• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

3
آیت الله اختری:

مقابله با تحریف اسلام منافاتی با وحدت ندارد +فیلم و صوت

  • کد خبر : 5816
  • 19 اسفند 1399 - 10:41
مقابله با تحریف اسلام منافاتی با وحدت ندارد +فیلم و صوت
رئیس شورای عالی سیاستگذاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: وهابیت خط تحریف امویان را در پیش گرفته است و لازم است با جریان تحریف اسلام مقابله جدی صورت بگیرد، مقابله با تحریف اسلام منافاتی با وحدت ندارد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، آیت الله محمدحسن اختری رئیس شورای عالی سیاستگذاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) صبح امروز در افتتاحیه همایش بین المللی حضرت ابوطالب، با بیان اینکه تنها نعمتی که خداوند برای آن بر ما منت گذاشته نعمت دین و هوایت است، گفت: در دو جایگاه خداوند متعال در قرآن کریم به عنوان نعمت و منت گذاری بر این نعمت تأکید فرموده است.

وی در ادامه افزود: نعمت بعثت پیامبر اسلام(ص) و ظهور امام زمان(عج) دو جایگاهی هستند که خداوند بخاطر آن بر ما منت نهاده است، مظلومیت حضرت ابوطالب یک موضوع بسیار مشخص است و این ظلم بزرگی که به حضرت ابوطالب و فرزند بزرگوار ایشان شده است کاملا مشخص و مشهود است.

آیت الله اختری با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب و وظیفه‌ای که بر عهده مجمع جهانی اهل بیت(ع) قرار داده شده است برای بزرگداشت و گرامیداشت شخصیت‌های بزرگ دین مبین اسلام و ائمه اطهار(ع) همایش بین المللی حضرت ابوطالب طرح ریزی و برگزار گردید، خاطرنشان کرد: به خاطر ندارم در کشورمان همایشی به عنوان بزرگداشت و معرفی حضرت ابوطالب برگزار شده باشد.

حضرت ابوطالب در دفاع از اسلام و پیامبر مجاهدت کرد

رئیس شورای عالی سیاستگذاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) شیوع کرونا را عامل تأخیر برگزاری همایش بین المللی همایش عنوان کرد و گفت: همه مراجع از این همایش حمایت کرده و آن را مورد ستایش قرار دادند، چرایی برگزاری این همایش و ضرورت آن موضوعی است که باید همه به خوبی از آن آگاه شوند.

وی با اشاره به همراهی شخصیت‌های مختلف علمی و دینی با همایش بین المللی حضرت ابوطالب، اظهار کرد: قرابت برگزاری همایش با ایام بعثت بسیار مبارک و متناسب است، چرا که حضرت ابوطالب تمام تلاش خود را برای دفاع از اسلام و پیامبر اسلام(ص) به کار بست و نقش مهمی در خصوص بعثت پیامبر اکرم(ص) و دفاع از اسلام داشته است.

آیت الله اختری با تقدیر از همه حامیان و همراهان همایش بین المللی حضرت ابوطالب، تصریح کرد: مسئله ایمان ابوطالب یکی از مسائل بسیار روشن و واضح است اما دست تحریف، حسادت، جعل، کینه توزی و دشمنی دست به دست هم داده است تا این واقعیت تاریخی و این حقیقت را بپوشاند و این مسئله بسیار روشن را نادیده بگیرد.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: اشعاری که به حضرت ابوطالب منسوب است و پیرامون ایشا نقل شده است به وضوح ایمان ایشان را اعلام می‌کند، امام صادق(ع) می‌فرمایند حرکت حضرت ابوطالب و ایمان ایشان مانند ایمان اصحاب کهف است.

امروز زمان گفتن حقایق تاریخ است

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: جعلیات بسیار زیادی را علیه حضرت ابوطالب ایجاد کردند تا جایگاه ایشان را خدشه دار کنند، چرا که اگر ایشان مؤمن باشد امام علی(ع) در این فضیلت هم بر دیگران سبقت پیدا خواهد کرد، بسیاری از علمای اهل سنت هم این عقیده که شیعه دارد مبنی بر موحد و مؤمن بودن آباء پیامبر اکرم(ص) را قبول دارند گرچه برخی برخاسته از عناد و حسادت در این زمینه هم سعی در تحریف حقیقت دارند.

آیت الله اختری با بیان اینکه در تاریخ و زمانی هستیم که یک حکومت شیعه در جهان وجود دارد، اظهار کرد: امروز زمان گفتن حقایق تاریخ است، امروز زمان دفاع کردن از تشیع و اهل بیت(ع) است و در این خصوص وظیفه مهمی داریم، بازگو کردن حقایق جهان اسلام در شرایط کنونی که دشمنان و مخالفین در حال تحریف و تغییر تاریخ هستند بسیار ضروری است و باید دقت کنیم که این یک مسئله بسیار مهم است.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) به تلاش وهابیت برای تحریف تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: همان خط تحریف امویان را وهابیت در پیش گرفته است و در حال تحریف و تغییر تاریخ است، علما و بزرگان و مؤسسات و محققینی که فرصت و امکانات دارند باید در مقابل این تحریف‌ها و تخریب‌ها بایستند و اجازه ندهند چهره اسلام را وهابیت خدشه دار کند.

وی با تأکید بر ضرورت مقابله با تحریف‌های تاریخی و علمی، تصریح کرد: امروز لازم است تلاش کنیم تا حقایق را روشن کنیم، این اصلا در منافات با وحدت اسلامی نیست، انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی برای جلوگیری از تحریف اسلام توسط دشمنان هیچ منافاتی با وحدت ندارد و امری ضروری است. 

 

دانلود فیلم سخنرانی آیت‌الله اختری 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=5816

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.