• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
ژنرال اسرائیلی:

اسرائیل در بدترین شرایط ۵۰ سال اخیر قرار دارد!

  • کد خبر : 13707
  • 01 خرداد 1400 - 11:41
اسرائیل در بدترین شرایط ۵۰ سال اخیر قرار دارد!
مقاومت فلسطین در جریان ۱۱ روز نبرد با اسرائیل، اقدام به شلیک ۴۳۶۹ موشک به اراضی اشغالی کرد که ۳۰۰ موشک در ۱۲ ساعتِ ابتدایی درگیری‌ها با اسرائیل، شلیک کرده است که به گفته ژنرال ارتش اسرائیل این وضعیت بدترین موقعیت امنیتی این رژیم از سال ۱۹۷۳ است.

به گزارش صدای حوزه، «معتصم الدلول»، نویسنده و تحلیلگر مسائل فلسطین که ساکن در شهر غزه است، در گزارشی برای پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور»، به تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه پرداخته و به طور خاص به این مسئله اشاره کرده که رژیم اسرائیل برای مخفی کردن شکست خود در جنگ‌غزه، واقعیات را وارونه جلوه می‌دهد و صرفاً با طرح ادعاهای پوچ مبنی بر کسب پیروزی در این جنگ سعی دارد نزد افکار عمومیِ داخلی خود حفظ آبرو کند.

معتصم الدلول در این رابطه می‌نویسد: «کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به تازگی از برقراری آتش بس با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بحبوحه حمله این رژیم به غزه خبر داده است. غزه، در روزهای اخیر آماج حملات گسترده هوایی، موشکی و توپخانه‌ای رژیم اسرائیل بوده است.

دولت مصر به عنوان طرف میانجی در این آتش بس از دو طرف خواسته تا به آتش بس که از ساعت دو بامدادِ روز جمعه(۳۱ اردیبهشت ماه) برقرار شده، احترام بگذارند. در این رابطه “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل گفته است که کابینه امنیتی اسرائیل با برقراری آتش بسِ متقابل با حماس، بدون هرگونه قید و شرطی، موافقت کرده است. در نقطه مقابل، مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرده که اگر اسرائیل بخواهد آتش بس را نقض کند، با پاسخ گسترده آن مواجه خواهد شد.

شروع تهاجم اسرائیل

تهاجم اسرائیل به نوار غزه زمانی آغاز شد که گروه‌های مقاومت فلسطین به بیش از ۲۰ روز حملات نیروهای امنیت اسرائیلی به نمازگزاران در مسجد الاقصی و همچنین اعراب فلسطینیِ ساکن در محله شیخ‌جراح بیت المقدس که هدف حملات شهرک نشینان افراطی و پلیس اسرائیل قرار داشتند(صهیونیست‌ها سعی داشتند تا با یک رویه قضاییِ جعلی، مسلمانان فلسطینی را از خانه و کاشانه خود بیرون کرده و آن ها در در اختیار شهروندان صهیونیست قرار دهند)، اعتراض کردند و با صدور یک اولتیماتوم و متعاقبا پرتاب موشک، به این تجاوزگری ها واکنش نشان دادند.

زمانی که مقاومت فلسطین اقدام به پرتاب موشک به اراضی اشغالی کرد، اهدافی را برای خود تعریف کرده بود که از جمله مهمترین آن ها می توان به پایان دادن به رویه های وحشیانه اسرائیل در بیت المقدس و مسجد الاقصی علیه مسلمان فلسطینی، و عدم اخراج شهروندان فلسطینی از محل شیخ جراح بیت المقدس، اشاره کرد. اسرائیل نیز با حمله به غزه سعی داشت تا زیرساخت‌های مقاومت را نابود کند و به باور خود، معادله بازدارندگی را علیه حماس ایجاد کند.

از همان روزِ اول درگیری ها، مقاومت فلسطین، اسرائیل را با پرتاب ده ها موشک با بردهای مختلف شوکه کرد که عملا ۷۰ درصد از اراضی اشغالی را فلج کرد و هزاران صهیونیست را وادار کرد تا به پناهگاه های اضطراری هجوم برند. موشک های فلسطینی به طور خاص “فرودگاه بن گورین” را نیز فلج کردند و چالشی قابل توجه را برای تل آویو به وجود آوردند.

مقابله به مثل از نوع اسرائیلی

در نقطه مقابل، برخلاف آنچه اسرائیلی ها ادعا می کنند، حملات آن ها علیه نوار غزه، یکی پس از دیگری با شکست رو به رو بودند. نخستین حملات آن ها، صرفا تجمعات مردمی را در “جبالیا” و “بیت حانون” هدف قرار دادند و موجب کشته شدن ده ها زن و کودک و غیرنظامی شدند.

اسرائیل تلاش زیادی کرد تا با استفاده از پهپادهای خود، اهداف نظامی حماس را شناسایی کند با این حال، شکست سختی خورد. ارتش اسرائیل مدام اهداف غیرنظامی را هدف قرار می داد و همواره ادعا می کرد که به مراکز نظامی حماس آسیب زده است. این حملات تا حد زیادی تاسیسات آب، برق، بیمارستان، و ساختمان های دولتی غزه را هدف قرار می دادند و عمده قربانیان آن ها نیز غیرنظامیان(مخصوصا زنان و کودکان) بودند.

