• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 6242اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

4

پیشگیری و درمان کرونا با دمنوش!

  • کد خبر : 2064
  • 20 بهمن 1399 - 9:36
پیشگیری و درمان کرونا با دمنوش!
برخی دمنوش ها سبب تقویت سیستم ایمنی بدن وجلوگیری از ضعیف شدن بدن می شوند.

به گزارش صدای حوزه، یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی با بیان اینکه دمنوش ‌های متنوعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد، گفت: این دمنوش‌ ها باعث جلوگیری ازضعیف شدن بدن شده و سبب می‌شوند ویروس هایی مانند کرونا و آنفلوآنزا نتوانند بدن را درگیر کنند.

هانیه ناصری افزود: دمنوش‌هایی مانند آویشن شیرازی، مرزنجوش، پونه‌کوهی، نعناع، گل پنیرک،ختمی و زوفا، قدومه شیرازی، اسطوخودوس، بابونه، چای سبز، سفید و کوهی، کاکوتی و عناب از جمله دمنوش ‌های مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند و نوشیدن این دمنوش ‌ها از ابتلای افراد به سرماخوردگی پیشگیری کرده و به درمان این عارضه کمک می‌کند.

ناصری گفت: دمنوش ترکیبی چوب دارچین و زنجبیل و چای ترش نیز یکی از بهترین ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

دمنوش‌های برای خارج کردن خلط از ریه

وی، نوشیدن دمنوش ترکیب آویشن شیرازی، پونه کوهی، زنجبیل و عناب را هم برای بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا بسیارمؤثر دانست و افزود: این دمنوش موجب رفع عفونت سینوس‌ها و معده و نیز خارج کردن خلط از ریه‌ ها می‌شود.

ناصری تصریح کرد: برای این منظور باید ۳۰ گرم آویشن شیرازی را با ۱۰ گرم از هر یک از این گیاهان و هفت عدد عناب داخل قوری ریخته و پس از اضافه کردن آب‌ جوش به آن صبرکرد تا دمنوش به خوبی دَم بکشد و هنگام مصرف دمنوش، عسل به آن اضافه کرد. این دَم‌کرده را می‌توان روزانه  چهار تا پنج لیوان میل کرد.

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی ترکیب سرکه سیب یا انگور محلی، سیر و عسل را هم یکی دیگر از قوی‌ترین ترکیبات تقویت کننده سیستم ایمنی بدن عنوان کرد و افزود: این ترکیب خاصیت آنتی ‌بیوتیکی قوی دارد.

وی گفت: برای تهیه این ترکیب باید سه حبه سیر خام را به شکل ریز رنده و آنها را با یک لیوان سرکه سیب یا انگور محلی و هفت قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرد، این ترکیب باید روزانه سه بار و هر بار یک قاشق غذاخوری میل شود.

رژیم غذایی و میوه‌های مفید برای بیماران کرونایی

ناصری تصریح کرد: مبتلایان به سرماخوردگی برای رفع مشکل‌شان باید علاوه بر استفاده از این گیاهان دارویی از مصرف غذاهای حجیم و چرب پرهیز کرده و مصرف طبخ غذایی آنها به صورت آب پز، بخارپز و یا کبابی باشد.

وی یادآور شد: استفاده از مرکبات مانند لیموترش، لیموشیرین، پرتقال و همچنین کیوی یکی از بهترین خوراکی ها برای این دسته از بیماران است.

ناصری افزود: این بیماران باید هنگام مصرف لبنیات از سیاهدانه، پودر نعنا یا پودر زیره همراه آن استفاده کنند.

 کارشناس ارشد گیاهان دارویی مصرف همزمان گیاهان دارویی با داروهای آرام‌بخش شیمیایی، خواب‌آور، ضد فشارخون و افسردگی را خطرناک دانست و تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که این گیاهان اثربخشی داروهای شیمیایی را افزایش دهند، بنابراین باید بین استفاده از گیاهان دارویی و مصرف داروهای شیمیایی حداقل دو تا سه ساعت فاصله باشد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=2064
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
عواملی که باعث کنترل کرونا شد
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عواملی که باعث کنترل کرونا شد

17اردیبهشت
نکات ساده برای مقابله با علائم شدید حساسیت
01اردیبهشت
اگر حمایت‌های رهبری نبود، از فشارهای داخلی نیز درهم می‌شکستیم/خانواده‌های ناباروری که به کمک رویان صاحب فرزند شدند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.