• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

9
در دیدار مدیر موسسه مصاف با آیت الله علوی گرگانی مطرح شد؛

آیت الله علوی گرگانی: فعالیت‌های شما موجب خوشحالی ماست / رائفی پور: بالای ۸۰۰ نفر از اهل سنت و بهاییت و مسیحیت، در مصاف مستبصر شده‌اند

  • کد خبر : 32476
  • 11 آذر 1400 - 10:25
آیت الله علوی گرگانی: فعالیت‌های شما موجب خوشحالی ماست / رائفی پور: بالای ۸۰۰ نفر از اهل سنت و بهاییت و مسیحیت، در مصاف مستبصر شده‌اند
در این دیدار آیت الله علوی گرگانی ضمن تمجید از فعالیت‌های موسسه مصاف گفت: مصداق آیه قرآن باشید که می‌فرماید "إن الذين قالوا رَبُّنَا الله ثم استقاموا" استقامت داشته باشید، چرا که دین تنها با استقامت پایدار است.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه؛ مدیر موسسه مصاف، روز سه‌شنبه به همراه برخی از اعضاء این موسسه با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی گرگانی با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله العظمی گرگانی ضمن تشکر از حضور آقای رائفی‌پور و هیئت همراه در دفتر معظم له عنوان کرد: امروز دفتر ما را به قدومتان منور کردید و دعایی که در حق شما می‌کنم این است که “کثرالله امثالهم” خدا امثال شما را بیشتر کند.

این مرجع تقلید عنوان کرد:  هدف  همه انبیاء  و جانشینان آنان یک موضوع بوده، اینکه مردم را از جهل و نادانی نجات دهند و اکنون معضلی که جامعه ما را تهدید می‌کند مسأله بی‌سودای و بی‌اطلاعی است و مردم حقیقت ائمه معصومین علیهم السلام روحانیت و مراجع، را نمی‌شناسند.

رائفی پور

ایشان بیان کرد: مردم هنوز نمی‌دانند مقتدا یعنی چه و برای چه تقلید می‌کنیم؛ و مردم می‌گویند خدا ما را آزاد آفریده است و چرا ما را محدود می‌‌کنید؟! باید این مردم را از این موضوعات آگاه کرد که بدانند آزادی در همین است.

آیت‌الله گرگانی بیان کرد: در حال حاضر مردم و جامعه در جهالت هستند با توجه به اینکه هدف شهادت حضرت سیدالشهدا علیه السلام تنها برای استنقاذ و رهایی مردم از جهالت بوده، بنابراین هدف ما نیز باید رهایی مردم را جهالت باشد.

در این راه خسته نشوید

وی با تاکید بر اینکه امثال شما همچنین طلاب و روحانیون نباید در این راه خسته شوند، گفت: مصداق آیه قرآن باشید که می‌فرماید “إن الذین قالوا رَبُّنَا الله ثم استقاموا” استقامت داشته باشید، چرا که دین تنها با استقامت پایدار است و با استقامت است که حیات‌بخش جامعه است؛ باید با زبان گویا و منطق، مردم را  راهنمایی کرده و مطالب اهل بیت علیهم السلام را در جامعه، جاری و ساری کرد.

این مرجع عالیقدر عالم تشیع با اشاره به ضرورت دعوت منطقی به دین، همراه با مودت و محبت بیان کرد: بهترین توصیه بنده به حضرتعالی و همراهان محترم این است که در این مسیر ثابت قدم باشید و بدانید خداوند هرگونه صدمه‌ای که متحمل می‌شوید را بی‌مزد و پاداش نمی‌گذارد.

وی با اشاره به همراهی عِلم و عمل گفت: خداوند به شما زبان و بیانی داده است که بتوانید مردم را به عمل به مطالب اهل بیت علیهم‌السلام دعوت کنید.

آیت الله علوی گرگانی با گلایه از اینکه چرا شما دیر به دفتر آمدید گفت: الحمدلله مؤثر هستید و کاش زودتر به دیدار می‌آمدید و گزارش فعالیت‌های خود را ارائه می‌کردید که هم موجب خوشحالی ما می‌شود و هم بدانید که شما اینجا وکیل مدافع دارید.

