و راستی به چپی می‌دهد؛ همین‌گونه که مطالب سیاسی، به ویژه مطالب و تحلیل‌های کوتاه و جذاب را که هر کدام می‌تواند نقش مهمی در «اقناع و ترغیب مردم» در رای به جبهه انقلاب و ترغیب آنان به مشارکت بالا در انتخابات داشته باشد؛ صرفاً برای کانال‌های خودی می‌فرستیم؛ و توپی را که باید در تمام زمین گردش نماید و در نهایت تورِ دروازه حریف را نوازش کند، در زمین خودی سرگردان است.

کاری که کانال‌های انقلابی و انقلابی‌ها، در ارسال مطالب در بینِ خود انجام می‌دهند، چیزی شبیه حفظ توپ در نیمه خودی است؛ انگار که بازی را بُردیم و فقط در حفظ نتیجه هستیم؛ اگر هم «یک بر صفر» جلو باشیم؛ تک گل نمی‌تواند برای جبهه خودی حاشیه امنی ایجاد کند.

تا دیر نشده پاس‌کارهای بیش از اندازه در کانال‌ها و نیمه خود را رها کرده و «توپِ زیبای گفتمان انقلاب» را در تمام زمین گردش دهیم.

پی‌نوشت: در تحلیل‌ها و زیبایی‌هاییِ گفتمانی، مردم را شریک بدانیم؛ و مطالب سیاسیِ جذاب را محدود به کانال‌های مذهبی ندانیم؛ چرا که میدان‌هایِ مختلفِ مردمی نیازمند تحلیل‌های نو هستند؛ از این رو مردم نجیب سرزمینمان را با خوراک‌های به ظاهر اشتها‌آورِ بیگانگان تنها نگذاریم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14608
  • نویسنده : علی کردانی

مطالب مرتبط

12اسفند
پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات منتشر شد؛

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.