• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

4

دغدغه مردم جناح های سیاسی نیست/ حضور در انتخابات وظیفه شرعی و واجب سیاسی

  • کد خبر : 14536
  • 11 خرداد 1400 - 10:43
دغدغه مردم جناح های سیاسی نیست/ حضور در انتخابات وظیفه شرعی و واجب سیاسی

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: حضور پر شور مردم در انتخابات را از پشتوانه‌های اصلی نظام دانست و افزود: نظام ما به معنای واقعی کلمه مردم سالاری دینی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران، در گفتگوی حضوری و مجازی با جمعی از جوانان، با اشاره به اعلام نتیجه احراز صلاحیت‌های انتخابات پیش رو گفت: انتخابات وارد مرحله جدی رقابت بین کاندیداها شده و باید درک کرد که دغدغه مردم این جناح و آن جناح نیست، بلکه دغدغه اصلی مردم از یک طرف واقعیت‌های زندگیشان است و از طرف دیگر ورود مدیری که روحیه مردمی داشته باشد و با فساد ستیزی و برنامه قابل اجرا و کارآمد وارد میدان شود.

وی ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو و قوت و ضعف دولت آینده، تأثیر جدی در جبهه مقاومت و نیز در سطح بین‌المللی خواهد داشت و این حد از حساسیت، خو مؤید این واقعیت است که حضور در انتخابات، یک وظیفه شرعی، قطعی، عقلی و واجب سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: مشکلات چند سال اخیر و مسأله ویروس کرونا و نارضایتی مردم از وضعیت معیشتی، که قسمتی از آن مربوط به سوء مدیریت‌ها و سوء تدبیرهاست، ممکن است بر میزان مشارکت اثرگذار باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به کار سخت دولت بعدی اظهار داشت: مردم با توجه به تجربه دولت فعلی و حس بدی که از این دولت به آن‌ها منتقل شده است، منتظر پایان دولت فعلی هستند و این کار را برای دولت آینده سخت‌تر می‌کند. در عین حال اگر دولت آینده مردمی باشد و صمیمانه در کنار مردم حضور داشته باشد، به‌صورت طبیعی بخش عمده‌ای از این بار سبک خواهد شد. حضور دولت در صحنه و مجاهدانه کار کردن ارکان دولت، به نزدیک‌تر شدن مردم به دولت و احساس خوب داشتن نسبت به آن کمک مضاعفی خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: بعضی از کاندیداهای تأیید صلاحیت شده این دوره از انتخابات، با دست پر، با برنامه و ایده در انتخابات حضور پیدا کرده‌اند که این مسأله، به پیشبرد اهداف آینده و خروج از مشکلات کمک بسزایی خواهد کرد و جامعه را به آرامش نسبی خواهد رساند.

وی حضور پر شور مردم در انتخابات را از پشتوانه‌های اصلی نظام دانست و افزود: نظام ما به معنای واقعی کلمه مردم سالاری دینی است و این جنبه از مردم سالاری دینی در کنار مسئله حکمت امام، دوراندیشی ایشان که در قانون اساسی متجلی شده است، نظام را در برابر تهدیدها و دشمنی‌ها حفظ کرده است و از این رو، انتخابات و حضور پرشور مردم و برگزاری سالم و امن انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14536

برچسب ها

مطالب مرتبط

07شهریور
می‌توان با پشتیبانی دولت و برنامه‌ریزی حوزه، نیروی مورد نیاز دولت اسلامی را تربیت کرد
۴ وظیفه مهم حوزه در قبال دولت اسلامی در گفت‌وگو با آیت‌الله محمود رجبی؛

می‌توان با پشتیبانی دولت و برنامه‌ریزی حوزه، نیروی مورد نیاز دولت اسلامی را تربیت کرد

03شهریور
دولت اسلامی در کلام امام و رهبری/ دولت اسلامی یعنی اسلامی شدن روش و منش دولتمردان
نماینده ولی‌فقیه در قرارگاه ثارالله طی یادداشتی مطرح کرد؛

دولت اسلامی در کلام امام و رهبری/ دولت اسلامی یعنی اسلامی شدن روش و منش دولتمردان

25تیر
لزوم استفاده از نیروهای جهادی در بدنه دولت اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه مطرح کرد:

لزوم استفاده از نیروهای جهادی در بدنه دولت اسلامی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.