 رائفی پور

در این دیدار علی‌اکبر رائفی‌پور با اشاره به گزارش فعالیت‌های موسسه مصاف اظهار داشت: حدود ۱۲ سال است که در دانشگاه‌ها و بین جوانان کارهای فرهنگی را شروع کرده‌ایم که خوشبختانه کارهای فرهنگی مجموعه، در بین مردم بازخورد بسیار خوبی را داشته است.

فعالیت‌ها متنوع موسسه مصاف

ایشان افزود: در حال حاضر مجموعه‌ای به نام مصاف با جمعی جوانان تشکیل داده‌ایم و وجه تسمیه این مجموعه نیز به معنای صف‌‌آرایی دو جبهه خیر و شر آخرالزمان است که در جبهه شر به صهیونیسم و دشمن‌شناسی می‌پردازیم و در جبهه خیر به دنبال این هستیم که رابطی باشیم که بتوانیم فرمایشات بزرگان و علما را به گوش جوانان “به لسان قوم” برسانیم.

رائفی‌پور به برگزاری دوره‌های آموزش مهدویت در کشور اشاره کرد و گفت: با برگزاری این دوره‌ها، ۹ هزار  و ۶۰۰ نفر به عنوان مربی مهدویت در کشور آموزش دادیم؛ مقرر شده بود که این دوره‌ها در ۱۵ استان نیز برگزار شود که با شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری دوره فراهم نشد و قرار است که پس از واکسینه شدن عموم مردم، این آموزش‌ها ادامه داشته باشد.

مدیر موسسه مصاف با اشاره به اقدامات مجموعه مصاف عنوان کرد: مراسم احیای نمیه شعبان به‌ صورت‌ جسته و گریخته در استان‌های قم و تهران برگزار می‌شد و با تلاش‌هایی که صورت گرفت، برگزاری این مراسم تا۵۴۰ نقطه در سراسر دنیا نیز رسید؛ این مراسم را حتی در کشورهای آلمان و آمریکا نیز برگزار کردند تا جایی که اهل سنت نیز در کردستان، سنندج و برخی نقاط دیگر مراسم احیای نیمه شعبان را برگزار کردند که با شیوع ویروس منحوس کرونا این مراسم نیز به صورت مجازی برگزار شد.

رائفی‌پور با بیان اینکه مجموعه مصاف، عضو ستاد سامان‌دهی فعالیت‌های مهدویت نیز است، بیان کرد: مراسم جشن سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌ عصر عجل الله فرجه با عنوان‌ جشن تجدید بیعت با ایشان در  تمامی مراکز استان‌ها و در ۶۰ شهرستان نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه، اولویت موسسه مصاف پاسخ به شبهات دینی، مسائل حکمرانی، مباحث حقوقی مردم و مجموعه‌ای از اموری که مورد نیاز مردم است، تصریح کرد: زمانی که در دانشگاه‌ها و در جمع داشجویان حضور پیدا می‌کنیم، دانشجویان با ارادت قلبی خود به دنبال کاری برای امام زمان عج الله فرجه بودند که بعد از شناسایی، توانمندی‌های آنان و باتوجه به خلأهایی که در کشور وجود دارد، کارهای تخصصی برای انجام دادن به آنها محول می‌‌کنیم؛ حتی در واحد مهندسی مجموعه، طراحی اسحله و تجهیزاتی که مورد نیاز است و تحریم شده نیز انجام گرفته است.

رائفی‌پور بیان کرد: از اهم اقدامات این مجوعه، جهانی کردن  نام مبارک امام زمان عج الله فرجه در نیمه شعبان بود که خوشبختانه به بهترین نحو هم انجام شد؛ قوی‌ترین مجموعه‌ رسانه‌ای در فضای مجازی و شبکه اجتماعی کشور متعلق به این مجموعه است.

وی عنوان کرد: بعد از شیوع کرونا در کشور و اعمال محدودیت‌های کرونایی، فرصت را مغتنم شمردیم و با هدف معرفی امام زمان عج الله فرجه برای مردم دنیا، مطالبی را به ۲۰ تا ۳۰  زبان دنیا آماده کرده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردیم که به لطف خداوند طی چند روز اولین ترند جهان شد تا جایی که در ۱۹۰ شهر دنیا تا چندین روز، این ترند اولین ترند بود؛ به واسطه این اقدام برای کاربران این سوال ایجاد شده بود که “این مهدی کیست؟” که در حد وسع خودمان زمینه آشنایی مردم با حضرت حجت عج الله فرجه را فراهم کردیم.

