• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

8

از این حسن انتخاب توسط مدیریت حوزه های علمیه برای معاونت تهذیب، به خودتان ببالید!

  • کد خبر : 44172
  • 27 آبان 1402 - 8:50
از این حسن انتخاب توسط مدیریت حوزه های علمیه برای معاونت تهذیب، به خودتان ببالید!
طلاب عزیز نمی‌دانند پایگاه های بسیج مدرسه حقانی از پایگاه های فعال و با نشاطی در مدارس علمیه قم بود. و همه ارکان آن فعالیت های گسترده ای را در طول سال انجام میدادند.همین بسیج مدرسه بود که طلاب بسیجی با هدایت و حمایت مدیر محترم مدرسه و اساتید بزرگترین یادواره شهدا را در سطح ملی را در آن رقم می‌زدند.هیچ میدانید اولین بار در قم شهید #حاج_قاسم_سلیمانی عزیز در مدرسه حقانی در یادواره شهدا به عنوان سخنران دعوت شد؟

به گزارش خبرنگار صدای حوزه بعد از انتشار مطلبی با عنوان “یکی از روش های ارتقا در مناصب مدیریتی حوزه!” (لینک) پاسخی به صدای حوزه ارسال شد که از نظر می گذرانیم:

حقیر با افتخار طلبه سابق مدرسه علمیه حقانی و یکی از شاگردان کوچک حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای واحدی زید عزه العالی هستم.

در روزهای اخیر شاهد یک بی‌تقوایی و بد اخلاقی در فضای مجازی در پی انتصاب حضرت حجت الاسلام والمسلمین واحدی در معاونت تهذیب حوزه علمیه و قبول زحمت توسط ایشان بودیم.
جریان سازمان دهی شده‌ ی ذی نفوذی که توسط یک عده افراد معلوم الحال با اغراض مشخص در حال انتشار مطالب غیر واقعی ،خلاف واقع ،ناصحیح و مغرضانه هستند.
لذا لازم است که چند نکته را اشاره کنیم:
یک.اطلاعاتی که در مورد شهرک مهدیه و نوع سکونت ایشان در آن شهرک مطرح است از کجا به دست آمده است؟
آیا ما از قوانین آن شهرک مطلعیم؟
آیا از افرادی که در آن شهرک ساکنند و چگونه ساکنند اطلاع داریم؟
این اطلاعات را از کجا به دست آورده‌ایم؟
آیا اطلاعات ما دقیق است؟
اگر اطلاعات ما دقیق نیست و نمی‌دانیم جریان آن شهرک که یک شهرک پیچیده با سابقه طولانی است آیا این صحیح است که به افراد ساکن در آن شهرک اتهام بزنیم آنها را منتسب به برخی از افراد بدانیم یا نوع سکونت آنها را خلاف بدانیم و بعد آنها را مجرم و … بعد مجوزی برای زیر سوال بردن افراد و بازی کردی با آبروی اشخاص ؟

یکی از روش های ارتقا در مناصب مدیریتی حوزه!

مسئله دوم در مورد زحمات ایشان و سوابق نورانی ایشان در دوران مدیریت مدرسه علمیه حقانی و بعد از ان در خدمت به حوزه‌های علمیه است که لازم است همه ی اساتید،طلاب که در مدرسه علمیه حقانی و مجموعه های دیگر همراه با ایشان مشغول بوده اند به جهت رعایت ادب و احترام به استاد و جلوگیری از ظلمی که رخ داده و دفاع از مومن ،دیگران از آنچه در مدرسه علمیه حقانی و مجموعه های دیگر گذشت مطلع کنند!
شاید هنوز خیلی‌ها نمی‌دانند و اطلاع ندارند که برخی از طلاب کادر و اساتید مدرسه علمیه حقانی به دیدار رهبری رفتند و #رهبری پس از مطالعه برنامه مدرسه فرمودند : برنامه مدرسه علمیه حقانی باید مسطوره ای برای حوزه های علمیه باشد.

