• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
کل اخبار 6249اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی

5
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

حضرت ابوطالب جان، مال و آبروی خود را فدای اسلام کرد +فیلم و صوت

  • کد خبر : 5890
  • 19 اسفند 1399 - 12:00
حضرت ابوطالب جان، مال و آبروی خود را فدای اسلام کرد +فیلم و صوت
حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: حضرت ابوطالب حتی جان، مال و آبروی خود را فدای اسلام کرد، ایشان ایمان خود را علنی نکرد تا بتواند همواره در مقابل کفار و مشرکین از اسلام و پیامبر اسلام(ص) حمایت کند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رئیس قرارگاه راهبردی عمار پیش از ظهر امروز در افتتاحیه همایش بین المللی حضرت ابوطالب، با بیان اینکه نخستین درس ما از زندگی حضرت ابوطالب این است که کسی که با خداوند همراه بشود برنده خواهد شد، گفت: چنین کسی در آخرت برنده است و در دنیا نیز از یاری خداوند برخوردار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به اینکه حضرت ابوطالب هرگز از مشرکین و کفار نبوده است، اظهار کرد: زمان بعثت پیامبر حضرت ابوطالب موحد بوده است، حضرت ابوطالب حتی پیش از بعثت پیامبر اکرم(ص) در حال خدمت به ایشان و اسلام بوده است، چرا که علائم رسالت  و نبوت را در ایشان دیده بود و آگاهی داشت از مسائلی که در آینده بود، همانطور که حضرت خدیجه نیز این مسائل را می دانست و با پیامبر اکرم(ص) ازدواج کرد. 

انگیزه حضرت ابوطالب در حمایت از پیامبر اکرم فراتر از انگیزه‌های احساسی و خانوادگی بود

رئیس قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه اتفاق نظر تاریخ است که حضرت ابوطالب هرگز دست از حمایت از پیامبر اسلام(ص) برنداشت، خاطرنشان کرد: برخی مدعی هستند چون پیامبر اسلام توسط حضرت ابوطالب بزرگ شده بود همواره مورد حمایت ایشان قرار داشت، این در حالی است که در تاریخ نمونه های بسیاری وجود دارد که افراد از فرزند خونی خودشان دست برداشته‌اند و حاضر به هیچ حمایتی از او نشده اند.

وی انگیزه حضرت ابوطالب در حمایت از پیامبر اکرم(ص) را فراتر از انگیزه‌های احساسی و خانوادگی توصیف کرد و گفت: حضرت ابوطالب و حضرت خدیجه دو نفری هستند که شرایط شعب ابوطالب باعث شد مدتی بعد از تحریم‌های اقتصادی جانشان را از دست بدهند، حضرت ابوطالب حتی جان و مال و آبروی خود را فدای اسلام کرد، ایشان ایمان خود را علنی نکرد تا بتواند همواره در مقابل کفار و مشرکین از اسلام و پیامبر اسلام(ص) حمایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین، با اشاره به محبوبیت حضرت ابوطالب در طول تاریخ در میان مسلمانان، تصریح کرد: همیشه حکومت مکه در اختیار اهل سنت بوده است و پیش از استیلای وهابیت بر مکه مقبره حضرت ابوطالب همیشه آباد بود، اگر ایشان مشرک بود پس چرا مسلمانان دنیا محب ایشان بوده و ایشان را زیارت می‌کنند نشان دهنده این است که این محبت منشأ الهی دارد.

حضرت ابوطالب امروز در میان همه مسلمانان محبوب است

رئیس قرارگاه راهبردی عمار خاطرنشان کرد: سادات از نسل حضرت ابوطالب هستند، سادات به دلیل اینکه فرزند پیامبر هستند سیادت ندارند، بلکه سید کسی است که از ناحیه پدر به هاشم برسد و جز نسل ابوطالب دیگران چنین ویژگی ندارند، جالب این است که اکثریت مطلق سادات از مؤمنین هستند، ابوطالب با نسل خود ماندگار شده است و این وعده الهی است که مؤمنین که عمل صالح دارند ماندگار خواهند شد.

وی ادامه داد: وقتی در راه خدا جهاد می‌کنیم نباید نگاه کنیم آن زمان چه چیزی نصیب ما خواهد شد، بلکه باید آینده و آخرت را در نظر بگیریم، ابوطالب از جان و مال و آبروی خود گذشت و امروز محبوب در میان همه مسلمانان است و علیرغم همه تلاش‌های دشمنان نتوانستند نام ماندگار ایشان را از تاریخ اسلام پاک کنند و این عنایت الهی است که چنین محبتی از انسان در دلهای مؤمنین ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب خاطرنشان کرد: هیچ نسلی شناخته شده‌تر از نسل حضرت ابوطالب نیست، حضرت ابوطالب و نسل ایشان از سوی خدا برکت و آبرو پیدا کرده‌اند و این حاصل ایمان و عمل صالح حضرت ابوطالب است و امروز یهود عنود صهیونی و مشرک پنهان شده در نام اسلام دو دشمن حضرت ابوطالب هستند. 

 

دانلود فیلم سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=5890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.