مدیر مجموعه مصاف ادامه داد: و وقتی با وسعت توانایی بالای مجموعه‌مان روبرو شدیم، این مسیر را ادامه داده و در اربعین حسینی نیز نام حضرت مهدی عج الله فرجه اولین  ترند دنیا شد.

رائفی‌پور بیان کرد: در غدیر خم نیز هشتک “مانند علی باش” به زبان انگلیسی در کل دنیا  منتشر شد و فرمایشات حضرت علی علیه السلام را نیز به زبان انگلیسی آماده و ترند کردیم؛ برایمان جالب بود که برخی دوستان، مطالبی از غربی‌ها می‌فرستاند که آنها نوشته بودند که ما با عربی آشنا شده‌‌ایم که در قرن هفتم میلادی زندگی می‌کرده است.

این پژوهشگر صهیونیسم‌ شناسی عنوان کرد: بنده احساس می‌کنم که امثال ما به نوعی نتوانستیم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم چرا که مردم دنیا، کنفوسیوس چینی را می شناسند، اما امام علی علیه السلام را نمی‌شناسند.

وی گفت: ما از همین توان برای مقابله با دشمنان نیز استفاده کرده‌ایم؛ به طور مثال یوم‌النکبه که به مناسبت روز تأسیس رژیم صهیونیستی در  سال ۱۳۴۸ نامگذاری شده است را با کرونا درآمختیم به این صورت که عدد ۴۸ را کنار کووید ۱۹ قرار دادیم شد: کووید ۱۹۴۸ و  ویروس اصلی را  رژیم صهیونیستی نامیدیم که با واکنش‌های زیادی از سوی آنان روبرو شدیم و حتی اسم ما نیز در لیست سیاه رژیم صهیونیستی قرار گرفته و برای ما این نشان افتخار است.

این کارشناس رسانه بیان کرد: تاکنون نیز بالای ۸۰۰ نفر از اهل سنت و بهاییت و مسیحیت، در این موسسه مستبصر شده‌اند و از کتاب‌های خودشان نیز به ما اهدا کرده‌اند و از همین کتاب‌های اهدایی تبدیل به یک کتاب‌خانه‌ای شده که نام آن را فرق‌ذاله گذاشته‌ایم.

شعبات مصاف در ۳۰ استان

وی گفت: در حال حاضر نیز در ۳۰ استان پایگاه داریم که ۶ استان را به طور علنی اعلام کرده‌ایم؛ شعبه موسسه در شهر مقدس قم نیز راه‌اندازی شده است و بناست تمرکز اصلی مرکز قم، پاسخ به شبهات باشد؛ البته در حال حاضر ما سالیانه هزارشبهه را پاسخ می‌دهیم؛ همچنین تاکید می‌کنیم که ریالی از بیت‌المال استفاده نشده است.

مدیر موسسه مصاف در آخر با گلایه‌مندی از عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شناساندن اهل بیت علیهم السلام در دنیا تاکید کرد: بنا داریم که بطور خلاصه جزوه‌هایی را آماده کنیم تا هر کسی که می‌خواهد با تشیع آشنا شود، کتابی یا کتابچه‌ای به زبان خودش در اختیارش قرار دهیم و در همین راستا، طلبه‌هایی با محوریت کلامی اهل بیت علیهم السلام با زبان‌های مختلف پرورش می‌دهیم که آنها بتوانند از بستر شبکه‌های اجتماعی، کلام اهل بیت علیهم السلام را به سراسر دنیا و به تمامی مشتاقان برسانند.