خیلی ها نمی‌دانند که مدرسه علمیه حقانی از مدارس پویای سیاسی بوده و ما در همه عرصه های سیاسی با مدیریت حکیمانه حاج آقای واحدی و همراهی اساتید در همه‌ی وقایع و صحنه های سرنوشت ساز از جمله فتنه ۸۸ و مسیله آقای منتظری و … در مدرسه و حتی در قم و شهرستان ها فعالیت میدانی جدی داشتیم.

طلاب عزیز نمی‌دانند پایگاه های بسیج مدرسه حقانی از پایگاه های فعال و با نشاطی در مدارس علمیه قم بود. و همه ارکان آن فعالیت های گسترده ای را در طول سال انجام میدادند.همین بسیج مدرسه بود که طلاب بسیجی با هدایت و حمایت مدیر محترم مدرسه و اساتید بزرگترین یادواره شهدا را در سطح ملی را در آن رقم می‌زدند.هیچ میدانید اولین بار در قم شهید #حاج_قاسم_سلیمانی عزیز در مدرسه حقانی در یادواره شهدا به عنوان سخنران دعوت شد؟

درس اخلاق های هفتگی مستمر و دعوت از اساتید به نام ،اعتکاف سالانه،سفر های زیارتی مکرر مشهد مقدس و کربلا،زیارت عمره دسته جمعی طلاب و اساتید با حضور حضرت آیت الله خوشوقت ره و طراز بالای علمی و پژوهشی مدرسه و استفاده از اساتید متقی و انقلابی و خیلی از مواردی دیگر که نتیجه آن حضور ماثر میوه های گلستان مدرسه علمیه حقانی که امروز در سراسر ایران عزیز و حتی فراتر از مرزها در عرصه های مختلف علمی،تبلیغی و اجرایی در حال انجام رسالت طلبگی خودشان هستند.
آیا این توفیقات غیر از #درایت و #مدیریت_حکیمانه استاد واحدی و همراهی اساتید انقلابی مدرسه مقدور بود؟
حاشا و کلا !

آقایان !
قدرشناسی از زحمات ایشان و همه ی اساتیدمان وظیفه ماست.

سوال آخر: آیا حوزه علمیه نباید نسبت به کانال هایی که در فضای مجازی فعالیت دارند و خود را منتسب به حوزه دانسته و ادعای انتشار صدای طلاب حوزه علمیه را دارند و اتفاقا خلاف بین شرعی و اخلاقی را مرتکب می‌شود،تهمت میزند،اهانت میکند و … برخورد کند ؟
متولی این مسئله در حوزه چه کسی است؟
ببندید دکان این کاسب های بی تقوا را !
این صدای طلاب حوزه علمیه نیست !
طلبه خلاف نمی‌گوید
کلام یک طلبه سدید و صواب است .
این کانال ها آبروی حوزه را برده اند.

حرف آخرم خطاب به طلبه های جوانی است که به تازگی پا در این میدان نهاده اند
به خودتان ببالید و شاکر پروردگار باشید از این حسن انتخاب توسط مدیریت محترم حوزه های علمیه برای معاونت تهذیب.
به زودی در حوزه های علمیه در عرصه تهذیب و تربیت تحول جدی و‌ ماثری را تجربه خواهید کرد.ان شالله

دوستان و اساتید عزیزم! از روزهای نورانی و توفیقات مدرسه علمیه حقانی و تجربه‌ ی مصاحبت با حجت الاسلام والمسلمین استاد واحدی بنویسد‌.
این کمترین کاریست که می‌توانیم انجام دهیم./ الاحقر حسین حسن خواه

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44172
  • نویسنده : حسین حسن خواه

مطالب مرتبط

19اسفند
مردمی سازی تربیت در رأس برنامه های تهذیبی مدارس علمیه قرار بگیرد
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری مطرح کرد؛

مردمی سازی تربیت در رأس برنامه های تهذیبی مدارس علمیه قرار بگیرد

18اسفند
صیانت از میثاق طلبگی؛ بار گرانی بر دوش معاونت تهذیب
مطالبه آیت الله اعرافی از حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده؛

صیانت از میثاق طلبگی؛ بار گرانی بر دوش معاونت تهذیب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.