• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت:

حضرت ابوطالب همه عمر خود را در راه خدمت به پیامبر گذاشت

  • کد خبر : 6313
  • 21 اسفند 1399 - 21:33
حضرت ابوطالب همه عمر خود را در راه خدمت به پیامبر گذاشت
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: در صدر اسلام شخصی اثرگذار در تراز ابوطالب نداشته ایم و باید این گونه شخصیتها را بیش از گذشته به دیگران معرفی کنیم و از درسهای مقاومت ابوطالب بیشتر عبرت بگیریم و همانطور که همه عمر خود را برای خدمت به پیامبر و جریان بعثت آبروی خود را گذاشت ما هم برای تداوم انقلاب و اسلام آبروی خود را بگذاریم.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی، عصر امروز در اختتامیه همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر(ص) که در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، گفت: مقدمات برگزاری این همایش از سال ۹۵ آغاز شد و در ادامه برگزار کنندگان این همایش به حضور مراجع رسیدند و مراجع هم توصیه هایی کردند و قرار بود در سال ۹۸ برگزار شود، ولی به دلیل شیوع کرونا به امسال موکول شد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: در ادامه تعاملاتی با شخصیتهای داخلی و خارجی برای سخنرانی دعوت شدند و در همین رابطه مقالات و کمیسیونهایی هم برگزار شد و امیدواریم آثار خوبی هم به همراه داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری درادامه گفت: جریان مبعث یکی از آثارش این بود که مردم به حیات معقول دعوت و انسان را با نگاه وحیانی معرفی کند و بستر تربیت براساس حق را فراهم نماید. بعثت نوعی نجات از قید و بندهایی است که انسان در آن گرفتار شده است.

وی بیان داشت: مهمترین آورده بعثت این بود که بشری که در مسیر جهالت قرارگرفته بود را با افزایش ایمان و عمل صالح در مسیر کرامت قرار دهد و کتابی هم که فرستاد از همین ویژگی کرامت برخوردار و پیامبر هم کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: کرامت با نفس آدمی ارتباط است و سبب می شود، جان انسان موسع شود. این نکته مهمی است و باید به آن توجه داشته باشیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: اما مهمترین هدف همایش، بازتعریف و بازنگری نسبت به شخصیت های جهان اسلام بوده است.وقتی تاریخ اسلام را نگاه می کنیم، می بینیم که ابوطالب(ع) برجسته ترین اثر را در جریان بعثت داشته است. لذا بحث ما بحث اسلام و تاریخ اسلام است و نباید نگاه قومی و مذهبی به آن صورت گیرد.

عضو خبرگان رهبری افزود: از دیگر اهداف همایش شناساندن شخصیت های چون ابوطالب به مردم و  ایجاد انگیزه در بین مردم برای مطالعه نسبت به شخصیتها اثرگذار چون ابوطالب(ع) و معرفی دقیق مظلومیت ابوطالب، رفع و پاسخ گویی به شبهات در مورد ایمان ابوطالب است و از آثار این همایش ایجاد زمینه جنبش ابوطالبی در رسانه ها،فضای مجازی و … است و همین مسئله سبب شد، علما و فرهیختگان مطالعه بیشتری در مورد این شخصیت انجام دهند.

وی بیان داشت: در این رابطه بعضی مراجع چون حضرت آیت الله مکارم شیرازی بسیار پی گیر بودند و دنبال این بودند که حتی مستندی در مورد معرفی شخصیت ابوطالب(ع) ساخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: وقتی در مورد این شخصیت وارد متون تاریخی می شویم متوجه می شویم که جامعه حوزوی شناخت دقیق نسبت به این شخصیت تراز اول اسلام پیدا نکردند. این شخصیت آن قدر اثرگذار بود که اگر وجود ایشان نبود، معلوم نبود جریان بعثت به کجا می رسید. لذا بحث ما در مورد ایشان تنها در مورد ایمان نیست.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: ایشان از شخصیت های ویژه در همه عرصه های در اسلام و حتی از اوصیاء الهی و ولی خدا بود. کسی که بیش از ۴۰ سال خودش وقف پیامبر کرد تا بعثت به درستی اجرا شود، چرا باید به او توهین کرد و بحث ایمان او را مطرح کنیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: ما معتقدیم بحث اتحاد از بحث های مهم اسلام وعرصه تقریب است که باید بیش از این آن را ترویج داد.

وی بیان داشت: او موحد، مستجاب الدعو، هدایت شده حق، شافع گنهکاران، طاهر و مطهر و از نسل اوصیاء الهی، دشمن بت پرستی، صاحب کرامت، حکیم، شجاع از مهمترین ویژگی بود که اهل بیت( ع) در مورد ابوطالب بیان کردند، ولی جای تعجب است که باوجود همه این ویژگیها به او توهین کنیم که او مؤمن نبوده است این نشان از مظلومیت او است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: این تعابیر براساس حقایقی است که اهل بیت(ع) ذکر کردند، مقام سیادت، حکمیت، سید عرب، رئیس مکه و رئیس شیخ، اینها دیگر تعابیری است که می توان مورد توجه قرار داد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: او مربی و خود را نسبت به امانت الهی خود را امین می دانست.

عضو خبرگان رهبری افزود: در جریان شعب ابوطالب دشمنان به او فشار آورده بودند و از او خواستند که پیامبر(ص) را تحویل معاندین بدهد ولی او در مقابل معاندین می ایستاد و از ایشان دفاع می کرد.

وی بیان داشت: ابوطالب ۴۲ سال در برابر دشمن مقاومت می کند و جریان بعثت در اوج آن قرار داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: در صدر اسلام شخصی  اثرگذار در تراز ابوطالب نداشته ایم و باید این گونه شخصیتها را بیش از گذشته به دیگران معرفی کنیم و از درسهای مقاومت ابوطالب بیشتر عبرت بگیریم و همانطور که برای جریان بعثت آبروی خود را گذاشت ما هم برای تداوم انقلاب و اسلام آبروی خود را بگذاریم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=6313

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.