دکتر سید محمد حسینی، از مسئولان مجموعه مصاف در این دیدار عنوان کرد: در واحد افق که یکی از زیر مجموعه‌های مصاف است،  در گام اول که شناسایی معضل اعتقادی جوانان بود، چند سال شبکه‌های ماهواره‌ای را که با محور تبلیغ وهابیت و مباحث ضددین شبه‌پراکنی می‌کردند رصد و اهم شبهات احصاء شد؛ از طرف دیگر نیز سوالات و شبهاتی که در فضای مجازی در حال گردش است شناسایی شد و یک لیست چند صفحه‌ای، براساس اهمیت و تعداد گردش شبهات در فضای مجازی و ماهواره تهیه شد و برای تک تک این شبهات، براساس روشی که شبیه روش عبقات الانوار میرحامد حسین است پاسخ‌هایی که هم جواب نقضی، هم ردی و هم حلی داشته باشد آماده کردیم.

وی عنوان کرد: بر اساس همان روال، برای پاسخ به این شبهات مقاله‌هایی آماده و منتشر کردیم که در پایان، مجموعه‌ای منسجم پاسخ به شبهات روز جوانان خواهد بود.

حسینی گفت: ما از طرفی دیدیم که نمی‌توانیم جوانان را برای جواب دادن به سوال و شبهه‌اش چندین ماه معطل این پاسخ‌ها در قالب جزوه یا کتابی نگه داریم، بنابراین پاسخ‌گویی به شبهات را به صورت روزانه در دستور کار قرار دادیم و در حال حاضر ۷۰ درصد سوالاتی که به ما می‌رسد، ظرف ۷۲ ساعت پاسخ داده می‌شود و این جوابگویی به شبهات، روز تعطیل و غیر تعطیل ندارد.

وی بیان کرد: آیت‌الله مکارم شیرازی کتابی با عنوان “شیعه پاسخ می‌دهد” نوشته است، این ایده مطرح شد که چرا شیعه همیشه پاسخ می‌دهد؟! بلکه شیعه پرسش هم دارد!  بنابراین دسته‌بندی کردیم ادیانی که دچار تحریف شده‌اند و فرقی که نوپدید است و در یک دسته‌بندی پنج‌گانه مقرر شد که ضعف‌های آنان را شناسایی کنیم. تا امروز در مجموعه مصاف ۶۰۰ سند از کتب این ادیان و مذاهب مختلف، تصویربرداری و مستندسازی شده است و براساس آن، طرح شبهه بر علیه خودشان شده است، بنابراین همان کاری که علامه امینی در الغدیر با اهل سنت کرد، با مستندات خود، طرح سوال می‌کرد در ذیل مباحثشان، ما آمدیم روی همه ادیان تحریف شده این مسائل را پیدا کردیم تا به عنوان سؤال مطرح کنیم.

وی تصریح کرد: به طور مثال اگر زردشتیان می‌گویند اسلام دین خشونت است، می‌گوییم که در اوستا آمده است طرف را تبعید کن، پوستش را زنده زنده بکن،  سر ببر و بعد جلوی حیوان درنده بینداز و دفن هم نکن! البته این سبک طرح سؤال براساس رویه پیامبران و امامان معصوم و منش امام رضا علیهم السلام که در مناظرات خود داشت پیگیری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه پاسخ به شبهات یک قشر نخبگانی نیز در نظر گرفتیم و  ۴۰ پاورپوینت آماده کردیم که قابلیت آموزش داشته باشند، که مثلا استاد دانشگاه به راحتی شبهات در خصوص هر یک از موضوعات کلامی را با یک جستجوی ساده می‌تواند پیدا کند و به مخاطبانش ارائه دهد.

دکتر سید محمد حسینی در انتها گفت: همچنین در موضوعاتی که روی آنها کم‌تر کار شده بود اما جزو مباحث چالشی بود نیز ورود پیدا کردیم، به طور مثال شاید هیچ کجا همانند مجموعه مصاف در خصوص وجود نازنین حضرت رقیه کار نکرده، بنابراین این موضوعات و شبهات را تبدیل به پاورپوینت کردیم و در اختیار پژوهشگران قرار دادیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=32476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام بسیار عالی فقز اگر بخواهیم آن پاورپوینت پاسخ به شبهات رو داشته باشیم آیا به ما آنرا ایمیل میکنید ؟

    چون بنده در فضای مجازی با پرسشهایی رو برو میشوم و در مقام جواب برمیام اگر پاورپوینت رد که در سایت فرمودید داشته باشم کارم خیلی راحتتر میشه

    یاعلی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.