• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

9

محدودیت‌های هدفمند برای مبارزه با کرونای هوشمند!

  • کد خبر : 8627
  • 16 فروردین 1400 - 13:50
محدودیت‌های هدفمند برای مبارزه با کرونای هوشمند!
عملکرد مسئولان در اعمال محدویت‌ها این تصور را به ذهن متبادر می‌کند که گویا با ویروسی هوشمند طرف هستیم که به مکان‌های خاص حمله‌ور می‌شود؛ بنابراین باید محدویت‌ها نیز متناسب با آن، هدفمند باشد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، طی یک ماه اخیر، تعداد ابتلا به کرونا در ترکیه ۴ برابر شده به گونه‌ای که در روز ۱۳ فروردین، ۴۲ هزار ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است. در حال حاضر ۵۸ استان ترکیه در وضعیت قرمز قرار دارند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی اسماعیل بالیک رئیس بخش بیماری‌های عفونی دانشگاه آنکارا با توجه به شدت ناگهانی ابتلا به کرونا در ترکیه، گفته است احتمال دارد در این روزها شاهد جهش کووید ۱۹ و ظهور نوع ترکیه‌ای باشیم.

وی در این باره تصریح کرد که هرچه شیوع ویروس در مکانی شایع‌تر باشد؛ به همان اندازه ریسک ظهور جهشی منحصر به فرد هم افزایش پیدا خواهد کرد. امکان جهش در ترکیه هم وجود دارد و اگر چنین باشد؛ باید درباره آن تحقیقات مناسبی انجام بگیرد.

برخی از کاشناسان شرایط ترکیه را به لحاظ کرونا، بدترین کشور منطقه توصیف کرده اند تا جایی که بعضی این کشور را کانون شیوع کرونا در خاورمیانه می‌دانند.

با این وجود همچنان تورهای مسافرتی به شهرهای مختلف این کشور به راه است و هنوز اقدامی عملی در زمینه لغو پروازها و ترددها صورت نگرفته است.

محدویت‌های ویژه نیمه شعبان و تعطیلی نماز جمعه قم

به یاد دارید که در نیمه شعبان استانداری قم محدویت‌های سنگینی را برای حضور مردم در این استان و مسجد مقدس جمکران اعمال کرد؛ در آن روز عده‌ای از طلاب به نشانه اعتراض در مقابل استانداری حاضر شدند و به کنایه می‌گفتند حال که برای برگزاری جشن میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، ممنوعیت تردد وجود دارد حداقل امکانی فراهم کنید که این جمعیت به ترکیه سفر کنند!

هنوز صدای اعتراض به این سیاست یک بام و دو هوای دولتمردان در فضای مجازی بلند بود که خبر تعطیلی نماز جمعه قم بار دیگر قشر متدین و دلسوز را به تعجب وا داشت.

به اذعان خود مسئولان استانی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نماز جمعه و بسیاری از مراسمات مذهبی قم به نحو احسن اجرا می‌شود و الحمدلله با دقت نظر و همدلی مردم تا کنون در این زمینه مشکلی به وجود نیامده است.

پیش‌بینی معاون وزیر بهداشت که هیچ وقت تحقق نیافت

شاید به خاطر داشته باشید که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با چه لحنی به مردم قم و عزاداران حضرت فاطمه سلام الله علیها را اهانت کرد و پیش بینی کرد که با گذشت یکی دو هفته وضعیت ناطلوبی در قم خواهیم داشت.

اما طولی نکشید که مشخص شد این ادعا بی‌اساس است و رنگ قم در آن ایام همچون آسمان، پاک و آبی بود.

آنچه که دل مردم متدین را به درد می‌آورد، همین برخوردهای دوگانه، بی‌مبنا و منطق است، نه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی.

کاهش نسبت به کرونای انگلیسی و تور آنتالیا نیز حساس بودید!

به قول اهل علم «بائک تجر و بایی لا تجر؟!» چگونه است که برای اعمال محدویت‌ها نسبت به برگزاری مراسمات مذهبی سرعت عمل، اصرار و نظارت شدید وجود دارد اما برای برچسیدن موقتی تورهای مسافرتی و گردشی تا این اندازه اهمال و تسویف می‌شود؟!

زمانی که خبر کرونای انگلیسی آمد نیز مسئولان مربوطه آنقدر سستی کردند که به سبب همین رفت و آمدهای بعضاً نابه‌جا، بالاخره نوع انگلیسی این پدیده نحس، نیز دامن مردم را گرفت.

ای کاش مسئولانی که با مشاهده مراسمات مذهبی رگ گردن‌شان بیرون می‌زند، برافروخته می‌شوند، احساس خطر می‌کنند و هرچه به دهان‌شان می‌آید می‌گویند و… در موارد دیگری که خطر جدی جان هموطنان ما را تهدید می‌کند، نیز همان گونه با جدیت، سرعت و دقت عمل می‌کردند.

از نوع عملکرد برخی مسئولان این تصور به ذهن متبادر می‌شود که گویا اعتقاد آنها این است که با ویروس بسیار هوشمندی طرف هستند که مکان‌ها و مراسمات مذهبی و مقدس را شناسایی کرده و به آنجا حمله می‌کند و با جاهایی مثل وان، آنتالیا، استابول و آنکارا کاری ندارد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=8627

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
عواملی که باعث کنترل کرونا شد
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عواملی که باعث کنترل کرونا شد

31فروردین
ترساندن مردم از یک قانون با سوگواری روی قبر خالی!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.