• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

5
مطالبه آیت الله اعرافی از حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده؛

صیانت از میثاق طلبگی؛ بار گرانی بر دوش معاونت تهذیب

  • کد خبر : 5655
  • 18 اسفند 1399 - 10:46
صیانت از میثاق طلبگی؛ بار گرانی بر دوش معاونت تهذیب
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور صیانت و توجه نسبت به طرح میثاق طلبگی را یکی از وظایف معاونت تهذیب برشمرد و گفت: این طرح برکات خیلی خوبی در سال های گذشته داشته است.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله اعرافی در نشست با معاون و شورای تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، گفت: فرصت های بزرگ و مهمی برای خودسازی و تهذیب نفس و پیشرفت های معنوی در ماه های رجب و شعبان و رمضان قرار داده شده است؛ خوش به حال آنان که توانستند پرده های حجاب را در این ماه ها کنار بزنند و به مراتب بالای معنویت دست یابند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های معاونت تهذیب در طول چند ماه گذشته افزود: از جمله اقدامات ارزنده معاونت تهذیب در چند ماه اخیر سفر به استان ها و واحدهای صفّی حوزه بوده که محل تقدیر است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۰ سال درخشش تهذیبی در حوزه باشد و فضای بهتری برای حضور تربیتی اساتید و مسئولان حوزه فراهم گردد.

وی گفت: کرونا هم تهدیدات و هم فوایدی را برای همه به دنبال داشته؛ یکی از فرصت های آن ایجاد فضایی برای توجه به آموزش های مجازی و بهره گیری از این فضا بوده است.

دروس اخلاق علمای گذشته به ویژه امام خمینی در اختیار طلاب قرار گیرد

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: ما در مباحث تربیتی آن جان مایه ظرافت کاری و ریزبینی لازم را باید داشته باشیم تا به موفقیت برسیم؛ شیوه ها و تدابیر کارآمد، برنامه ریزی درست، نیروی جهادی و مخلص و مشارکت استاد، مدیر و طلبه در فرآیند تربیت و همین طور هماهنگی با واحدهای آموزش از ارکان مهم فرآیند تربیت است.

وی افزود: از معاونت تهذیب می خواهیم دروس اخلاق علمای درگذشته و قدیم همچون حضرت امام خمینی رحمه الله علیه را هم جمع آوری نمایند و آن ها را در اختیار طلاب قرار دهد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: معاونت تهذیب حوزه باید طرح میثاق طلبگی را مورد صیانت و توجه قرار دهد؛ چرا که این طرح برکات خیلی خوبی در سال های گذشته داشته است.

وی گفت: طلبه باید در پنج سال اول دوران تحصیل حداقل یک مرتبه به اردوی راهیان نور اعزام شود تا با روحیه جهاد و ایثار به طور کامل تری آشنایی یابد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=5655
  • منبع : حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.