• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 6243اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5
حضرت آیت الله جوادی آملی تأکید کرد؛

صیانت از انقلاب و نظام؛ تکلیف همگانی/ مبادا در دام اختلاس و دروغ بیفتیم!

  • کد خبر : 7617
  • 06 فروردین 1400 - 16:20
صیانت از انقلاب و نظام؛ تکلیف همگانی/ مبادا در دام اختلاس و دروغ بیفتیم!
حضرت آیت الله جوادی آملی انقلاب و نظام اسلامی را احیاگر دین خواند و گفت: همه باید به خوبی از این نظام و انقلاب صیانت کرده و قدر آن را بدانیم، مبادا در دام اختلاس و دروغ بیفتیم.

به گزارش صدای حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی، امروز در یک پیام ویدئویی به شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در مسجد مقدس جمکران به صورت حضوری محدود و همچنین از بستر فضای مجازی برگزار گردید، اظهار داشت: انقلاب و نظام اسلامی دستاوردهای ارزشمندی را به ما ارزانی داشت و دین را مجددا احیا کرد و همه باید به خوبی از این نظام و انقلاب صیانت کرده و قدر آن را بدانیم، مبادا در دام اختلاس و دروغ بیفتیم.

ایشان افزود: اگر بدانیم امام حیّ، حاضر است و ما را می بیند از ما وظیفه ای می طلبد، اگر کسی عالم نباشد و بمیرد مرگش، مرگ جاهلی خواهد بود و اگر امام شناس نباشد و بمیرد، مرگش مرگ جاهلیت است و اگر عالم باشد و عامل نباشد و امام خود را درک نکنه مرگش، مرگ جاهلی است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: کسی که امام(عج)، شرایط غیبت، شرایط ظهور و فلسفه انتظار را نفهمد و نداند تمام این مراحل آینه خداست و اراده و دستور اوست ولاغیر باز اگر مرگش فرا رسد، مرگ او مرگ جهالیت است. همه باید امام شناسی و شیعه شناسی داشته باشیم، عارف و آگاه باشیم و بعد از علم، عمل کنیم و خود را در زمره منتظر واقعی قرار دهیم تا به سرمنزل مقصود برسیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی  گفتند: ادعیه، زیارات و همچنین روایات بخشی از این معرفت را به دست می دهد، به ویژه آن جا که حضرت به عنوان «نظام دین» معرفی می‌شود، یعنی دین وقتی نظام می یابد که امام معصوم (ع) حکومت کند، چراکه قلوب آنان، آشیانه و اوعیه مشیت الهی است.

در سلام به امام زمان همه شئون ایشان را مورد توجه قرار دهیم

ایشان ادامه داد: ما در سلام به آن حضرت، جمیع شئون ایشان را مورد توجه قرار می دهیم، چراکه بشر به همه این شئون نیازمند است و از این طریق می توان شئون الهی را نیز کشف کرد.

معظم له با بیان این که امام معصوم (ع) برترین موجود عالَم هستی است، اما در عین حال خود را  اذلّ اذلّین می بیند، افزود: همان گونه که امام (ع) با احساس ذلت ممدوح به مقام امامت می رسد، شاگردان امام معصوم(ع) هم می توانند با همین احساس ذلت متوجه شوند که امامشان را شناخته اند.

حضرت آیت الله جوادی آملی  گفت: وجود مبارک رسول الله (ص) می فرماید دین را از اعمال، رفتار و مناسک من بگیرید، پس باید به آنان اقتدا کنیم و بدانیم هرچه به عنوان تبیین حُکم الهی و تشریع وارد شده است، وظیفه ای از وظایف ما خواهد بود.

ایشان در ادامه از همگان خواستند قدر این انقلاب و نظام را بدانند و با تأکید بر این که مبادا کسی به بیراهه برود و دیگران را نیز به بیراهه ببرد، بیان داشت: فهم امام معصوم (ع) را به عنوان آینه خدا و مظهر اراده الهی، نیازمند کار اساسی و علمی است، در ادعیه از خدا می خواهیم همان گونه که با نعمت ایمان، توفیق بیرون آمدن از جاهلیت را به ما عطا کرده است، توفیق دهد تا اسلحه ما نیز برای یاری ولی عصر (عج) از غلاف بیرون بیاید.

این مرجع تقلید افزودند: البته منظور از اسلحه، اعم از اسلحه نظامی است و قلم، قدم،  مال، قدرت و مانند آن را نیز شامل می شود، فقط باید توجه داشت که این سلاح ها را باید به صورت علنی در نصرت و یاری امام زمان (عج) به کار گرفت.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=7617
  • منبع : حوزه

مطالب مرتبط

19اردیبهشت
شیخ صدوق؛ از تولد به دعای امام زمان تا عالم پروری و شناخت نیاز زمانه
08اردیبهشت
۱۷۰ سال حبس برای متهمان پرونده بانک سرمایه
02اردیبهشت
مسؤولان به مهدویت نگاه اداری و رفع‌ تکلیفی دارند
پاسخ رائفی‌پور به شبهات درباره مسجد جمکران:

مسؤولان به مهدویت نگاه اداری و رفع‌ تکلیفی دارند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.