• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

6

دگماتیسم روش شناختی، پاشنه آشیل اعتدال!

  • کد خبر : 2316
  • 22 بهمن 1399 - 17:17
دگماتیسم روش شناختی، پاشنه آشیل اعتدال!
تأکید بیش از حد بر روابط با آمریکا و برجام حتی در سالروز ۲۲ بهمن برای حل مسأله تحریم و ارسال سیگنال ضعف و نیاز به دشمنان نظام و تعارف زدن به آنها برای نقش آفرینی در چرخه اقتصادی کشور، چیزی جز دگماتیسم روشی نیست.

هر دولتی فارغ از آمار و ارقام باید در کسب رضایت عمومی و سنجش میدانی، کارنامه موفقیت یا عدم موفقیتش را محک بزند. شعارهای کیفی باید به میزان و معیار کمی هم آزموده شوند والا که با یک سخنرانی و شوآف رسانه ای هم می شود ژست موفقیت گرفت و وعده پیروزی برای آینده ای همچون گذشته داد.

آمار و ارقام نشان از کارنامه ضعیف دولت در کنترل بازار و پیشرفت درون زا دارد و البته حس و حال عمومی مردم و سفره های کوچک و تحت فشار نیز گویای این ضعف در ساحت اهداف و استراتژی های دولت است.

اینکه بارها صندوق ذخیره ارزی و توسعه را خالی کنیم و با چاپ پول و بدهی به بانک و فشار بر ملت، هزینه های دولت را جبران کنیم نشان از یک بیماری در دال مرکزی گفتمان حاکم بر برنامه و بودجه بسته شده دارد.

مسیر سنگلاخی پیش روی اعتدال

توسعه در ادبیات اعتدالی، عادی سازی روابط اقتصادی با دنیاست که به زعم دولت و آشنایانش، به دلیل اندیشه های ایدئولوژیک و الهیات استکبارستیزی وارد مسیر سنگلاخی و صعب العبوری شده است.

از این رو در تلاش بودند و هستند که مبانی را به نفع نتایج تخیلی و خوش بینانه و پیش داورانه مصادره، تغییر یا تحریف نمایند. اینکه نگاه امام به آمریکا چه بود و دیدگاه آمریکا به انقلاب و نظام چیست را فاکتور می گیرند و ادعا می کنند که در منطقه الفراغ برجامی و بدون ذهنیت، بایستی با آمریکا و متحدانش پای میز مذاکره نشست.

از تمام مختصات فکری و عملیاتی شیطان بزرگ و روباه پیر غمض عین نموده و تصور می کردند یا می کنند که با دجال هم می شود مذاکره منصفانه و بدون پیش شرط داشت و مطالبه حق نمود.

ویروسی که به جان سوپرمن‌های برجامی افتاده

این سوپرمن های حامی برجام ما فارغ از خطای شناختی در بازی دیپلماتیک، مبتلا به ویروس تک راهبردی شده و با هیجان زدگی و اصرار هشت ساله بر عملیاتی کردنش، از دیدن سایر گزینه ها برای رفع تحریم، بیگانه شده اند.

می توان اذعان نمود که دولت اعتدال با سرمایه گذاری و اعتماد بیش از حد بر تعاملات فرضی با دول غربی زیر سایه برجام، دچار یک خطای روش شناختی شد و با هدر دادن ظرفیت های دیپلماتیک در نسبت با کشورهای قوی و مشتاق دیگر و همچنین کم توجهی به اقتصاد درون زا به یک انسداد راهبردی در حصول نتیجه به نفع اقتصاد کشور رسید.

دولت هوشمند و جوان حزب اللهی؛ نیاز اصلی کشور

تأکید بیش از حد بر روابط با آمریکا و برجام حتی در سالروز ۲۲ بهمن برای حل مسأله تحریم و ارسال سیگنال ضعف و نیاز به دشمنان نظام و تعارف زدن به آنها برای نقش آفرینی در چرخه اقتصادی کشور، چیزی جز دگماتیسم روشی نیست که باعث شرطی شدن سفره ملت به تعاملات از پیش باخته شده و ابتکار عمل را در اتخاذ پلن B و C و…از دسترس خارج می کند.

دولت هوشمند و جوان حزب اللهی می طلبد که با یک نگاه هیبریدی به ظرفیت های انرژیک و اطلاعاتی کشور، گزینه های متعددی را روی میز برنامه ریزی و عملیاتی خود داشته باشد تا هیچ موقع ضعف و ناکارمدی در یک روش، باعث سرریز بحران سمت بازار مردم نگردد.

علیرضا محمدلو

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=2316

مطالب مرتبط

01خرداد
حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز
دغدغه های اصلی اقتصاددانان اسلامی به دولت منتقل شد؛

حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز

29اردیبهشت
ایران مقابل آمریکا پیروز شده است
اعتراف جالب مشاور ترامپ پس از 41 سال؛

ایران مقابل آمریکا پیروز شده است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.