• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 6243اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

4
یادداشت؛

در زمین بازی دشمن…

  • کد خبر : 4917
  • 13 اسفند 1399 - 13:07
در زمین بازی دشمن…
در كار حوزوی و آخوندی و كار علمی و فرهنگی، اولین كاری كه خدمت به آمریكایی‌ها و خدای نكرده باعث سرنگونی دین یا حوزه این است كه اولویت‌ها را عوض كنیم، یعنی آن كارهایی كه ضرورت دارد انجام بدهیم را انجام ندهیم و یک كارهایی كه ضرورت ندارد را انجام دهیم.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام احمد عابدی، استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه  در یادداشتی، به تقسیم‌بندی مدل‌های مختلف استعمار نو و اولویت‌بندی در شناخت وظیفه پرداختند.

 یک استعمار قدیم داریم، یک استعمار نو و یک استعمار فرانو.

 استعمار فرانو این است که می‌گوید یک کاری بکنیم که مردم آن طور که ما می‌خواهیم فکر بکنند. یا مثلا زمانی که کمونیست‌ها بودند، رئیس جمهور رومانی که کمونیست بود… روس‌ها به ایشان گفتند معاون اول شما جاسوس آمریکایی‌هاست.

 وقتی معاون اول را دستگیر کردند به او گفتند تو چه اطلاعاتی به آمریکایی‌ها می‌دادی؟ گفت هیچ، آمریکایی‌ها فلان قدر پول به من داده و گفتند هیچ اطلاعاتی نمی‌خواهد به ما بدهی که یک وقت گیر نیفتی. فقط دو کار برای ما بکن، کار اول اینکه همیشه اولویت‌های کشور رومانی را عوض کن، کار دوم هم اینکه همیشه مسئولین ضعیف سر کارها بگذار، همین کار را برای ما بکن خودبخود رومانی عوض می‌شود.

 حالا این در عرصه سیاسی است و من و شما در کار حوزوی و آخوندی و کار علمی و فرهنگی، اولین کاری که خدمت به آمریکایی‌ها و خدای نکرده باعث سرنگونی دین یا حوزه این است که اولویت‌ها را عوض کنیم، یعنی آن کارهایی که ضرورت دارد انجام بدهیم را انجام ندهیم و یک کارهایی که ضرورت ندارد را انجام دهیم.

 کاری که هارون الرشید می‌کرد علما را جمع کرد و می گفت بنشینید تحقیق کنید که ریشه فلان کلمه چه بوده و جایزه هم تعیین می‌کرد و ماه‌ها و سال‌ها علما می‌نشستند بحث می‌کردند که ریشه این کلمه چیست.

اولین کار برای ما اگر می‌خواهیم به دینمان خدمت کنیم شناخت اولویت‌هاست.

دومین خدمت به دشمنان دین هم این است که آدم‌های ضعیف را برای کارهای قوی بگذاریم. مثلاً یک کسی که یک درسی را نمی‌تواند بگوید این بنشیند آن درس را بگوید، یک کسی اهل آن کتاب نوشتن نیست بنشیند آن کتاب را بنویسد، یک جاهایی که یک منبر حساسی است به آدم‌های ضعیف بدهیم و آنجاهایی که حساس و مهم نیست به آدم‌های قوی بدهیم، مسئولیت‌های مهم را به آدم‌های ضعیف و مسئولیت‌های ضعیف را به آدم‌های مهم بدهیم. این خودش کافی است برای اینکه خدای نکرده یک نظامی را تغییر بدهیم.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=4917
  • نویسنده :  آیت‌الله احمد عابدی

مطالب مرتبط

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

13آبان
اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!
پاسخ مدیر اندیشکده حوزه به انتقاد صدای حوزه؛

اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.