• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 6241اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5

تمکین نامزدها به رأی شورای نگهبان به معنای تأمین نظر ولایت فقیه است

  • کد خبر : 14236
  • 08 خرداد 1400 - 11:43
تمکین نامزدها به رأی شورای نگهبان به معنای تأمین نظر ولایت فقیه است

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال شورای نگهبان را نهادی بدون وابستگی به جریان های سیاسی دانست و گفت: تمکین نامزد‌ها به رأی شورای نگهبان به معنای تأمین نظر ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر لزوم تمکین به رأی و نظر شورای نگهبان از سوی نامزدهای انتخاباتی تأکید کرد و گفت: مشروعیت نظام های اسلامی با وجود و حضور ولایت محقق می شود، در زمان حضور پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، آنها ولایت کامل بر تمام امور جامعه داشتند و در زمان غیبت نیز فقیه جامع الشرایط به عنوان ولی ضامن اجرای احکام شرعی در نظام خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ولایت فقیه را ضامن اجرای قوانین اسلامی دانست و ابراز کرد: در نظام اسلامی، نظارت بر قانون و تأیید و عدم تأیید صلاحیت ها برعهده اعضای شورای نگهبان قرار داده شده که تمکین از حکم آنها را نیز رهبر معظم انقلاب تأکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه فقیهان شورای نگهبان از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین می شوند، اظهار کرد: مشروعیت انتخابات به تأمین نظر نهاد شورای نگهبان محقق خواهد شد، از این رو تمکین نامزدها به نظر شورای نگهبان به معنای تأمین نظر ولایت فقیه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه شورای نگهبان نهادی بی طرف و بدون وابستگی به هیچ حزب و جریان سیاسی بوده که همواره به مرّ قانون اساسی عمل کرده، افزود: باید تمام گروه ها و جریان ها تمکین به رأی و نظر شورای نگهبان داشته باشند و نامزدهایی که صلاحیت آنها در شورای نگهبان احراز نشده، هیچ حق اعتراض و گلایه ای به شورای نگهبان ندارند.

وی با بیان اینکه هجمه ها و تخریب ها به نهاد شورای نگهبان در زمان های مختلف وجود داشته است، گفت: شورای نگهبان در دوران های مختلف انتخابات در زمان امام خمینی و حضرت آیت الله خامنه ای به درستی در تعیین صلاحیت های نامزدهای انتخاباتی عمل کرده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه برخی جریان ها شورای نگهبان را تا زمانی قبول دارند که افراد دلخواه آنها را تأیید کند، افزود: این حرکت آنها، شبیه حرکت التقاطی ها و جریان های انحرافی بوده که با قرآن و دستورات شرعی نیز چنین عمل کرده بودند، زیرا آنها به دستوراتی که به نفع آنها بوده ایمان می آورند و با دستوراتی که به ضررشان بوده، مخالفت می کردند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار کرد: این برخلاف شرع و دین است تا زمانی که منافع و مصالح حزبی و جناحی نامزدها اقتضا می کند که نظر و رأی شورای نگهبان را تمکین کنند و جایی که برخلاف منافع ما و جریان ها بوده به مخالفت با آن بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه حفظ مصلحت و امنیت عمومی جامعه از مهمترین آرمان های نظام اسلامی است، گفت: افرادی که احساس می کنند رد صلاحیت ها حق آنها بوده، مصلحت کشور و خود آنها در این است که به رأی و نظر شورای نگهبان احترام بگذارند./۹۹۸/

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14236

برچسب ها

مطالب مرتبط

29فروردین
حوادث اخیر باعث رعب طلاب نخواهد شد/ طلاب، ملبس به لباس روحانیت می شوند تا نماد تقوا، امنیت و شهادت باشند
آیت الله حسینی خراسانی در آئین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آیت الله بهجت قم:

حوادث اخیر باعث رعب طلاب نخواهد شد/ طلاب، ملبس به لباس روحانیت می شوند تا نماد تقوا، امنیت و شهادت باشند

12بهمن
آیت الله صافی(ره) یکی از برترین فقهای عصر ما بود
پیام تسلیت آیت الله مکارم در پی ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی:

آیت الله صافی(ره) یکی از برترین فقهای عصر ما بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.