• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

3
رفتار دوگانه ادامه‌دار ستاد مبارزه با کرونا

پیش بینی های عجولانه، از فاطمیه تا اعتکاف

  • کد خبر : 3609
  • 04 اسفند 1399 - 17:45
پیش بینی های عجولانه، از فاطمیه تا اعتکاف
متاسفانه به نظر می رسد ستاد ملی مبارزه با کرونا، در مواجه با مراسمات و سفرهای زیارتی رفتار دوگانه‌ای را در پیش گرفته است. نگاهی به عملکرد این ستاد نشان می دهد به جز معدود مراسمات شب قدر و ماه محر م، در دیگر موارد سوالات بسیاری را بی پاسخ گذاشته است.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه دیروز در خبرها اعلام شد که مراسم معنوی اعتکاف امسال برگزار نمی‌شود. حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از لغو مراسم اعتکاف امسال خبر داد.

وی گفت: اگرچه قرار بود که در شهرهای دارای وضعیت بهتر از جمله شهرهای دارای وضعیت آبی و سفید مراسم اعتکاف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، اما طبق آخرین تصمیم‌گیری کارگروه ملی مدیریت مقابله با کرونا مقرر شده که برگزاری مراسم اعتکاف در همه شهرها منتفی شود.
بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای همه مردم لازم الاجرا است و تا کنون نیز همین بوده است؛ اما ایشان در سخنانی با اشاره به ضرورت دعا و توجه به خدای متعال، این مسائل را جزو نیازهای اساسی و حتمی مردم خواندند و افزودند:
“نظر کارشناسی‌شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر می‌دانم اما این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد.”

رفتار دوگانه وزارت بهداشت

متاسفانه به نظر می رسد ستاد ملی مبارزه با کرونا، در مواجه با مراسمات و سفرهای زیارتی رفتار دوگانه‌ای را در پیش گرفته است. نگاهی به عملکرد گذشته این ستاد نشان می دهد به جز معدود مراسمات شب قدر و ماه محرم، که با فشار افکار عمومی و درخواست مکرر مومنین مجبور به صدور مجوز شد، در دیگر موارد سوالات بسیاری را بی پاسخ گذاشته است.
در بهترین حالت ستاد مذکور، تحت تاثیر برخی رسانه‌های زاویه دار، همچنین کم اطلاع از مسائل دینی و معنوی است.

جنجال آفرینی اولیه علیه شهر مقدس قم، در حالی که بعدها معلوم شد استان دیگری قبل از قم ابتلا به کرونا را استارت زده بوده است؛ موضع‌گیری نسبت به حرم‌های مطهر و بستن درب‌های حرم، در حالی که پاساژها و مراکز خرید مملو از جمعیت بود و هست؛ جلوگیری از دسته‌های عزاداری و در مقابل، باز بودن جاده‌ شمال برای مقاصد تفریحی که منجر به قرمز شدن وضعیت کرونا در استان‌های شمالی شد؛ برگزاری جشنواره فجر و کنسرت‌‌های موسیقی با وجود انتقادهای بسیار و… تنها بخشی از تصمیمات دوگانه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

در هفته‌ی گذشته انتقادها از باز بودن مرز کشورهای اطراف برای تردد مسافر و توریست بالا گرفته بود؛ سفرهای توریستی به ترکیه و دیگر مقاصد توریستی، مجاز اما سفر به عتبات عالیات که حتی در ایام اربعین، آمار کرونای بسیار پایینی داشت ممنوع است. اخیرا نیز با یک داستان مهییج معمایی، افزایش کرونای انگلیسی در خوزستان به مسافرین عراقی نسبت داده شده است!

آقای معاون وزیر نزدیک بیست روز از فاطمیه(س) گذشته اما…!!

بعد از ماه‌ها تعطیلی و برگزاری اولین نماز جمعه شهر قم، اظهارات آتشین علیرضا رئیسی (معاون وزیر بهداشت) علیه مردم قم و شیوه برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه(سلام الله علیها)، حاشیه‌های فراوانی داشت که دست آخر، وی مجبور به عذرخواهی از اظهارات غرض‌ورزانه خود شد. همزمان سهم مسافران انبوه کیش و قشم و شهرهای جنوبی صرفا یک انتقاد ساده بود.
معاون وزیر در همان اظهارات پیش‌بینی کرد با این روند در استان قم، وضعیت بدی در انتظار خواهد بود و عزاداران فاطمی و نمازگزاران جمعه را عامل مرگ و میر در پیک بعدی معرفی کرد:
” قطعاً ما دچار بیماری خواهیم شد و کسانی که با این بی‌‌مبالاتی این برنامه‌‌ریزی‌‌‌‌ها را می‌‌کنند بدون تعارف مسئول مرگ مردم ما در پیک بعدی هستند”

حال با گذشت نزدیک یک ماه از این پیش‌بینی نادرست معاون وزیر، نه تنها وضعیت در قم بدتر نشد که رو به بهبودی نیز رفت. سوال جدی از مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که تصمیمات این ستاد آیا با نظرات غیر کارشناسی و بر اساس گزارشات غلط شکل می‌گیرد؟!

درک نیازهای معنوی مردم به عنوان یک ضرورت

ظاهرا برای تصمیم‌گیران در وزرات بهداشت، درک ضرورت تفریح، ورزش و رویدادهای هنری برای جامعه، راحت‌تر از درک ضرورت معنویت برای افراد جامعه است. ریشه‌یابی این طرز تفکر در خوش‌بینانه‌ترین حالت، تفکر سکولار حاکم در فضای عمومی دانشگاه‌ها و محل تحصیل مسئولان است که آنها از فهم ضرورت نیازهای معنوی مردم عاجز کرده است.
مردم متدین ایران اسلامی، دست‌بوس و قدردان زحمات شبانه‌روزی کادربهداشت و درمان و مسئولان مربوطه است اما کم لطفی و ناعدالتی وزارت بهداشت و ستاد محترم کرونا نسبت به نیازهای معنوی مردم قابل قبول نیست.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=3609

مطالب مرتبط

03خرداد
احداث ۵۸۵ سد در ۱۸ سال!/ سدسازی‌های بی‌ضابطه ترکیه و بحران ریزگردها
مدیرعامل اندیشکده ماکا و کارشناس محیط زیست طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛

احداث ۵۸۵ سد در ۱۸ سال!/ سدسازی‌های بی‌ضابطه ترکیه و بحران ریزگردها

27اردیبهشت
مراسم تشییع مرحوم آیت الله فاطمی نیا در قم
21اردیبهشت
عواملی که باعث کنترل کرونا شد
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عواملی که باعث کنترل کرونا شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.