ارتش اسرائیل در آخرین روز از تهاجم خود به نوار غزه ادعا کرد که ۱۶۰ رزمنده فلسطین را به شهادت رسانده که در میان آن ها مقام های ارشد نظامی حماس نیز حضور داشته اند. این در حالی است که در میدان واقعیت، از مجموع ۲۳۲ فردی که در جریان حملات اسرائیل به غزه شهید شده اند، ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ فرد سالخورده وجود داشته است.

در میان افراد باقی مانده نیز معلولان و دیگر افراد غیرنظامی نیز به چشم می خورند. همه این ها به این معنا هستند که اسرائیل در مورد تلفاتِ مقاومت دروغ می گوید و دلیل اصلی آن نیز حفظ آبرو نزد افکار عمومی داخلی و در عین حال، مخفی کردن جنایات جنگی اش علیه مردم مظلوم غزه از چشمان جامعه بین المللی است. 

مقام های اسرائیل در روزهای آخیر به کرات ادعا کرده اند که به تونل های زیرزمینی حماس(که آن را مترویِ حماس) می خوانند، آسیب های جدی وارد کرده اند، این در حالی است که بسیاری از رسانه های اسرائیلی در بحبوحه طرح این ادعاها، هنوز از حملات موشکی گسترده حماس به اراضی اشغالی و استفاده فعالِ این گروه از تاسیسات زیرزمینی خود گزارش می دادند.

همه چیز برای ما گران تمام خواهد شد

“زیکا ووگال” از ژنرال های بازنشسته ارتش اسرائیل می گوید: “وضعیت امنیتی کنونی ما از سال ۱۹۷۳ میلادی، تقریبا در بدترین حالت خود قرار دارد. نتانیاهو مدام به ما دروغ هایی می گوید که نباید آن ها را باور کنیم. ما عملا در محاصره هستیم و اگر نتوانیم قابلیت های عملیاتی خود را بهبود بخشیم، آنگاه باید اعتراف کنیم که همه چیز برای ما گران تمام خواهد شد”.

نتانیاهو و تیم دفاعی و امنیتی او که حمله به نوار غزه را سازماندهی کرده اند، بسیاری از حقایق را پنهان می‌کنند. در این راستا، “گیدئون سار” عضو پارلمان اسرائیل(کنست) می گوید: “شکست اسرائیل در جنگ عیله غزه، ضربه ای سنگین به بازدارندگی تل آویو بود. اکنون اسرائیلی ها هستند که بدون تحمیل هرگونه هزینه ای به حماس، به نبرد علیه غزه خاتمه داده اند و عملا با یک ناکامی عظیم و عمیقِ سیاسی و نظامی رو به رو شده اند”.

در این راستا همچنین “آویاد گلیکمن” مفسر سیاسی و بین المللی در کانال ۱۳ اسرائیل، در پیامی توئیتری می گوید: اینطور به نظر می رسد که نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو عمیقا از ارائه توضیح در مورد جنگ غزه هراس دارد و ما باید آخرین اخبار جنگ را از رسانه های بین المللی و مخصوصا عربی بشنویم”.

اگر نتانیاهو واقعا ایمان داشت که پیروزِ جنگ علیه غزه است، با غرور و جنجال های فراوان رسانه ای در مقابل دوربین ها و خبرنگاران حاضر می شد و در این رابطه موضع گیری می کرد. با این حال، آنچه ارتش اسرائیل در نوار غزه انجام داد شرم آور بود و فقط موجب کشته شدن زنان و کودکان و آسیب رسیدن به تاسیسات زیرساختی غیرنظامی شد.

شلیک ۴۳۶۹ موشک به اراضی اشغالی

“بن زیکری” از روزنامه اسرائیلی هارتص گزارش داده که حماس در جریان ۱۱ روز نبرد با اسرائیل، اقدام به شلیک ۴۳۶۹ موشک به اراضی اشغالی کرده که ۳۰۰ موشک در ۱۲ ساعت ابتدایی درگیری ها با اسرائیل شلیک شده اند. در این راستا، شاخه نظامی حماس به طور خاص تاکید کرده بود که آمادگیِ مدیریت یک جنگ فرسایشی با اسرائیل را دارد و زرادخانه های آن نیز پُر از موشک و دیگر سلاح های لازم هستند.

رزمندگان فلسطینی از این امتیاز برخوردارند که حقوق بین الملل و همچنین افکار عمومی بین المللی، حق آن ها جهت دفاع از خود را به رسمیت می شناسند اما آنچه اسرائیل به عنوان حق دفاع از خود مطرح می‌کند، کاملا نامشروع و بی پایه و اساس است. آتش بس میان رژیم اسرائیل و مقاومت برقرار شد اما این مساله، آن پایانی نبود که بنیامین نتانیاهو برای جنگ اخیر، خواستارش بود و عملا به شکستی تمام عیار برای تل آویو تبدیل شد».

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=13707
  • منبع : خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط

30مهر
درخشش حوزه علمیه قم در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم مظلوم فلسطین
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛

درخشش حوزه علمیه قم در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم مظلوم فلسطین

03خرداد
یک اقدام تروریستی و لاف های متناقض رسانه های صهیونیستی
02خرداد
‏ترور یک فرد نظامی خارج از محیط عملیات نشانه چیست؟
سید نظام الدین موسوی در توئیتی اظهار کرد؛

‏ترور یک فرد نظامی خارج از محیط عملیات نشانه چیست؟

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.